Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
+2
jussiyy
mercstang
6 posters
Sivu 1 / 1
Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Yritän tässä herätellä henkiin -76 996:sta. Tarvitseisin kampuran runko- ja kiertokankien kaulojen std mitat. Löytyykö keltään?
Kiertokangilla oli limuissa merkinnät S911904 (tai S9I1904) ja runkolimuista löytyy tällaiset merkit S928541 (tai S92854I), onkohan nämä mitä?
Ostin (huusin) tällaisen keksinnön maininnalla "kone naputtaa, muuten toimii...". Matkaa oli sen verran, että en lähtenyt paikanpäälle, luotin sanaan... Olis pitänyt pyytää käynnistämään ja mennä pihalle kuuntelemaan, olis nimittäin kuulunut se naputus kotiin asti (600km), niin jos se olisi käynyt. Kampi poikki, lohko palasina, kytkin palasina...
Purkupojilta tuli tänään "tarkistettu" puolimoottori, pikaisen tutkinnan perusteella akseli ainakin tarvii läpikäynnin jne...
Miten tarkistan lohkon vuosimallin?
Kiertokangilla oli limuissa merkinnät S911904 (tai S9I1904) ja runkolimuista löytyy tällaiset merkit S928541 (tai S92854I), onkohan nämä mitä?
Ostin (huusin) tällaisen keksinnön maininnalla "kone naputtaa, muuten toimii...". Matkaa oli sen verran, että en lähtenyt paikanpäälle, luotin sanaan... Olis pitänyt pyytää käynnistämään ja mennä pihalle kuuntelemaan, olis nimittäin kuulunut se naputus kotiin asti (600km), niin jos se olisi käynyt. Kampi poikki, lohko palasina, kytkin palasina...
Purkupojilta tuli tänään "tarkistettu" puolimoottori, pikaisen tutkinnan perusteella akseli ainakin tarvii läpikäynnin jne...
Miten tarkistan lohkon vuosimallin?
Viimeinen muokkaaja, mercstang pvm Pe Heinä 11 2014, 20:02, muokattu 2 kertaa
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Lohkoissa sen värillä pääsee jäljille.. Muuttu oranssiksi vuonna 74 sitä vanhemmat ruskeita
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
kiertokangen kaulat:
Std 60,272-60,287
0,010" alimitta 60,020-60,033
0,020" 59,766-59,779
0,030" 59,512-59,525
runkolaakerit:
std 63,474-63,487
0,010" alimitta 63,220-63,233
0,020 62,966-62,979
0,030 62,712-62,725
911904 ja 928541 on standardikoon laakerit
Varastosta löytyy 1200 lohko ja kansi+ hyvä kytkinasetelma.Samat kuin 996:ssa
Std 60,272-60,287
0,010" alimitta 60,020-60,033
0,020" 59,766-59,779
0,030" 59,512-59,525
runkolaakerit:
std 63,474-63,487
0,010" alimitta 63,220-63,233
0,020 62,966-62,979
0,030 62,712-62,725
911904 ja 928541 on standardikoon laakerit
Varastosta löytyy 1200 lohko ja kansi+ hyvä kytkinasetelma.Samat kuin 996:ssa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Okei, siis akseli on vielä stanumitoissa. Runkokaulat menee vielä kiilloittamalla, mutta kiertokankien puoli pitää koneistaa seuraavaan kokoon. Kiitoksia mitoista.
Pukkaan lohkon hoonilla läpi ja katsotaan mille näyttää, uskoisin sen vielä menevän. Kansi oli porsineessa koneessa käyttökelpoinen. Kävin sen läpi ja taso ok, venttiilit ja seetit sain siedettäviksi (ehkä vähän jo turhan leveät kosketuspinnat), eli tällä mennään.
Sinnikkäästi tuota hajonnutta on yritetty käyttää, ajoa ei ole lopetettu ensi kolahdukseen. Akseli poikki keskirunkolaakerin ja kolmosen kaulan väliltä, ajoa on jatkettu niin kauan että keskirunkolaakeripesäkin kasvanut kokoa vajaan puoli senttiä. Takarunkolaakeripesä murtunut lohkon puolelta. Vauhtipyörä/kytkin vispannut sen verran, että ajopainelaakeri hävinnyt kokonaan osiksi kopan pohjalle, voimanoton paininlevy oli irtaantunut... Toivottavasti laatikko ei ole ottanut itseensä. Kytkin nyt korjattu, levyt laakerit ym...
Tuolla joitakin kuvia porsineesta
http://aijaa.com/al96528
Mikähän idea tuossa ykkosen suhkuputkessa on ollut, puristettu selvästi läjään?
Hyvä tietää, että osia on saatavana... Mitäs noilla muuten pyynti?
Puolimoottorilla oli Purkupojilla hintaa tonni. Kallis? Ainakin kuntoon nähden. Lupaus oli, että täysin siltään paikoillen heitettävä, pitää vielä kysyä... No traktorin myyjä vastasi huutoon vaikka kyse olikin huutokaupasta ja suostui tuon maksuun, itselle jää kunnostus ja muut...
Pukkaan lohkon hoonilla läpi ja katsotaan mille näyttää, uskoisin sen vielä menevän. Kansi oli porsineessa koneessa käyttökelpoinen. Kävin sen läpi ja taso ok, venttiilit ja seetit sain siedettäviksi (ehkä vähän jo turhan leveät kosketuspinnat), eli tällä mennään.
Sinnikkäästi tuota hajonnutta on yritetty käyttää, ajoa ei ole lopetettu ensi kolahdukseen. Akseli poikki keskirunkolaakerin ja kolmosen kaulan väliltä, ajoa on jatkettu niin kauan että keskirunkolaakeripesäkin kasvanut kokoa vajaan puoli senttiä. Takarunkolaakeripesä murtunut lohkon puolelta. Vauhtipyörä/kytkin vispannut sen verran, että ajopainelaakeri hävinnyt kokonaan osiksi kopan pohjalle, voimanoton paininlevy oli irtaantunut... Toivottavasti laatikko ei ole ottanut itseensä. Kytkin nyt korjattu, levyt laakerit ym...
Tuolla joitakin kuvia porsineesta
http://aijaa.com/al96528
Mikähän idea tuossa ykkosen suhkuputkessa on ollut, puristettu selvästi läjään?
Hyvä tietää, että osia on saatavana... Mitäs noilla muuten pyynti?
Puolimoottorilla oli Purkupojilla hintaa tonni. Kallis? Ainakin kuntoon nähden. Lupaus oli, että täysin siltään paikoillen heitettävä, pitää vielä kysyä... No traktorin myyjä vastasi huutoon vaikka kyse olikin huutokaupasta ja suostui tuon maksuun, itselle jää kunnostus ja muut...
Viimeinen muokkaaja, mercstang pvm Pe Kesä 06 2014, 17:19, muokattu 1 kertaa
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Samoihin pultinreikiin passaa periaatteessa kaikki DB neloset joissa on läpihengittävä kansi eli 990-995-996-1200-1210-1212-1410-1412-1290-1390-1490-1394-1494 -malleista. Ahdetut mallit 1410, 1412, 1490 ja 1494 on tehokkaampia ja niissä on raskaampi kampiakseli, mutta moottorin kiinnitykset taitaa silti olla päälle päin samat.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Joo onpa tosiaan ajettu loppuun saakkamercstang kirjoitti:Okei, siis akseli on vielä stanumitoissa. Runkokaulat menee vielä kiilloittamalla, mutta kiertokankien puoli pitää koneistaa seuraavaan kokoon. Kiitoksia mitoista.
Pukkaan lohkon hoonilla läpi ja katsotaan mille näyttää, uskoisin sen vielä menevän. Kansi oli porsineessa koneessa käyttökelpoinen. Kävin sen läpi ja taso ok, venttiilit ja seetit sain siedettäviksi (ehkä vähän jo turhan leveät kosketuspinnat), eli tällä mennään.
Sinnikkäästi tuota on yritetty käyttää, ajoa ei ole lopetettu ensi kolahdukseen. Akseli poikki keskirunkolaakerin ja kolmosen kaulan väliltä, ajoa on jatkettu niin kauan että keskirunkolaakeripesäkin kasvanut kokoa vajaan puoli senttiä. Takarunkolaakeripesä murtunut lohkon puolelta. Vauhtipyörä/kytkin vispannut sen verran ajopainelaakeri hävinnyt kokonaan osiksi kopan pohjalle, voimanoton paininlevy oli irtaantunut... Toivottavasti laatikko ei ole ottanut itseensä. Kytkin nyt korjattu, levyt laakerit ym...
Tuolla joitakin kuvia porsineesta
http://aijaa.com/al96528
Mikähän idea tuossa ykkosen suhkuputkessa on ollut, puristettu selvästi läjään?
Hyvä tietää, että osia on saatavana... Mitäs noilla muuten pyynti?
Puolimoottorilla oli Purkupojilla hintaa tonni. Kallis? Ainakin kuntoon nähden. Lupaus oli, että täysin siltään paikoillen heitettävä, pitää vielä kysyä... No traktorin myyjä vastasi huutoon, vaikka kyse olikin huutokaupasta ja suostui tuon maksuun, itselle jää kunnostus ja muut...
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Jos se käy ja toimii, älä koske... ( jonkun sanomana täällä ) , pienestä naputuksesta ja kolinasta piittaamatta ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Vetelin akselin nauhalla läpi ja ei tuo nyt niin hassummalta näytäkkään. Muutama naarmu sinne jää. Pikaisen mittausen perusteella sain kiertokankien kauloille mittoja välille 60.22-60.25. Taidan kasata koneen std laakereilla. Mitä mieltä onko liikaa välystä? Täytyy lainata huomenna mikro niin saa tarkemmat mitat...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Ei nyt pahalta tuntuis kun vielä uudet laakerit.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Uusilla oli tarkoitus. Täytyy hieroa tilausta Marjakankaalle...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Voisko nuo Erkin mainitsemat sopivuudet kopioida tuonne Info / Vaihtokelpoiset osat niin löytyisi toisillekin helposti.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Olis koneen niputus meneillään ja tässä nyt huomasin ettei keksinnössä ollut kannenpulttien ja mutterien alla rikkoja, eikös siellä kuuluisi kuitenkin rikat olla?
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Ei taida tuon ikäisissä vielä olla niitä prikkoja mutterien alle.
En tiedä koska niitä on alettu laittaa mutta 90-sarjan koneissa ainakin on prikat.
Ei kait mitään haittaa vaikka laitatkin .
Ne on suht ohuet .
En tiedä koska niitä on alettu laittaa mutta 90-sarjan koneissa ainakin on prikat.
Ei kait mitään haittaa vaikka laitatkin .
Ne on suht ohuet .
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Tänään vihdoin savut ja koeajo. Meinas jo usko olla koetuksella, tuntui loputtomalta suolta. Mutta siis tänään.
http://aijaa.com/Da5zzt
Ensimmäistä kertaa käynnissä meillä...
https://s39.photobucket.com/user/mercstang/media/Mobile%20Uploads/20140710_113023_zps8d41c0d9.mp4.html
Pieni koeajo...
https://s39.photobucket.com/user/mercstang/media/Mobile%20Uploads/20140710_164507_zps7a3dc181.mp4.html
http://aijaa.com/Da5zzt
Ensimmäistä kertaa käynnissä meillä...
https://s39.photobucket.com/user/mercstang/media/Mobile%20Uploads/20140710_113023_zps8d41c0d9.mp4.html
Pieni koeajo...
https://s39.photobucket.com/user/mercstang/media/Mobile%20Uploads/20140710_164507_zps7a3dc181.mp4.html
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Hyvän näköinenhän siittä kehittyy. Ja onnittelut "ensisavuista".
En tiedä, kuvittelenko, mutta eka pätkäs olisi kuuluvinaan pieni sivuääni, jokin "plotkotus" ehkä imupuolelta ?
En tiedä, kuvittelenko, mutta eka pätkäs olisi kuuluvinaan pieni sivuääni, jokin "plotkotus" ehkä imupuolelta ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
jusape kirjoitti:Hyvän näköinenhän siittä kehittyy. Ja onnittelut "ensisavuista".
En tiedä, kuvittelenko, mutta eka pätkäs olisi kuuluvinaan pieni sivuääni, jokin "plotkotus" ehkä imupuolelta ?
Hyvin paljon mahdollista, venttiilit säädetty nopeasti, muuan naputtaa ja ... Huomenna kannen kiristys ja venttiilien säätö tarkemmin....
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Oikein tyypillinen DB:n käynti ja vielä noin vähällä savulla. Hienoa työtä on kaikin päin tehty teidän verstaalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
erkki kirjoitti:Oikein tyypillinen DB:n käynti ja vielä noin vähällä savulla. Hienoa työtä on kaikin päin tehty teidän verstaalla.
Kyllä mielestäni aika nätisti käy. Tänään kansi kiristetty ja venttiileistä ylimäääräiset napinat poistettu. Todella vähän savuaa, mustaa antaa normaalisti hieman kun antaa happea, sinistä ei lainkaan.
Lohko hoonattu, rengastettu, tasosta tarkistussiivu, syöttöp. tiivistesarja, vesipumppuun korjaussarja, tehostimeen tiivisteet, orbitroliin tiivisteet, uusi siirtopumppu, anturit, termari, kytkin uusiksi, suuttimet tsekattu, maalit raaputeltu pois ja uusittu sparex..., kaikki ohjausnivelet, suodattimet, öljyt..., siinä ainakin aluksi. Niin ja kansi läpi, akseli kiilloitettu...
Vielä tarvii näköjään tiivisteet ohjaussylinteriin ja vasempaan oveen ylälasin. Onko valmiita laseja saatavana jostakin vai leikkuutanko?
Onko kukaan kokeillut lisätä hieman kovetinta Sparexin maaleihin? Aika heikko kulutuksenkestävyys tuollaisenaan, helppo kyllä ruiskia...
Viimeinen muokkaaja, mercstang pvm La Heinä 12 2014, 13:38, muokattu 1 kertaa
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
IKH:lla on monenlaisia tiivisteitä oviin ja laseihin ,uskoisin että löytyy sopivakin. Taitaa käytetyt olla "käytettyjä".
Ohjaus-sylinterin tiivisteitä on ainakin marjakankaalta saanut.
Sylinterin päässä taitaa olla 2 lukkorengasta ,ne kun saa pois niin tiivisteiden vaihto ei kauaa kestä.
Tuumakoolla ovat ,mutta voi löytyä sopivat o-renkaat hyvin hydr liikkeistä muutamalla eurolla.
Sarja maksaa kymppejä .
Komiasti kone käy ,tuosta on iloa vielä pitkään.
Et olekaan mitään "hiekkapuhallus"-remonttia tehnyt.
Laitoitko sparexin alle pohjamaalin ??
En ole kovetinta tuohon maaliin laittanut mutta helppo sillä on tosiaan maalata.
Ei nyt huonoita maalia.
Ohjaus-sylinterin tiivisteitä on ainakin marjakankaalta saanut.
Sylinterin päässä taitaa olla 2 lukkorengasta ,ne kun saa pois niin tiivisteiden vaihto ei kauaa kestä.
Tuumakoolla ovat ,mutta voi löytyä sopivat o-renkaat hyvin hydr liikkeistä muutamalla eurolla.
Sarja maksaa kymppejä .
Komiasti kone käy ,tuosta on iloa vielä pitkään.
Et olekaan mitään "hiekkapuhallus"-remonttia tehnyt.
Laitoitko sparexin alle pohjamaalin ??
En ole kovetinta tuohon maaliin laittanut mutta helppo sillä on tosiaan maalata.
Ei nyt huonoita maalia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Jos kovetinta laittaa, niin kannattaa ensin kokeilla hyvin pienellä määrällä sekoitusta, johonkin peltiin, että miten seos käyttäytyy.
Joskus johonkin maaliin laitoin väärää kovoa joukkoon, ja se ei kovettunut lainkaan, toinen kerta kun vahinko taas kävi, eri yhdistelmillä, veti pinnan ryppyiseksi, eikä kunnolla kovettunut parissa päivässäkään.
Molemmissa tapauksissa sai kaikki jo ruiskutetut poistaa kokonaan, ennen uusintayritystä.....
Joskus johonkin maaliin laitoin väärää kovoa joukkoon, ja se ei kovettunut lainkaan, toinen kerta kun vahinko taas kävi, eri yhdistelmillä, veti pinnan ryppyiseksi, eikä kunnolla kovettunut parissa päivässäkään.
Molemmissa tapauksissa sai kaikki jo ruiskutetut poistaa kokonaan, ennen uusintayritystä.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
outsider kirjoitti:
Laitoitko sparexin alle pohjamaalin ??
Kyllä pohjamaalina 1k happoväri.
Jonkin aikaa tässä viivähtänyt, hytin kattopellin hiekkapuhalluksen, paikkojen, maalauksen ja verhoilujen laiton merkeissä. Pelti oli kuin haulikolla ammuttu ruostekäsittelyn jäljiltä... Muutenkin pientä siistimistä hytin puolella.
Nyt sitten uuteen ongelmaan. Syöttöpumppu alkoi tiputtelemaan. Luulin suutinputkien banjojen vuotavan ja laittelin uudet tiivisteet, mutta tiputtelu jatkuu edelleen. Nyt näyttää siltä, että vuoto on rungon ja nestepään (oliko oikea termi) välistä. Googlailun perusteella siellä on iso o-rengas tiivisteenä? Jonkinlaisia "videoita" löytyy mm. youtuben puolelta tiivisteiden vaihdosta jne... mutta kaikissa niissä pumppu on irtona pöydällä. Onnistuuko o-renkaan vaihto pumppu paikallaan ja olisko kellään heittää linkkiä tai ohjeita toimenpiteen suoritukseen. Yksi vaihtoehto olis irroittaa ja lähettää korjattavaksi, mutta olen ainakin yrittänyt itse aina ennen...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
mercstang kirjoitti:
Nyt sitten uuteen ongelmaan. Syöttöpumppu alkoi tiputtelemaan. Luulin suutinputkien banjojen vuotavan ja laittelin uudet tiivisteet, mutta tiputtelu jatkuu edelleen. Nyt näyttää siltä, että vuoto on rungon ja nestepään (oliko oikea termi) välistä. Googlailun perusteella siellä on iso o-rengas tiivisteenä? Jonkinlaisia "videoita" löytyy mm. youtuben puolelta tiivisteiden vaihdosta jne... mutta kaikissa niissä pumppu on irtona pöydällä. Onnistuuko o-renkaan vaihto pumppu paikallaan ja olisko kellään heittää linkkiä tai ohjeita toimenpiteen suoritukseen. Yksi vaihtoehto olis irroittaa ja lähettää korjattavaksi, mutta olen ainakin yrittänyt itse aina ennen...
Tuumasta toimeen ja kokeilemaan. Aika yksinkertainen toimenpide, onnistuu pumppu paikoillaan ja jos kaikki menee niin kuin elokuvissa, onnistuu operaatio muutamassa tunnissa. O-rengas siis vaihdettu nestepään ja rungon väliin. Toimenpide onnistui lukuunottamatta katkennutta ylimmäistä ilmausruuvia. Onko kellään ylimääräisenä joutilasta tai vinkkiä mistä kysyä?
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
Vois löytyäkin.Tarvitko pelkän ilmausruuvin vai myös naaraspuolen?
Katselen pumpuista .
Laitatko yv:nä yhetystiedot niin laitan kirjekuoreen mikäli osa löytyy.
Katselen pumpuista .
Laitatko yv:nä yhetystiedot niin laitan kirjekuoreen mikäli osa löytyy.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kampiakselin kaulojen koot, 996 projekti
outsider kirjoitti:Vois löytyäkin.Tarvitko pelkän ilmausruuvin vai myös naaraspuolen?
Katselen pumpuista .
Laitatko yv:nä yhetystiedot niin laitan kirjekuoreen mikäli osa löytyy.
Laitoi yv:n...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Similar topics
» 950 Kampiakselin takapään tiivistys
» Kampiakselin stefa
» Kampiakselin laakerointi alakautta
» 990 sel kampiakselin stefa
» 25D kampiakselin STD mitat
» Kampiakselin stefa
» Kampiakselin laakerointi alakautta
» 990 sel kampiakselin stefa
» 25D kampiakselin STD mitat
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa