Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
+2
erkki
hecumaniac
6 posters
Sivu 1 / 1
Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
sain vihdoin hs lootarempan suoritettua ja rattori tuli käytyä kaikintavoin muutenkin läpi maalauksien kera. ja hienosti on toiminut vailla murheita! mutta nyt taisi tänään käydä köpösti kun otin risumällin juontokouraan ja hyppäsin rattorista ulos ja luulenpa että kouraan jäi puristus päälle (eli pitää marssia peilin eteen..) kun hetken kuluttua kuului pieni vingahdus ja kun kampesin takaisin hyttiin huomasin ilokseni että nostolaite ei nosta eikä myöskään koura enää tottele käskyjä laisinkaan.. vikaa pitäisi lähteä tutkimaan mutta mistä? itselleni tuli ensimmäiseksi mieleen että voisiko vika löytyä nokkapumpusta, mutta mieltä kalvaa ikävästi että saattaa joutua suorittamaan isomman rempan!!?? tähän nöyrästi pyytäisin apuja jos jollakulla kokemusta vastaavasta ongelmasta löytyy!
Suuret kiitokset!!
Suuret kiitokset!!
hecumaniac- David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Ei siinä mitään isoa remppaa voi olla pumpun vaihtoon verrattuna. Minulla tuli ekana mieleen, että on pumpun käyttöakselista spoorit korkanneet. Pääseekö mistään näkemään, että pyöriikö pumppu?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Erkin diagnoosi tulee ja ekaksi mieleen.Keulalta vaan sivupelti irti ja koneen käydessä katsoo pyöriikö pumppu.Yleensä boorit on menneet pumpun päästä ensin sököksi eli akseli voi pyöriä vaikka pumppu ei pyörikään.Akselihan irtoaa kun kampiakselin päästä hihnapyörästä irrottaa boorilaipan ja vetää sen akselille.Kampiakselin ja booriakselin välissä on kumilätkä .Booriakselit ja laipat on kulutustavaraa, saatavuus hyvä.Onhan se toki pumppukin irrotettava, jos booriholkki täytyy uusia.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
akselit siivalta pumppuun pyörii kyllä. pitänee huomenissa kaivaa pumppu käteen ja tutkia.. en saa päähäni muuta ratkeamiskohtaa kuin tuo nokkapumppu, ihmetyttää kylläkin että voi korkata noinkin helposti, jos vika siellä on... palailen aiheeseen huomenna kun pumppu kätösissä...
hecumaniac- David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Nissä nokkapumpuissa poriit yleensä kolisee toisiaan vasten "kuivana" kun rasvat on rihloilta karanneet aikoinaan, 10-20v sitten jo....
Joitan vuosia sitten, kun kaverin 1410 konetta laiteltiin, niin kiasus, että oli poorit kuluneet ja ohuet ja pyöreät.... Sinnehän sitä piti "uutta" ja parempaa palikkaa sitten jonkin verrankin laittaa, siihenkin lyhyelle välille.....
Joitan vuosia sitten, kun kaverin 1410 konetta laiteltiin, niin kiasus, että oli poorit kuluneet ja ohuet ja pyöreät.... Sinnehän sitä piti "uutta" ja parempaa palikkaa sitten jonkin verrankin laittaa, siihenkin lyhyelle välille.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
ja kyllä, eilen käivoin kätösiini tuon pumpun ja tulos oli että booriholkki näytti enempi soviteholkilta kuin booriholkilta. nyt ootellan uutta holkkia tulevaksi.. mites kuinka pitkät boorit pitäisi olla vastapelurissa, eli akselin narttupäässä? tilatessani holkkia, koin melkoisen järkytyksen kun oli tarkoitus tilata uusi nelivedon kytkentävaijeri.. jäi tilaamatta.. muutaman euron vajaa 500 euroa oli hinta, eikä takeita siitä että semmoinen edes löytyisi. eli pitänee lähteä soveltamaan nykyisestä. ei ole ensimmäinen kerta kun vastaava tilanne tulee eteen, mikä laittaa miettimään vaihtoa saksanmalliin....
hecumaniac- David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Nykyään kannattaa suosista kysäistä osia esim. Barclay Williamsilta tai Peter Williamsilta Englannista. Yksinkertaisen osan moni sorvaamo tekee varaosahintaa halvemmalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Nelivedon kytkentävaijeri on tosiaan arvokas.hecumaniac kirjoitti:ja kyllä, eilen käivoin kätösiini tuon pumpun ja tulos oli että booriholkki näytti enempi soviteholkilta kuin booriholkilta. nyt ootellan uutta holkkia tulevaksi.. mites kuinka pitkät boorit pitäisi olla vastapelurissa, eli akselin narttupäässä? tilatessani holkkia, koin melkoisen järkytyksen kun oli tarkoitus tilata uusi nelivedon kytkentävaijeri.. jäi tilaamatta.. muutaman euron vajaa 500 euroa oli hinta, eikä takeita siitä että semmoinen edes löytyisi. eli pitänee lähteä soveltamaan nykyisestä. ei ole ensimmäinen kerta kun vastaava tilanne tulee eteen, mikä laittaa miettimään vaihtoa saksanmalliin....
Harmi että esim IKH:n purkaamolla pätkivät leikkureilla poikki hyvätkin vaijerit hytin irroituksen yhteydessä.
Purkupojilta vois kysäistä hyvää käytettyä tai sitten tuolta Englannin maalta.
TAI sitten malli mukaan ja kauppaan missä on vaijereita .Eihän siitä 500 kannata maksaa.
Tuo pumpun käyttöakseli holkkeineen on myös aika kallis.Siihenkin voi muokata esim sähkömoottorin cat2:n (muistaakseni) käyttöakselin skarakytkimen.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
hecumaniac: Onhan se pumppu varmasti ehjä. Ettei ole leikannut ja siksi se käyttölinja hajonnut esimerkiksi vähäisen öljyn takia. Omasta 1690:stä leikkasi pakaksella, kun kone oli päiväkausia nokka ylöspäin ja jäykät öljyt, että nirskahti se pumppu JA boorit. Tässä oli huono kontakti vielä imuputken viimeisessä liitoksessa, josta ilmaisi ilmat. Löytyi Käyttökoneelta toimiva paketti akseleineen.
-> Korjaus: EI Käyttökoneelta vaan Purkupojilta Pälkäneeltä.
t. Kauko Ollila
-> Korjaus: EI Käyttökoneelta vaan Purkupojilta Pälkäneeltä.
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??
Se olikin taas tuskien taival.. ei alkuperäiset osat sopineetkaan alkuunkaan.. tähän minun koneeseeni on muokattu täysin erilainen booriholkki sekä akseli. itse varsinainen booriholkki on n. 25mm paksu ja saman pituinen, kun alkuperäinen on totaalisen erilainen. ekana vaihtoehtona oli että istutan väliin oikeanlaisen scara kytkimen mutta taivuin kuitenkin koneistamaan uuden booriholkin ja sillä vika korjaantui. pumppu itsessäänkin oli varustettu fiat:n tarroilla mutta tuolla ei käsittääkseni ole muuta eroa casen pumppuun kuin radikaalisti edullisempi hinta. myös nelivedon vaijerin rakensin uusiksi hyödyntäen veneen ohjausvaijeria. väitän että on nyt parempi ja monisäätöisempi kuin alkuperäinen! ja myös n. 400 euroa halvempi...
Kiitos kaikille vastanneille ja apua tarjonneille! Helpotti hommaani huomattavasti!!!
-.H
Kiitos kaikille vastanneille ja apua tarjonneille! Helpotti hommaani huomattavasti!!!
-.H
hecumaniac- David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa