Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

+2
erkki
hecumaniac
6 posters

Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  hecumaniac Su Tammi 26 2014, 12:06

sain vihdoin hs lootarempan suoritettua ja rattori tuli käytyä kaikintavoin muutenkin läpi maalauksien kera. ja hienosti on toiminut vailla murheita! mutta nyt taisi tänään käydä köpösti kun otin risumällin juontokouraan ja hyppäsin rattorista ulos ja luulenpa että kouraan jäi puristus päälle (eli pitää marssia peilin eteen..) kun hetken kuluttua kuului pieni vingahdus ja kun kampesin takaisin hyttiin huomasin ilokseni että nostolaite ei nosta eikä myöskään koura enää tottele käskyjä laisinkaan.. vikaa pitäisi lähteä tutkimaan mutta mistä? itselleni tuli ensimmäiseksi mieleen että voisiko vika löytyä nokkapumpusta, mutta mieltä kalvaa ikävästi että saattaa joutua suorittamaan isomman rempan!!?? tähän nöyrästi pyytäisin apuja jos jollakulla kokemusta vastaavasta ongelmasta löytyy!

Suuret kiitokset!!


hecumaniac

David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  erkki Su Tammi 26 2014, 13:14

Ei siinä mitään isoa remppaa voi olla pumpun vaihtoon verrattuna. Minulla tuli ekana mieleen, että on pumpun käyttöakselista spoorit korkanneet. Pääseekö mistään näkemään, että pyöriikö pumppu?



erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5051

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  otsoni Su Tammi 26 2014, 15:43

Erkin diagnoosi tulee ja ekaksi mieleen.Keulalta vaan sivupelti irti ja koneen käydessä katsoo pyöriikö pumppu.Yleensä boorit on menneet pumpun päästä ensin sököksi eli akseli voi pyöriä vaikka pumppu ei pyörikään.Akselihan irtoaa kun kampiakselin päästä hihnapyörästä irrottaa boorilaipan ja vetää sen akselille.Kampiakselin ja booriakselin välissä on kumilätkä .Booriakselit ja laipat on kulutustavaraa, saatavuus hyvä.Onhan se toki pumppukin irrotettava, jos booriholkki täytyy uusia.

otsoni

Viestien lukumäärä : 431

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  hecumaniac Su Tammi 26 2014, 16:21

akselit siivalta pumppuun pyörii kyllä. pitänee huomenissa kaivaa pumppu käteen ja tutkia.. en saa päähäni muuta ratkeamiskohtaa kuin tuo nokkapumppu, ihmetyttää kylläkin että voi korkata noinkin helposti, jos vika siellä on... palailen aiheeseen huomenna kun pumppu kätösissä...

hecumaniac

David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  jusape Su Tammi 26 2014, 16:57

Nissä nokkapumpuissa poriit yleensä kolisee toisiaan vasten "kuivana" kun rasvat on rihloilta karanneet aikoinaan, 10-20v sitten jo....

Joitan vuosia sitten, kun kaverin 1410 konetta laiteltiin, niin kiasus, että oli poorit kuluneet ja ohuet ja pyöreät.... Sinnehän sitä piti "uutta"  ja parempaa palikkaa sitten jonkin verrankin laittaa, siihenkin lyhyelle välille.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2914
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  hecumaniac Ti Tammi 28 2014, 11:21

ja kyllä, eilen käivoin kätösiini tuon pumpun ja tulos oli että booriholkki näytti enempi soviteholkilta kuin booriholkilta. nyt ootellan uutta holkkia tulevaksi.. mites kuinka pitkät boorit pitäisi olla vastapelurissa, eli akselin narttupäässä? tilatessani holkkia, koin melkoisen järkytyksen kun oli tarkoitus tilata uusi nelivedon kytkentävaijeri.. jäi tilaamatta.. muutaman euron vajaa 500 euroa oli hinta, eikä takeita siitä että semmoinen edes löytyisi. eli pitänee lähteä soveltamaan nykyisestä. ei ole ensimmäinen kerta kun vastaava tilanne tulee eteen, mikä laittaa miettimään vaihtoa saksanmalliin....

hecumaniac

David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  erkki Ti Tammi 28 2014, 11:49

Nykyään kannattaa suosista kysäistä osia esim. Barclay Williamsilta tai Peter Williamsilta Englannista. Yksinkertaisen osan moni sorvaamo tekee varaosahintaa halvemmalla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5051

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  outsider Ti Tammi 28 2014, 12:17

hecumaniac kirjoitti:ja kyllä, eilen käivoin kätösiini tuon pumpun ja tulos oli että booriholkki näytti enempi soviteholkilta kuin booriholkilta. nyt ootellan uutta holkkia tulevaksi.. mites kuinka pitkät boorit pitäisi olla vastapelurissa, eli akselin narttupäässä? tilatessani holkkia, koin melkoisen järkytyksen kun oli tarkoitus tilata uusi nelivedon kytkentävaijeri.. jäi tilaamatta.. muutaman euron vajaa 500 euroa oli hinta, eikä takeita siitä että semmoinen edes löytyisi. eli pitänee lähteä soveltamaan nykyisestä. ei ole ensimmäinen kerta kun vastaava tilanne tulee eteen, mikä laittaa miettimään vaihtoa saksanmalliin....
Nelivedon kytkentävaijeri on tosiaan arvokas.
Harmi että esim IKH:n purkaamolla pätkivät leikkureilla poikki hyvätkin vaijerit hytin irroituksen yhteydessä.

Purkupojilta vois kysäistä hyvää käytettyä tai sitten tuolta Englannin maalta.
 TAI sitten  malli mukaan ja kauppaan missä on vaijereita .Eihän siitä 500 kannata maksaa.

Tuo pumpun käyttöakseli holkkeineen on myös aika kallis.Siihenkin voi muokata esim sähkömoottorin cat2:n (muistaakseni) käyttöakselin skarakytkimen.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1903

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  jouto Ma Helmi 03 2014, 09:09

hecumaniac: Onhan se pumppu varmasti ehjä. Ettei ole leikannut ja siksi se käyttölinja hajonnut esimerkiksi vähäisen öljyn takia. Omasta 1690:stä leikkasi pakaksella, kun  kone oli päiväkausia nokka ylöspäin ja jäykät öljyt, että nirskahti se pumppu JA boorit. Tässä oli huono kontakti vielä imuputken viimeisessä liitoksessa, josta ilmaisi ilmat. Löytyi Käyttökoneelta toimiva paketti akseleineen.

-> Korjaus: EI Käyttökoneelta vaan Purkupojilta Pälkäneeltä.

t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 123

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..?? Empty Vs: Case 1494 HS, hydrauliikka sumeni..??

Viesti  hecumaniac Ke Helmi 05 2014, 09:30

Se olikin taas tuskien taival.. ei alkuperäiset osat sopineetkaan alkuunkaan.. tähän minun koneeseeni on muokattu täysin erilainen booriholkki sekä akseli. itse varsinainen booriholkki on n. 25mm paksu ja saman pituinen, kun alkuperäinen on totaalisen erilainen. ekana vaihtoehtona oli että istutan väliin oikeanlaisen scara kytkimen mutta taivuin kuitenkin koneistamaan uuden booriholkin ja sillä vika korjaantui. pumppu itsessäänkin oli varustettu fiat:n tarroilla mutta tuolla ei käsittääkseni ole muuta eroa casen pumppuun kuin radikaalisti edullisempi hinta. myös nelivedon vaijerin rakensin uusiksi hyödyntäen veneen ohjausvaijeria. väitän että on nyt parempi ja monisäätöisempi kuin alkuperäinen!Smile ja myös n. 400 euroa halvempi...

Kiitos kaikille vastanneille ja apua tarjonneille! Helpotti hommaani huomattavasti!!! Very Happy  Very Happy 

-.H

hecumaniac

David Brown : case international 1494 HS -86
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa