25 Jakopää
5 posters
Sivu 1 / 1
25 Jakopää
Kuinkas paljon ääntä saa taavetin jakopäästä kuulua? Aloin vähän miettiä tuota ''terävää'' käyntiääntä, ja huomasin, että jakopää pitää melko kovaa ääntä. Hieman epätasaista raksutusta sieltä kuuluu, voimistuu kierrosten mukaan. Vähän vaikea on tässä kuvailla sitä ääntä, mutta olisikohan sinne syytä kurkistaa? Pitäisi vissiin olla aika pitkäikäisiä nuo rattaat?
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25 Jakopää
25:stä en tiedä, mutta jossakin vaiheessa 990 implessä on ollut harvahampaisia valurautapyörillä tehtyjä jakopäitä, joihin on saattanut iskeä karies syystä tai toisesta jo alle 10 000 tunnin. Uudemmissa 990:ssa on tiheämpihampaiset teräspyörät.
Onhan siinä oma hommansa avata jakopää, mutta vanhojen koneiden harastaminen on juuri sitä.
Onhan siinä oma hommansa avata jakopää, mutta vanhojen koneiden harastaminen on juuri sitä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 25 Jakopää
Mitäs kaikkea siitä pitäisi irroittaa, ennen kuin jakopään kotelon saa pois?
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25 Jakopää
Jotta pääse jotain tekemäänkin niin nokkapelti pois.
Sitten jäähdyttäjä ja kammen remmipyörä pois eipä kait siinä muuta.
Sitten jäähdyttäjä ja kammen remmipyörä pois eipä kait siinä muuta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: 25 Jakopää
Joo täytyy viikonloppuna kurkistaa sinne, missä kunnossa on. Moottori pitäisi kai saada lukittua jotenkin paikoilleen että saa hihnapyörän irti.
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25 Jakopää
Hihnapyörän pultti ei välttämättä ole mahdottoman tiukassa. Varmaankin pysyy paikallaan jos laitat ison vaihteen ja käsijarrun päälle. Toinen vaihtoehto on irrottaa startti ja pitää vastaan startin hammaskehältä rekkaraudalla. Kun saat hylsyn pulttiin paikalleen niin jumipultti yleensä lähtee liikkeelle parhaiten kun kopauttaa avaimen varteen iskuja aukipäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 25 Jakopää
Hihnapyörän irroituksessa pitää olla apuna kunnollinen ulosvetäjä, ohut valupyörä voi haljeta helposti hakkaamisesta.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 25 Jakopää
Ei kannata hakata 25D:n tao 30D:n hihnapyörää.
Se on suoralla akselilla ja kiilauralla tehty, irtoaa helposti näppivoimin tai kevyesti ulosvetäjälle auttaen, kun avaa mutterin.
Mutterin saa helpoiten auki ja kiinni, kun laittaa ulosottovaihteen päälle ja ison jakoavaimen saparoon niin, että avain tukeutuu nostovarteen tai muuhun tukevaan kohtaan traktorin rakenteissa. Sitten vaan OIKEANkokoisella hylsyavaimella pyöräyttää mutterista.
Mikkoi
Se on suoralla akselilla ja kiilauralla tehty, irtoaa helposti näppivoimin tai kevyesti ulosvetäjälle auttaen, kun avaa mutterin.
Mutterin saa helpoiten auki ja kiinni, kun laittaa ulosottovaihteen päälle ja ison jakoavaimen saparoon niin, että avain tukeutuu nostovarteen tai muuhun tukevaan kohtaan traktorin rakenteissa. Sitten vaan OIKEANkokoisella hylsyavaimella pyöräyttää mutterista.
Mikkoi
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 104
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa