30D 1955
5 posters
Sivu 1 / 1
30D 1955
Olen uusi 30D omistaja , enkä ehdi paljoa netissä selailemaan ,sillä kysyisin löytyykö malliin ohjekirjasia tai hajoituskuvia yms. kun pientä "huoltoa" tarvis tehdä sinne sun tänne !? Kyllä hyviä neuvojakin otetaan vastaan !!! (nostolaitteet , käynti ei oo tasaista jne.
Calle- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 30D 1955
http://www.kolumbus.fi/saarikonrinne2/index.html
Tuolta löytyy kaksviitosen käyttöohjekirja ja dieselmoottorin korjaamokäsikirja. Kun rullaa alas CAV ja Vallusivujen ohi niin nämä on siellä. Ymmärtääkseni tiedot pitkälle toimivat myös kolmikymppiseen.
Tuolta löytyy kaksviitosen käyttöohjekirja ja dieselmoottorin korjaamokäsikirja. Kun rullaa alas CAV ja Vallusivujen ohi niin nämä on siellä. Ymmärtääkseni tiedot pitkälle toimivat myös kolmikymppiseen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 30D 1955
^^ Tuolta löytyy myös 96 sivuinen korjaamokäsikirja 25D:en
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 30D 1955
En ole moottorimies jotain pieniä korjauksia teen hyvinkin jos neuvoja saan .
Tätä kysyisin kun käynnistän alkaa kone käymään näin wrooooooom ja kierrokset laskee wroooooooooom ja .... näin noin viitisen minuuttia mistä kannattaa alkaa katsomaan.
Tätä kysyisin kun käynnistän alkaa kone käymään näin wrooooooom ja kierrokset laskee wroooooooooom ja .... näin noin viitisen minuuttia mistä kannattaa alkaa katsomaan.
Calle- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 30D 1955
Ai jaa oisko sit semmosta että puutuis jotenkin?
Jos et tiedä laitteen historiaa tarkemmin niin suosittelen tutkimaan laitetta hyvin, öljyjä,putsareita sun muuta ennenkuin alkaa suuremmin rasittaa,ettei käy mitään huonoatuuria.
Esim.pakkanen ja vesi öljyjen seassa tai öljyä olleskaan jossain kohassaa ei oo hyvä juttu.
Kyl se siitä ja täällä kyllä aina joku yrittää auttaa
Jos et tiedä laitteen historiaa tarkemmin niin suosittelen tutkimaan laitetta hyvin, öljyjä,putsareita sun muuta ennenkuin alkaa suuremmin rasittaa,ettei käy mitään huonoatuuria.
Esim.pakkanen ja vesi öljyjen seassa tai öljyä olleskaan jossain kohassaa ei oo hyvä juttu.
Kyl se siitä ja täällä kyllä aina joku yrittää auttaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 30D 1955
Tyhjäkäynnin humppaaminen liittyy pumpun säätimen toimintaan. Eikös 30D:ssä ole keskipakoisssäädin, siis ei ole alipainekalvoa tms??
Jos se kylmänä humppaa mutta sitten rauhoituu niin ekana tulisi mieleen, että säädin ei kylmänä liiku tarpeeksi herkästi, mutta koneen lämmetessä alkaa holkit luistaa paremmin. Olisikohan aika vaihtaa öljyt pumppuun. Ennen uusien öljyjen kaatamista voisi tietysti olla paikallaan huuhtoa pumpun öljytilaa vaikka polttoöljyllä, jos siellä on vaikka jotain pikeymiä jossain.
Jos se kylmänä humppaa mutta sitten rauhoituu niin ekana tulisi mieleen, että säädin ei kylmänä liiku tarpeeksi herkästi, mutta koneen lämmetessä alkaa holkit luistaa paremmin. Olisikohan aika vaihtaa öljyt pumppuun. Ennen uusien öljyjen kaatamista voisi tietysti olla paikallaan huuhtoa pumpun öljytilaa vaikka polttoöljyllä, jos siellä on vaikka jotain pikeymiä jossain.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Joulu 08 2013, 09:37, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: 30D 1955
Tuota, yllä mainituilla sivuilla oleva 25D korjaamokäsikirja (jota nimitin dieselmoottorikirjaksi kun se on vain moottorista ja sähköistä) kertoo sivulla 35, että traktorissa on pneumaattinen eli alipaineella toimiva säädin. Tyhjäkäynnin humppaamisen sanotaan johtuvan joko vuodosta alipaineputkessa (putki moottorin imuilmaputkessa olevasta kaasuläppäyksiköstä, en kyllä muista, että siinä olisi semmoinen) tai sitten säätäjän takertelusta. Jos se soutaminen loppuu lämmetessä, sitä voisi yrittää poistaa panemalla teelusikallinen moottoriöljyä säätimen huohottajankorkista sisään. Se korkki löytynee pumpun takapäästä, alipaineputken liitoksen vierestä. Muutenkin kaikenlaista arvotietoa löytyy mainitusta kirjasta, jota siis kannattaa silmäillä. Englantihan sujuu?
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 30D 1955
Kiitoksia , koitan ehtiä huomenna katsomaan pumppua miltä näyttää. Toi englanti menee sinnepäin , italiaksi olis parempi.
Calle- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa