Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kansipahvi.

+2
OlleK
Jyryytin
6 posters

Siirry alas

Kansipahvi. Empty Kansipahvi.

Viesti  Jyryytin Ti Joulu 23 2014, 12:31

Kävikös sama kansipahvi 990-1490 taavettien moottorien välille?

Sillä kyselin, kun naulassa roikkuisi 990 selectan käyttämätön kansipahvi/tiivistesarja.Ja kun tuosta 1490:stä pitäisi käyttää ainakin kansi ylhäällä, niin käykö siihen tuo 990 kansitiiviste?
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  OlleK Ti Joulu 23 2014, 14:03

Varaosanumero on ainakin eri, 990:sen tiivisteen numero on K947758 ja 1480:sen K953783. Ero saattaa johtua siitä, että 1490 on turboahdettu ja 990 ei.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  outsider Ti Joulu 23 2014, 15:26

Uskoisin että nykyisin kaikissa 4-cyl:ssä AD4/47:sta eteenpäin on sama tiiviste.

Kun katsoo viralliselta casen varaosasivuilta niin kaikkiin käy K262750. Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  Jyryytin Ti Joulu 23 2014, 16:10

Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta.. Wink
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  jusape Ke Joulu 24 2014, 01:36

Kannattaa sitten myös kiinnittää huomiota ( yleisesti ) paffin merkkiin.... JA VARSINKIN PAKSUUTEEN ..... Nuffin kohdalla tullut eteen tarvikepaffeja paksuudella 1.7-2.1mm kun "orkkis" on luokkaa 1.2-1.4mm ..... ( uutena, käyttämättömänä )

GLASER tai SPAREX tiipparit saa mun puolesta jäädä ostamatta, tai mennä romulavalle samantein.... ( siis ainaskin Nuffin kohdalla )
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2550
Ikä : 52
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  TIKO La Joulu 27 2014, 13:38

Jyryytin kirjoitti:Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta.. Wink

Utelias luonteeni käskee kysyä, onko todellista tarvetta kannen nostolle? Noitahan ei turhaan kannata aukoa.. Itse teininä turhaan 1390 kannen nykäisin ylös uteliaisuuttani, koneella vasta 1400 ajettu.. Crying or Very sad Kallis pieti oli kun hionnat ym tiivisteet piti ite 15 kesäisen maksaa.. Smile
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 850
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  erkki La Joulu 27 2014, 13:46

Juu, kyllä kannentiivisteen vuodosta pitää olla vahva epäilys ennekuin kannattaa ottaa kantta auki. Kääntöpuolella on se, että jos ajaa vuotavalla tiivisteellä tarpeeksi kauan, niin vuotokohtaan saattaa lohkoon syöpyä ura, jonka paikkaaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta. Jostakin kirjasta luin, että kun 1410:n esittelykiertue oli täydessä vauhdissa, niin huomattiin, että kannetiiviste, perskules, oli alkanut vuotaa. Kun kiertuetta ei voinut pysäyttää noin vain, niin kansi napattiin auki ja todettiin, että lohkon pintaan oli ehtinyt syöpyä ura. Ellen ihan väärin muista, niin tehtaalta tuli paikan päälle kokonaan uusi lohko lentämällä ja se vaihdettiin yön hiljaisina tunteina että kiertue sai jatkaa alkuperäisen ohjelman mukaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4538

Takaisin alkuun Siirry alas

Kansipahvi. Empty Vs: Kansipahvi.

Viesti  Jyryytin La Joulu 27 2014, 15:17

TIKO kirjoitti:
Jyryytin kirjoitti:Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta.. Wink

Utelias luonteeni käskee kysyä, onko todellista tarvetta kannen nostolle? Noitahan ei turhaan kannata aukoa.. Itse teininä turhaan 1390 kannen nykäisin ylös uteliaisuuttani, koneella vasta 1400 ajettu.. Crying or Very sad  Kallis pieti oli kun hionnat ym tiivisteet piti ite 15 kesäisen maksaa.. Smile
Ennakointi ja kun se nyt toisen kerran teetti tuon paineen jäähdyttimeen, ja siten veden kierto seis moottorissa.

Minäpäs laitan tähän samaan yhteyteen linkin toisesta moottorirempasta minkä tein viime suvena. Siellä ilmenee myöskin kuvien välityksellä syy siihen miksi nostin nyt tästä taavista kannen ylös.

http://www.konekansa.net/showthread.php?1892-LM640-BM-Volvon-moottoriremppa
(Sivu 5) Kannen ja lohkon joutui koneistamaan...
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa