Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ohjaustehostimesta

Siirry alas

Ohjaustehostimesta Empty Ohjaustehostimesta

Viesti  Paulig Ke Kesä 19 2013, 22:35

Tässäpä kuva ohjaustehostimen sisuskaluista. Itse suodatin ei näy kuvassa, se ei pysy paikoillaan kuin säiliön ollessa paikallaan.




Ohjaustehostimesta <a href=Ohjaustehostimesta 12360634" />
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimesta Empty Vs: Ohjaustehostimesta

Viesti  Paulig Ke Kesä 19 2013, 22:50

Perusohjeet suodattimen vaihtoon:


Laske öljyt pois säiliöstä. Itse tyhjennin suurimman osan siististi lappoletkulla, öljy ei valu runkoa pitkin joka paikkaan. Loput tulee ulos avaamalla paluuputki säiliön päädystä. 

Jos öljy on vanhaa ja huonoa, kannattaa tyhjentää orbitrol. Avaa sylinterin liittimet ja pyörittele orbitrol tyhjäksi. Sylinterinkin saa tyhjäksi samalla nostamalla etupyörät ilmaan ja kääntelemällä sylinteri tyhjenee.

Irroita laturi ja polttoaineen siirtopumppu.

Avaa tehostajan säiliön päädystä pultti.

Vedä säiliötä pumpusta poispäin. Omassa koneessa oli melko tiukassa, tiivisteliimalla kasattu. Varovasti ruuvimeisselillä vääntämällä lopulta lähtee irti. Sisällä ei ole mitään muuta irtoavaa osaa, kuin suodatin.

Puhdista säiliö ja vaihda pumpun runkoon uusi O-rengas. (säiliön tiiviste)

Suodattimen paikalleen asennus:

Aseta suodatin kiinnityspultin varaan säiliöön. Asettele suodattimen toinen puoli esimerkiksi pientä ruuvimeisseliä apuna käyttäen kuvassa näkyvän kartion kohdalle. Paina sitten säiliötä paikalleen. Jos suodatin ei meinaa pysyä kartiossa, voi sitä ohjailla öljyn täyttöaukosta. Suodatin jää "löysästi" kartion ja säiliön vastakappaleen väliin. Kiristä säiliön kiinnityspulttia ja pyörittele meisselillä suodatinta. Huomaat kyllä, onko se oikein paikoillaan.

Kiristä säiliö lopulta kunnolla kiinni ja kasaa loput nippelit paikalleen.

Laitoin säiliön sisäreunaan (tiivisteen kohdalle) tiivisteliimaa. Eipähän vuoda.

Ilmaus ja koekäyttö  ( öljynä käytin 10W-30 yleisöljyä)

Täytä säiliö korkkiin asti. Käynnistä moottori ja anna käydä hetken, sammuta. Nyt orbitrol ja letkut on ilmattu.
Täytä säiliö uudelleen, käynnistä moottori ja pyörittele ohjaus ääriasentoihin. Sylinteri ilmautuu.

Ei kannata heti pyöritellä rattia, öljy loppuu kesken ja pumppu ääntelee kummasti. Kahdessa erässä öljyn lisäys ja valmista tuli!


Lisätkää, jos jotain tärkeää jäi puuttumaan.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa