Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

880 köpit

+2
OlleK
jussiyy
6 posters

Siirry alas

880 köpit Empty 880 köpit

Viesti  jussiyy Pe Toukokuu 09 2014, 17:21

"valkoisia"880 taavetteja vissin 2 ja 3 vaihde kepillä? mitä eroa on Shocked 

jussiyy

Viestien lukumäärä : 121

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  OlleK Pe Toukokuu 09 2014, 17:34

2-keppisessä on 6 vaihdetta eteen ja 2 pakkia. Aluekepissä on hidas ja nopea alue (L ja H) ja päävaihdekepissä 1, 2, 3 ja pakki. 3-keppisessä on 12 vaihdetta eteen ja 4 pakkia. Edellisen lisäksi olevalla kolmannella kepillä hidastetaan hidas ja nopea alue ja saadaan alueet LS, L, HS, ja H. L tarkoittaa Low, H tarkoittaa High ja S tarkoitta Slow.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  erkki Pe Toukokuu 09 2014, 17:43

Itseasiassa Suomessakin on jonkin verran myös 12-vaihteisia punaisia implematiceja, joten se ei ole pelkästään valkoisten mallien ominaisuus.
Selectamatic- hydrauliikka on vain valkoisissa malleissa ellei traktoria ole josakin vaiheessa tuunattu niin, että se löytyy myös punaisesta. Niitäkin on olemassa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  mattkau Pe Toukokuu 09 2014, 18:53

Just tommone kolmikeppinen punanen 880 oli viime kesänä Somerolla huutokaupassa. Kellossa oli lukemia suunnilleen 3500 ja hintaa jäi saman verran kuin mallimerkintä näyttää. Ois varmaan ollu hyvä hankinta.

Lisättäköön vielä, että samassa huutokaupassa sai pulittaa 2500 eskoa joka paikasta jumissa olevasta väärennetystä 25A zetkasta
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  Tessu La Toukokuu 10 2014, 13:13

Onkos ne jotain metsävaihteita? aika hiljaa se sitten menee kun normistikki hidas on hidas, ei oo tullu ite tuommoisella ajeltua niin ei tietoa?
Monesti aikoinaan näki kun Taavia myivät lehdissä niin luki että se kolmikeppinen!
On siinä sitte joka lähtöö vaihetta heh joskus tuntuu että omissa autoissakin on paljonkin eroja ollu,toisissa ykkönen niin pieni että kakkosta voi heti tarjota toisissa taas ykkönen pieni ja kakkonen liikasuuri, myöskin traktoreissa ollu suuriakin eroja, että varmaan hienopeli tuo kolmikeppinen?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  OlleK La Toukokuu 10 2014, 13:18

Se hidastettu alue (S-vaihteet) on tarkoitettu riviviljelyyn missä tarvitaan suuria hydrauliikkatuottoja yhdistettynä voimanoton käyttöön ja näin ollen korkeita moottorikierroksia yhdistettynä hitaaseen kulunopeuteen. Yksi tällainen työ on perunapuimurin vetäminen. Näitä S-vaihteita ei pidä käyttää töissä joissa vaaditaan suuria tehoja pyörien kautta, se rasittaa voimansiirtolinjaa ja lisää vauriomahdollisuuksia.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  Tessu La Toukokuu 10 2014, 13:25

AHAA että noin se menee hyvä tietää tuokin,aina näköjää oppii uutta heh!
Liekö montakin voimansiirtolinjaa rikottu kun ei oo tiedetty mitenkä käy? kun kokeilla pitää...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  OlleK La Toukokuu 10 2014, 13:38

Jotkut suomalaiset kokeilevat kyllä kaikkea ja usein sellaista jota joku kieltää tekemästä koska "ei toi kaikkea tiedä" ja "kyllä meillä osataan". Jotkut kokeilut käyvät lompakon päälle ja jotkut aiheuttavat tuotteen myyjälle harmaita hiuksia, kun asiakkaan äänen voimakkuus nousee.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  erkki La Toukokuu 10 2014, 16:24

Hitaan ykkösen välitykset on niin tiuhat, että sillä vetää vetoakselin puneelle ja hammapyörästä hampaan poikki ilman että edes moottorin ääni muuttuu. Edellyttäen tietysti, että vetopyörät on lujasti lukittu paikalleen.

Tarkassa paikassa, esim metässä on ryömitävaihteet todella hyvät olemassa, samoin ryömintä pakki kun pitää peruuttaa kärry tarkkaan rakoseen. Taavissa ei ole ajovoimanottoa, joten perävetoisen kärrin kanssa on eduksi, että ulosotossa on kaksi nopeutta ja traktorin laatikossa 12, löytyy hyvin natsaavia yhdistelmiä.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm La Toukokuu 10 2014, 19:02, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  jussiyy La Toukokuu 10 2014, 17:53

mulla vaan hakusessa 880 mutta jotenki tuntuu että näitä ei hirveesti ole kaupan..näppärä laite vaa moneen pieneen hommaan ja tilaan Very Happy 

jussiyy

Viestien lukumäärä : 121

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  erkki La Toukokuu 10 2014, 19:08

880 selecta on aika harvinainen ollut uutenakin ja niistä on monessa talossa tullut kantakalustoa, jota ei kaupitella tai myydä. Vihannin Alpuassa oli pari vuotta sitten oikein hyvä yksilö kaupan, mutta en tiedä vieläko se mahtaa olla siellä. Eikös Kalajoellakin kaupiteltu Nettikoneen kautta yhtä selectaa vähän aikaa sitten? Taisi olla oikein videon pätkäkin kuvattuna ilmoitukseen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

880 köpit Empty Vs: 880 köpit

Viesti  outsider La Toukokuu 10 2014, 20:25

jussiyy kirjoitti:mulla vaan hakusessa 880 mutta jotenki tuntuu että näitä ei hirveesti ole kaupan..näppärä laite vaa moneen pieneen hommaan ja tilaan Very Happy 
En pitäis 990 selectaa tai impleä huonona vaihtoehtona.
Koko-/painoero merkityksetön.

Enkä usko että kulutuksessakaan on huomattavaa eroa.
Tarjonta vaan on paljon runsaampaa.

880 imple 3 sylinterinen on raskaampi ohjaukseltaan kuin 990 imple ja 990 selecta.Syytä en tiedä mutta saa tulla paikanpäälle  testaamaan jos haluaa. Very Happy  Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa