Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ohjaukseen iskari

4 posters

Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Ohjaukseen iskari

Viesti  Johannes. To Syys 04 2014, 19:56

Laitoin 850 seen: paripyörät etusiin  pakettiauton renkaat, nyt on 40cm leveet etuset, teki vaan sen kun kivi osuu uloimmaisen renkaan eteen
niin silloin lähtee ratti käsistä, ja ei meinaa simpukka pysyä kiinni on muutamasta pultista menny kierteet.
Mitä mieltä olette jos laittais iskarin johonkin kohti niin se ottais terävät nykäykset pois.

Suolla pitäis alkaa tekemään hankinta savottaa, ei painu sammaleeseen kun on leveet etuset.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  outsider To Syys 04 2014, 20:14

Laita ennemmin uudet pultit ja ajele varovasti. Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  erkki To Syys 04 2014, 20:49

Tavallisissa autojen iskareissa on aika lyhyt iskunpituus ja yleensä ne ei taida toimia jos asentaa vaakasuoraan, joten sellaisen asentaminen saattaa olla mutkikas juttu. Pienestä hydraulisylkystä jonkinlaisen vaimentimen saisi ehkä laitettua hiukan samalla tavalla kuin vanha ohjaustehostimen sylinteri. Kuristinprikat vaan letkuihin niin liikkeet hidastuu. Orbihan siitä sitten enää puuttuisi ja pumppu niin saisi kevennetyn ohjauksen konevoimalla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5085

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  jusape Pe Syys 05 2014, 19:43

Jenkkivauhtiputiikkiin ohjausiskarikaupoille, esim US-PARTS, US-CENTER, tms..... Niissä ohjaukseen tehdyissä on raju vaimennus molempiin suuntiin, ja iskua 10 tuuman luokkaa....
Toimii vaakassa ja molempiin suuntiin.
Normi iskari eri tehoinen toiseen suuntaan, eli sisään voi mennä kohtuu helposti, mutta ulostulovoima aivan eri luokkaa... JA lisäksi... >vaaka-asennon toiminta voi olla aivan mitä sattuu
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2947
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  Johannes. La Syys 06 2014, 19:22

Tilasin hydraulisylinterin, laitoin venttiilipöydän,  otan paineen taavetin omasta hydrauliikasta, kolmitie venttiilistä.
Jätän oman ohjauksen toimivaksi, laitan sylinterin kiinni pitkään "ohjaustankoon" ratti pyörii omia aikojaan kun venttiilipöydästä kääntää
pyöriä.
Tällaisen systeemin on eräs tehny, puunajoon.

Väärin kirjoitin aloituksessa , ei simpukan pulteista ole kierteet menny vaan , vaihdelaatikon kannesta

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  jusape Su Syys 07 2014, 00:36

Kääntyneekö kummit sitten enää ratista lainkaan, kun hydesylinteri siellä on .......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2947
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  Johannes. Su Syys 07 2014, 08:05

Joo, ei varmaan käänny, ideana on et jos ajaa tiellä niin otan sylinterin irti raidetangosta, tosin en tiedä
pysyykö simpukka paikoillaan tälläkään systeemillä, simpukka tukee raidetankoa.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaukseen iskari Empty Vs: Ohjaukseen iskari

Viesti  Johannes. Ma Syys 08 2014, 19:45

Nyt on sylinteri paikallaan, ja toimii, Kun nostolaitteen käyttö vipua (Control Lever)  työnnetään eteen päin, tapahtuuko
silloin : öljyä menee vähemmän kolmitie venttiilille ja paine pienenee, tuntui vaan pienen lenkin tehtyä et toimis niin.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa