Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

lisää vauhtia

4 posters

Siirry alas

lisää vauhtia Empty lisää vauhtia

Viesti  ville400 La Loka 04 2014, 10:43

onko mitään helppoa keinoa saada vähän lisää nopeutta 990 vm70

ville400

Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  OlleK La Loka 04 2014, 11:48

Renkaita voi suurentaa kokoon 13.6-38. Moottorin kierrosnopeutta voi nostaa parisataa kierrosta (kuormittamaton kierrosnopeus tulee pysyä 2500 k/min alapuolella) ja pyöränvälitysten hammasrattaat voidaan vaihtaa niin, että välityssuhde on 11/49 (jos se nyt on on 9/50 tai 10/49). Mikään näistä toimenpiteistä ei lisää ajonopeutta mitenkään huomattavasti. Moottorin kierrosnopeuden lisäys on melko helppo keino, muut ovat hankalampia ja saattavat jopa maksaa hieman rahaa. Renkaat ja vanteet eivät ole halpoja jos ei löydy käytettyjä sopivaan hintaan ja hammaspyörien vaihto edellyttää melko paljon purkamista ja kasaamista ja lisäksi täytyy löytyä halutut osat käytettyinä jostain purkamosta.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  erkki La Loka 04 2014, 17:25

990:aan saa vaihdettua portaalit esim 885:stä, jossa välityssuhde on hiukan nopeampi, vauhti nousee ehkä noin 34 kmp/h:een  Napa-akselit on kuitenkin vaihdettava että vanteen pulttijako pysyy samana. Oma 990 kulkee portaalien 11/49 välityksellä ja 11/36 takarenkailla hiukan yli 30 km/h noin 2400 kierroksella.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Loka 05 2014, 09:42, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4607

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  ville400 Su Loka 05 2014, 09:37

kiitos jo vastauksista, miten niitä kierroksia nostetaan ? ja miten isot renkaat voi alkuperäiselle vantelle laittaa?

ville400

Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  erkki Su Loka 05 2014, 09:49

Alkuperäiselle vanteelle ei löydy isompaa kuin 12/13.6-36. 995, 996 , 1200 ja monet muut mallit oli 38 tuuman takavanteilla, jotka sopii 990:iin heittämällä. Nopeutta se ei kovin paljon lisää ja traktori alkaa kulkea etukenossa. Myös 14/16.9-34 takapyörät taitaa mahtua heittämällä. mutta korkeudessa ei ole suurtakaan eroa.

Kierroksia saa lisää kun löysää hiukan kaasuvivun rajoitinruuvia pumpun päällä. Minusta vanhaa moottoria ei kannata riskeerata kierroksia lisäämällä.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4607

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  Vierailija Su Loka 05 2014, 10:09

Oletko katsellu Ih traktoreita,ne menee jo vakiosäädöillä neljänkympin korville ja pienin säädöin vähintään 45 ja niitä saa jo varsin kohtuuhintaan,turhaa polttaa ruutia muutaman kilometrin nopeuden nostoon. Very Happy

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  ville400 Su Loka 05 2014, 20:18

joo olen kuullut että ih;t kulkee mukavasti, mutta onko vaan jotkut tietyt mallit?

ville400

Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  OlleK Su Loka 05 2014, 20:47

Internationa Harvester traktoreita on Euroopan puolella Atlanttia valmistettu Sakassa, Ranskassa ja Englannissa. Mallikirjo on laaja ja huippunopeudet vaihtelevat todella paljoni eri mallien välillä. On syytä tutustua traktoreiden teknisiin tietoihin ennen ostopäätöksen tekoa jos huippunopeus on tärkeä seikka. Konedata on tässä mielessä hyvä kotisivu. On myös huomioitava, että kaikki annetut tiedot eivät välttämättä aina ole pätevät vaikka mallimerkintä on sama. Traktoreita on nimittäin valmistettu eri markkinoille erilaisilla varusteilla ja välityssuhteille, riippuen myyntimaan silloisista vaatimuksista koskien tie- ja tuvallisuus määräyksiä.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  Vierailija Su Loka 05 2014, 21:20

http://konedata.net/Traktorit/ih454.htm

Doncasterista tulee nopeat mallit,uudempia nopeita on sitten jo sekurahytillä,sakut on hitaita

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  ville400 Ke Loka 08 2014, 14:23

no taitaa olla sitten vaihtokaupat edessä johonkin natikkaan

ville400

Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  outsider Ke Loka 08 2014, 15:19

DB1410,1690,1594 takaveto synkrolaatikolla on myös nopeita.
Koitahan Ville pysyä vain laatumerkissä.

Tuttavalla muistaakseni 574, vaihdevivut vasemmalla.
Vaikka on nopea niin enimmäkseen pihankoristuksena,työt tehdään muilla merkeillä.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  erkki Ke Loka 08 2014, 19:03

574 on nopea malli, 674 taas ei ole kovinkaan vikkelä. Katoavaa kansanperinnettä alkaa olla noin vanhat pelit.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4607

Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  Vierailija Ke Loka 08 2014, 21:31

Näitä saa vielä uutenaki,ei ne ole kadonneet minnekkään vaikka englantilaisten traktoritehtailu alkaa olla muuten historiaa niin intikan malli on kantanu tähän päivään Laughing

Maahantuontiki suomeen on aloitettu jälleen tästä esitteen tiedosta poiketen.




McCormick X60.20-X60.50 (T3) 2011-

takaisin



Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011. Tehokkaimmassa X60.50:ssa oli yhteispaineruiskutuksella, 16 venttiilillä ja elektronisella moottorinohjauksella varustettu Perkins. Se mahdollisti 9 hv lisätehon voiman ulosottoa käytettäessä ja 40 km/h nopeus saavutettiin 1830 kierroksella. Vaihteiden määrää oli lisätty ja 3-portaisen pikavaihteen avulla pykäliä oli nyt 36+12. Suunnanvaihtajan toimintaa pystyi säätämään ohjaamon potentiometristä. Nostovoimaa oli lisätty viiteen tonniin. Sähkönostolaite oli vakiona. Hydrauliikkaan sai tarvittaessa 5 venttiililohkoa. Polttoainesäiliö oli kasvanut 180 litraan. Etuakselilla oli nyt 100 % lukko. Ohjaamo oli pääosin ennallaan, melutasoja McCormick ei enää ilmoittanut.




X60.20 (T3)

X60.30 (T3)

X60.40 (T3)

X60.50 (T3)

 (ei FIN) (ei FIN) (ei FIN) (ei FIN)
     
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Moottorin tyyppi Engine model 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. Cyl/Turbo/Intercooler 4TI 4TI 4TI 4TI
Iskutilavuus cm3 Displacement 4400 4400 4400 4400
Syl. halk. x iskun pituus mm Bore x stroke mm 105x127 105x127 105x127 105x127
Nimellisteho hv/kierr. ISO Rated power hp ISO/rpm 92,5/2200 102/2200 110/2200 112(121)/2200
Vääntö Nm/kierr. ISO Torque Nm ISO/rpm 393/1400 416/1400 410/1400 466(486)/1400
Vaihteita Gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Synkronoituja Synchronized gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Pikavaihde Quick-change gear 3-port. 3-port. 3-port. 3-port.
Suunnanvaihtaja Reverser hydr. hydr. hydr. hydr.
Nopeudet nimellisk. Speeds in km/h        
Maksiminopeus km/h Max. speed km/h 40 40 40 40
     
Hydrauliikan tuotto l/min Hydr. flow l/min 60 60 60 60
Hydrauliikan paine bar Hydr. pressure bar 180 180 180 180
Nostolaitehydrauliikka Lift controls sähk. sähk. sähk. sähk.
Nostovoima kg Lift capacity kg 5000 5000 5000 5000
Voiman ulosotto PTO speeds 540/750 540/750 540/750 540/750
Jarrut Brakes (levy=disc) öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj.
Ohjaus Steering hydrost. hydrost. hydrost. hydrost.
Kääntöymp. halk. m takaveto Turning circle m 2WD        
Kääntöymp. halk. m neliveto Turning circle m 4WD 8,96 8,96 8,96 8,96
     
 
X60.20 (T3)

X60.30 (T3)

X60.40 (T3)

X60.50 (T3)

     
     
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Eturenkaat takaveto Front tyres 2WD        
Eturenkaat neliveto Front tyres 4WD 440/65R24 440/65R24 440/65R24 440/65R24
Takarenkaat takaveto Rear tyres 2WD        
Takarenkaat neliveto Rear tyres 4WD 540/65R34 540/65R34 540/65R34 540/65R34
Paino kg takaveto Weight kg 2WD        
Paino kg neliveto Weight kg 4WD 4200 4200 4200 4200
Korkeus cm Height w cab cm 274 (254) 274 (254) 274 (254) 274 (254)
Pituus cm Length cm 421 421 421 421
Akseliväli cm Wheelbase cm 245 245 245 245
Polttoainesäiliö l Fuel tank l 180 180 180 180
Melutaso dB Cab noise level dB        
     
Umpinainen ohjaamo Solid cab x x x x
Etuakselin lukko Diff. lock front hammasl. hammasl. hammasl. hammasl.
Tasausp. lukkoautomatiikka Autom. differential locks        
Ilmajousitettu istuin Seat w air suspension        
Ilmastointi Air conditioning        
Ajotietokone Trip computer        
Ryömintävaihteisto Creeper gear lisäv. lisäv. lisäv. lisäv.



takaisin


Viimeinen muokkaaja, Case 1690 pvm Ke Loka 08 2014, 21:41, muokattu 2 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  Vierailija Ke Loka 08 2014, 21:38

http://konedata.net/Traktorit/Kuvat/12McCormickX60.jpg

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

lisää vauhtia Empty Vs: lisää vauhtia

Viesti  outsider Ke Loka 08 2014, 21:49

Kormikki ja natikka-kirjoittelulle on omat osionsa. Cool

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa