Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

25 Jakopää

5 posters

Siirry alas

25 Jakopää Empty 25 Jakopää

Viesti  25D Ke Tammi 22 2014, 13:13

Kuinkas paljon ääntä saa taavetin jakopäästä kuulua? Aloin vähän miettiä tuota ''terävää'' käyntiääntä, ja huomasin, että jakopää pitää melko kovaa ääntä. Hieman epätasaista raksutusta sieltä kuuluu, voimistuu kierrosten mukaan. Vähän vaikea on tässä kuvailla sitä ääntä, mutta olisikohan sinne syytä kurkistaa? Pitäisi vissiin olla aika pitkäikäisiä nuo rattaat?
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  erkki Ke Tammi 22 2014, 13:27

25:stä en tiedä, mutta jossakin vaiheessa 990 implessä on ollut harvahampaisia valurautapyörillä tehtyjä jakopäitä, joihin on saattanut iskeä karies syystä tai toisesta jo alle 10 000 tunnin. Uudemmissa 990:ssa on tiheämpihampaiset teräspyörät.

Onhan siinä oma hommansa avata jakopää, mutta vanhojen koneiden harastaminen on juuri sitä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  25D Ke Tammi 22 2014, 16:31

Mitäs kaikkea siitä pitäisi irroittaa, ennen kuin jakopään kotelon saa pois?
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  outsider Ke Tammi 22 2014, 18:25

Jotta pääse jotain tekemäänkin niin nokkapelti pois.
Sitten jäähdyttäjä ja kammen remmipyörä pois eipä kait siinä muuta. Very Happy  Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  25D Ke Tammi 22 2014, 23:08

Joo täytyy viikonloppuna kurkistaa sinne, missä kunnossa on. Moottori pitäisi kai saada lukittua jotenkin paikoilleen että saa hihnapyörän irti.
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  erkki To Tammi 23 2014, 07:59

Hihnapyörän pultti ei välttämättä ole mahdottoman tiukassa. Varmaankin pysyy paikallaan jos laitat ison vaihteen ja käsijarrun päälle. Toinen vaihtoehto on irrottaa startti ja pitää vastaan startin hammaskehältä rekkaraudalla. Kun saat hylsyn pulttiin paikalleen niin jumipultti yleensä lähtee liikkeelle parhaiten kun kopauttaa avaimen varteen iskuja aukipäin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  taavettimies Pe Tammi 24 2014, 09:00

Hihnapyörän irroituksessa pitää olla apuna kunnollinen ulosvetäjä, ohut valupyörä voi haljeta helposti hakkaamisesta.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1477
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

25 Jakopää Empty Vs: 25 Jakopää

Viesti  MikkoT Ti Tammi 28 2014, 22:38

Ei kannata hakata 25D:n tao 30D:n hihnapyörää.

Se on suoralla akselilla ja kiilauralla tehty, irtoaa helposti näppivoimin tai kevyesti ulosvetäjälle auttaen, kun avaa mutterin.

Mutterin saa helpoiten auki ja kiinni, kun laittaa ulosottovaihteen päälle ja ison jakoavaimen saparoon niin, että avain tukeutuu nostovarteen tai muuhun tukevaan kohtaan traktorin rakenteissa. Sitten vaan OIKEANkokoisella hylsyavaimella pyöräyttää mutterista.

Mikkoi

MikkoT

David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 63

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa