Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Öjynpaine .

+2
OlleK
tv43
6 posters

Siirry alas

Öjynpaine . Empty Öjynpaine .

Viesti  tv43 Ke Elo 06 2014, 12:28

Millaisia kokemuksia 1490 paineista ja merkkivalosta . Alkoi valo tyhjäkäynnillä vilkkua
tässä 30 asteen päivinä . Ajo oli melko vähän kuormittavaa , mutta jatkuvaa .
Öljytkin vaihdoin välissä kun oli muutoinkin aika . Tässä on se lämpömittarin anturi joka
ei meikäläisen ajossa liikahda . Mitään lämpiämisen merkkejä ei kyllä huomannut muuta
kun painevalon vilkkuminen . Pahempia väljyyden merkkejäkään en ole tunnistanut .
Kohtuullinen öljynkulutus ja lähtee talvellakin käyntiin .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  OlleK Ke Elo 06 2014, 14:05

Mittaa öljynpaine luotettavalla mittarilla. Kylmänä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjassa.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 Ke Elo 06 2014, 20:11

OlleK kirjoitti:Mittaa öljynpaine luotettavalla mittarilla. Kylmänä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjassa.
Niinhän se on varmaan tehtävä . Kokeilin vain jos joku sanoisi kuten lämpöanturia etsiessä .
Se on ominaisuus eikä vika ettei mittari nouse vihreälle normi ajossa  Shocked

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  jusape Ke Elo 06 2014, 22:15

Joo, mekaanisella mittarilla mitata. Ja jos saat vielä pikku näpräyksellä vielä rinnan kytkettyä, vielä parempi.

Mein 1410pis oli kans joskus mittarin mukaan "lämpöongelmaa" , tovin kun raskaammin käytti, meni viisari punaiselle, muttei koskaan keittänyt....
Aikani, siis pari syksyä sitä tutkiskelin ja ihmettelin.... Termaria uusittiin, poisteltiin taas, paikoilleen, ym muuta.... Aina sama juttu, vaan ei keittänyt.
Vika korjaantui anturi uusimalla, sitten sieti kultivaatorin vetoa ja raskasta savimaan kyntöä, ja vihreällä pysyi.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 Pe Elo 15 2014, 18:36

jusape kirjoitti:Joo, mekaanisella mittarilla mitata. Ja jos saat vielä pikku näpräyksellä vielä rinnan kytkettyä, vielä parempi.
.
Aiheellinen huomautus . Löysin sähköisen jolla kokeilin noin vain johtojen päässä . Kädessä
Näytti 3-4 kilon paikkeille . Kun laskin akkukotelon kannen päälle putosi lähes nollaan .
Akun + navan kohdalla näin kävi vaikka mittari muovikuorilla ja akun päällä eristelevy ja
pelti kansi .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  mattkau Pe Elo 15 2014, 20:42

Tuo nyt kyllä kuulostaa paranormaalille ilmiölle. Palautuiko lukema, kun otit sen takaisin käteen?
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1323
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  jusape Pe Elo 15 2014, 22:06

Muovi saattaa varautua staattisella sähköllä.
Ittellä A-mittarilla, viisarinäyttöisellä varustettu akkulaturi, jonka ollessa pois päältä, töpikkä irti eikä missään piuhoissa muutenkaan kiinni,
niin mittarin muovipintaa sormella pyyhkäisemällä se saattaa saada näyttämään jopa 6A:n latausvirtaa......

Niin siksi en oikein luota myöskään mihinkään elektrisiitillä toimiviin öljnpainejuttuihin vaan mekaaninen on mekaaninen.
Tosa 460Nuffissa alkuperäinen mekaaninen, joka alapaineilla näyttelee hiukan epäilyttävästi, siksi laitoin toisen mekaanisen rinnalle.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 La Elo 16 2014, 07:01

mattkau kirjoitti:Tuo nyt kyllä kuulostaa paranormaalille ilmiölle. Palautuiko lukema, kun otit sen takaisin käteen?
Kyllä se välittömästi normalisoitu , ei tullut kokeiltua miltä etäisyydeltä alkoi vaikuttaa .
Varmaan muutamia senttejä . Sillä ei ollut merkitystä oliko kädessä vai pelkästään kannen
päällä . Tuli mieleen kuinka tarkkoja ovat jälkiasennukset johtonippujen sekaan kojelaudassa .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  Tessu Ma Elo 18 2014, 02:05

Saattaa se öljynpaineantura vaan temppuilla ja valoa vilkutella,meillä on tyhjäkäynnillä palanu 850 Tavissa öljynpainevalo JO vuoskymmeniä etten ole enää siihen huomiota kiinnittänykkään kun ei oo kiinni koskaan senvuoksi leikannu.
Sähköllä toimivat viisarimittarit on ihan luotettavia kun ne oikein asentaa ja semmosen ehjän saa,toimii ne varoitusvalotkin,eihän autoissakaan ole ollu kymmeniinvuosiin muita kuin valoja.
Omassa autossa olen täs kesällä ihmetelly kans kun hieman palaa öljynpainevalo pidempään käynnistyksen jälkeen joskus ennen kun sammuu? liekö antura sielläkin jo aikansa eläny?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1565
Ikä : 55
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 Ma Elo 18 2014, 08:00

Kyllä se anturivika tässäkin on . Sähkömittari toimi vakaasti kun päivän seurailin.
En huomannut alle 2,5 lukemia kun ei vienyt akun päälle . Valo vilkkui omia aikojaan
välillä toimi tyhjäkäynnilläkin . Pitänee varmaan uusia , vaikeampi unohtaa kun lämpömittari .
Siitä en enää tiedä onko kunnossa vai ei . Joskus vuosien varrella tässä alkoi palaa
Vaihdelaatikon suodattimen valo öljynpainevalon rinnalla . Käsittääkseni tässä ei
suodatinta ole . Kai siellä painetuissa piireissä joku vuoto on .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  outsider Ma Elo 18 2014, 13:46

Kyllä vaihdelaatikon öljylle on suodatin siellä laatikon alla.
En ole varma onko vaihdettava paperisuodatin vai pestävä verkkosuodatin.Veikkaan jälkimmäistä. Very Happy Very Happy 

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 Ma Elo 18 2014, 15:19

Olen sitä yrittänyt etsiä huoltokirjasta ja vähän koneestakin . Mitään ei ole sattunut kohdalle .
Tavallinen manuaali laatikko . Hydrauliöljyn suodattimen olen vaihdellut (samat öljyt v.laatikolle)
mutta mitään merkkivalon anturia vastaavaa en tiedä . Merkkivalo alkoi syttyä ja sammua
moottorin öljynpainevalon mukaan , siksi epäilin virtavuotoa . Mitähän hienouksia tästä
vielä löytyykään jos toisen kymmenen vuotta ajelee . Konehan on 1490 nelikko - 82 .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  OlleK Ma Elo 18 2014, 15:43

1490 mallissa on hydrauliikan imupuolella pestävä imusihti joka on hieman korkeampi, kuin 1210 oleva suodatin, mutta sijaitsee samassa paikassa. Imusihtiä tulee pestä kerran vuodessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä. Varsinainen suodatin sijaitsee takasillan takapuolella oikealla puolella paksun suodinkupin sisällä. Nokkapumpullisissa malleissa ei ole hydraulipumpun imupuolen anturia, ei siis myöskään 1490 mallissa. Kaikissa 90-sarjan traktoreissa on sama kojetaulu merkkivaloineen kaikkineen. Nokkapumpullisissa traktoreissa voi näin ollen olla paikallaan hydrauliikkapaineen poltin, tosin aivan turhaan.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

Öjynpaine . Empty Vs: Öjynpaine .

Viesti  tv43 Ma Elo 18 2014, 18:44

OlleK kirjoitti:1490 mallissa on hydrauliikan imupuolella pestävä imusihti joka on hieman korkeampi, kuin 1210 oleva suodatin, mutta sijaitsee samassa paikassa. Imusihtiä tulee pestä kerran vuodessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä. Varsinainen suodatin sijaitsee takasillan takapuolella oikealla puolella paksun suodinkupin sisällä. Nokkapumpullisissa malleissa ei ole hydraulipumpun imupuolen anturia, ei siis myöskään 1490 mallissa. Kaikissa 90-sarjan traktoreissa on sama kojetaulu merkkivaloineen kaikkineen. Nokkapumpullisissa traktoreissa voi näin ollen olla paikallaan hydrauliikkapaineen poltin, tosin aivan turhaan.
Jotenkin näin minäkin sen kuvittelin , enkä huolestunut merkkivalosta .
Kerran olen vaihtanut öljyt laatikkoon , imusihti jäi kyllä pesemättä . Eipä sitä
mökkitraktoriin kovin montaa kymmentä tuntia vuodessa tule . Jospa sitten ensi kerralla .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa