David Brown 900:sen hydrauliikka.
4 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 900:sen hydrauliikka.
Tässä mallissa on hydrauliikka vaihdelaatikossa.
Nostolaite jumiutui lähelle alaasentoa. Tapahtumat sitä ennen, olin laittanut rullaäkeen nostolaitteeseen, työnsin nostolaitevivun eteen, nostolaite alkoi pumppaan nytkyttään, sen jälkeen vedin vivut keskelle ja se rauhoittui, laskin sen melkein alas ja siihen se juuttui. Minulla on 900:sen korjaamokäsikirja, pdf:nä mutta siitä puuttuu hydrauliikka. Löytyisiköhän täältä apua mitä pitäisi tehdä. Itse pelkään, että karan väliin on mennyt jotain.
Nostolaite jumiutui lähelle alaasentoa. Tapahtumat sitä ennen, olin laittanut rullaäkeen nostolaitteeseen, työnsin nostolaitevivun eteen, nostolaite alkoi pumppaan nytkyttään, sen jälkeen vedin vivut keskelle ja se rauhoittui, laskin sen melkein alas ja siihen se juuttui. Minulla on 900:sen korjaamokäsikirja, pdf:nä mutta siitä puuttuu hydrauliikka. Löytyisiköhän täältä apua mitä pitäisi tehdä. Itse pelkään, että karan väliin on mennyt jotain.
er304- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
En ole pelannut noiden vanhojen hydrauliikkojen kanssa ollenkaan, mutta toimintaperiaatteeltaan se on niin yksinkertainen paketti ettei siihen isoa vikaa mahdu. Venttiilipaketissa on nosto- lasku-, takaisku- ja TCU -venttiili. Kun pumppu pyörii, se kierrättä joutilasta öljyä venttiilinpaketin läpi voiteluputkistoon. Kun nostovivun työntää eteen, sulkeutuu nostoventtiili ja se pakottaa pumpulta tulevan öljyn menemään takaiskuventtiilin kautta sylinterilinjaan. Silloin varret nousee. Pitoasennossa nostoventtiili on auki ja öljy kiertää taas voiteluputkistoon. Kun vivun vetää taakse, avatutuu laskuventtiili sylinterilinjasta ja varret laskee. Nuo on perustoiminnot. Jos systeemi panttaa öljyä sylinterissä, niin laskuventtiili ei syystä tai toisesta avaudu, mutta siitä huolimatta männänrenkaiden ohi takuuvarmasti vuotaa aina sen verran, että varret tulee kyllä alas pitemmällä viiveellä.
Jos varret on kertakaikkiaan jumissa, niin vian täytyy olla mekaanista laatua ja silloin ei ole juuri muuta mahdollisuuta kuin että nostomännän ja sylnterin väliin on kiilautunut jotain sinne kuulumatonta. Tilanteen kyllä pitäisi laueta nostamalla nostolaite ylös, mutta se ei välttämättä riitä jos kiilautuminen on tiukka. Minusta 900:ssa on metalliset männänrenkaat, mutta jos sinne on joskus joku asentanut vaikkapa 0-renkaan, niin sellainen pystyy jumittamaan männän aika hyvin kun se kierähtää männän ja sylinterin väliseen rakoseen.
Jos varret on kertakaikkiaan jumissa, niin vian täytyy olla mekaanista laatua ja silloin ei ole juuri muuta mahdollisuuta kuin että nostomännän ja sylnterin väliin on kiilautunut jotain sinne kuulumatonta. Tilanteen kyllä pitäisi laueta nostamalla nostolaite ylös, mutta se ei välttämättä riitä jos kiilautuminen on tiukka. Minusta 900:ssa on metalliset männänrenkaat, mutta jos sinne on joskus joku asentanut vaikkapa 0-renkaan, niin sellainen pystyy jumittamaan männän aika hyvin kun se kierähtää männän ja sylinterin väliseen rakoseen.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ma Heinä 28 2014, 13:21, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
Tänään kokeilin taas sen toimintaa. Nostolaite nousee nytkyttämällä ja laskee normaali vauhtia,ei ehkä täysin alas. Nosto ei toimi normaali alueella, vaan vasta aika edessä.
Kai sinne vaihdelaatikkoon on kaivauduttava, kunhan saan siihen inspiraation.
Kai sinne vaihdelaatikkoon on kaivauduttava, kunhan saan siihen inspiraation.
er304- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
Mainitsemasi oireet ovat tuttuja takavuosilta. Vaihteiston oljy vähissä likaista ja vetistä. Kerran oli myös ylimääräinen metallisiru kiilautunut männänrenkaan ja nostosylinterin väliin ja raapi ilkeän naarmun sylinterin pintaan. Oppi oli se että vaikka vähän käyttöä kannataa huoltoa silti tehdä ajoittain.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
990 valinta vipu
Minulla on valintavipu nyt keskellä portaaton asennos kuten ilmeisesti kuuluukin. Mutta lisähydrayliikan asennuksen jälkeen nostolaite ei enää pelaan, jos kolmitieventtiili on lokaauojaan päin ja ennen hydrauliikka se toimi silloin. Nykyään nostolaite pelaa, jos kolmitieventtiili on penkkiin päin. Vaikuttaako se hydrauliikan toimintaa, missä asennossa kolmitieventtiili on? Valinta vipu kuitenkin toimii koska se oli kerran alkupäässä ja silloin nostolaite laski ainoastaan jos nostolaitteen vipu oli keskellä. Valinta vipu myös pikkusen vuotaa nykyään ja vähän myös kärsinyt ajan myötä, koska sitä on ilmeisesti käytetty ilman että nostolaite on ylhäällä.
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
Kolmitieventtiilistä lähtee paineöljy ulkopuoliseen sylinteriin kun vipu on vasemmalla.
Paineöljy menee toiseen ulkopuoliseen sylinteriin kun vipu on yhden naksauksen verran vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee nostolsitesylinteriin kun vipu on kaksi naksausta oikealla vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee sekä ulkopuoliseen sylinteriin että nostolaitesylinteriin kun vipu on oikeassa laidassa. Se mäntä liikkuu ensin, joka liikkuu pienemmällä paineella.
Paineöljy menee toiseen ulkopuoliseen sylinteriin kun vipu on yhden naksauksen verran vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee nostolsitesylinteriin kun vipu on kaksi naksausta oikealla vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee sekä ulkopuoliseen sylinteriin että nostolaitesylinteriin kun vipu on oikeassa laidassa. Se mäntä liikkuu ensin, joka liikkuu pienemmällä paineella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
erkki kirjoitti:Kolmitieventtiilistä lähtee paineöljy ulkopuoliseen sylinteriin kun vipu on vasemmalla.
Paineöljy menee toiseen ulkopuoliseen sylinteriin kun vipu on yhden naksauksen verran vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee nostolsitesylinteriin kun vipu on kaksi naksausta oikealla vasemmalta laidalta keskelle päin.
Paineöljy menee sekä ulkopuoliseen sylinteriin että nostolaitesylinteriin kun vipu on oikeassa laidassa. Se mäntä liikkuu ensin, joka liikkuu pienemmällä paineella.
Eli vaikka minulla olisi vipu oikealla, niin vaikuttaako se lisähydrauliikkaan?
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: David Brown 900:sen hydrauliikka.
Jos kolmetieventtiilistä on kaksi lähtöä niin siinä etupinnassa ylempään lähtöön tulee saman paine kuin nostosylinterille kun vipu on oikeassa laidassa. Siitä yksi naksaus vasemmalle niin paine tulee vain nostosylinteriin. Siitä yksi naksaus vasemmalle niin paine tulee kolmitieventtiilin etupinnassa olevaan alempaan lähtöön. Ihan vasemmassa laidassa paine tulee vain kolmitieventtiilin etupinnassa olevaan ylempään lähtöön. Jos siihen ylempään lähtöön ei ole liitetty ulkopuolista sylinteriä niin nostolaite toimii normaalisti vaikka kolmitieventtiilin vipu on oikeassa laidassa. Mutta jos tuhon ylempään liittimeen on kytketty vaikka kippikärryn sylinteri, niin kun vivun vetää taakse, nousee tyhjä nostolaite ylös. Sitten kun painaa vipua jousipainetta vasten taakse, alkaa myös kippi nousta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» David Brown 990 Hydrauliikka.
» David Brown 880 1963 implematic hydrauliikka pumppu
» David Brown 25d
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 880Bselectamatic
» David Brown 880 1963 implematic hydrauliikka pumppu
» David Brown 25d
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 880Bselectamatic
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa