Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74

3 posters

Siirry alas

Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74 Empty Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74

Viesti  erotuo Pe Joulu 12 2014, 17:02

Kiitos ohjeistamisesta oikealle sivulle!. Ehkä tämä nyt oikealla aihe alueella. Pientä pompottelun makua jäi..
Ekaks luin palstalta muiden kirjoituksia ja tietysti laitoin kysymyksen sinne. Sit laitoin ukk, ei sekään ollu oikea paikka, kun passitettiin projekteihin.
Mitä kannattaisi tutkia ennen kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet vaihdelaatikkoon, tietysti puhdistaa sihdin.
Luettu muiden kirjoituksista jollain aiheella.
Syynä on keltainen valo kojelaudassa joka ei sammu koskaan.
Ei luultavasti ole latauksen merkkivalo, koska laturi laturi lataa yleismittarilla mitattaessa.
Tarkistin kytkennän ja oli johto irronnut anturista, perän puolelta vasemmalla alhaalta noin kymmenkunta senttiä vetokoukusta perään päin, sellainen punainen johto. Se siis on uudelleen liitetty, mutta valo palaa edelleen.
Kuinka voi tarkistaa anturin toiminnan?. ja yleensäkin vaihelaatikon voitelun, eikös osa oljystä voitele laatikon ylimpiä rattaita ja siirtäjiä.
Saatan olla väärässäkin.
Jos täytyy vaihtaa öljyt ja suodatin, mitä vinkkejä antaisitte asian hoitamiseksi.
kertokaa viisaammat jotka ootte tehneet näitä hommia.
Mitä öljyä, tai muuta sellaista.
taavettiin on rakennettu edellisen omistajan toimesta suoja panssari suodattimen ympärille se tietysti irroittaa ensimmäiseksi,
ja proppu auki suodatin kotelosta ja myöskin kai perän kohdallakin on pohjassa proppu sekin varmaan auki. Jotta saa kaiken öljyn pois laatikosta.
mutta tähän väliin katkaisen tämän. Haluan kuulla viisaampien arvioita tästä asiasta.

erotuo

David Brown : david brown 885 -74 selectamic
Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 52
Paikkakunta : Joensuu

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74 Empty Vs: Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74

Viesti  mattkau Pe Joulu 12 2014, 18:28

Kyllä tämä nyt hyvin lähellä oikeaa paikkaa on. Ennenkuin yritän vastata, niin kysyisin siitä valosta yhden tarkentavan kysymyksen. Paloiko se valo vaikka mahan alta se johto oli irti? Jos paloi, niin vika sitten kyllä on jossain muualla, epäilisin ensimmälseksi kytkennässä olevaa diodia, jonka kautta tuo keltainen lamppu saa virtaa, kun kone ei ole käynnissä. Tällä testataan, että lamppu toimii. Vian etsinnässä sitten ei auta muu kuin harrasta yleismittarin käyttöä ja älynnystyröiden hierontaa. Jonkunverran saattaa auttaa jos jostain löydät kytkentäkaavion.

Se painetunnistin on kyllä ihan tavallinen kytkin, joka on joko päällä tai pois ja sen toiminnan pystyy mittaamaan vastusmittauksena maata vasten. Pitäisi olla auki silloin kun ei ole liikaa paine-eroa suotimen yli.

Öljyt, poisto juuri niinkuin selitit. Sitten suotimen vaihto ja siivilän ja magneetin putsaus. Nämä kaikki pitäisi löytyä sieltä mahan alla olevasta padasta. Jos oikein tuntuu sille, niin koko vaihteiston voi huuhdella löpöllä. Luukut kiinni ja löpöä tilalle, sitten varovaista ajelua pikkasen. Löpöt pois ja ihmettelyä kuinka rumaksi se muuttui. Sitten uudet öljyt tilalle. Öljyksi käy farmin yleisöljy 10W-30 GL4. Tätä on kaikilla tunnetuilla valmistajilla, kotimaisilla ja ulkomaisilla, halvimman olen löytänyt Champion merkkisenä, 50€ 20 l tonkka.

Muut saavat jatkaa
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1350
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74 Empty Vs: Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74

Viesti  OlleK Pe Joulu 12 2014, 21:15

Alipaineanturi yhdistää (eli maadoittaa valon), kun paine-ero suotimen yli on liian suuri, eli suodin on tukkeessa tai öljy on erittäin kylmää. Anturi on auki, kun asiat ovat kunnossa. Irrota siis johto anturista ja kokeile jos valo sammuu. Jo sammuu on ensin tarkistettava suodattimen kunto ja vaihtaa öljyt. Jos se ei auta on anturi rikki tai sitten merkkivalosta anturiin menevän johdon eriste on hankaantunut puhki niin, että johto koskettaa maata jossain kohtaa matkan varrella.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa