Voimansiirtorikko
2 posters
Sivu 1 / 1
Voimansiirtorikko
Mikähän tuli 1210 voimansiirtoon,paikalliskäytössä kenttäsahan edessä 2600r/min moottorissa kone työskenteli suurinpiirtein minkä jaksoi,kuului ulahdus ja hirveä paukahdus niinkuin kranaatti olis räjähtäny ja voimanotto pysähtyi moottori kyllä kävi,mutta karmea ääni ja rytinä kuului vielä,vaihelaatikon kansi pomppi,päävaihteen alue oli vapaalla joten päävaihteisto ei pyöriny ja siellä voi olla jotain ehjääki purkuosaa.
Romurautaa tuli ja todennäköisesti laitan myyntiin koneen purkuosina kunhan saan haalattua sen pois työmaalta ja pilikottua osiksi,tuonikäiseen ei enää kannata rahoja huuskata noin mittavien vaurioiden korjaukseen.
Romurautaa tuli ja todennäköisesti laitan myyntiin koneen purkuosina kunhan saan haalattua sen pois työmaalta ja pilikottua osiksi,tuonikäiseen ei enää kannata rahoja huuskata noin mittavien vaurioiden korjaukseen.
V-M- Vierailija
Vs: Voimansiirtorikko
Oliskos vaan voa-siirtoakseli katkennut sisuksista, vois aika pienelläkin päästä.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Voimansiirtorikko
Mulle tulossa täs kesällä 1200 koneremppaan, jumpannut käynnistä parivuotta sitten.... jos osiks laitat, koneelle vois olla ehkä kiinnostusta, näkee paremmin kunnes on avattu mitä sisälmykset tarviipi hoidoksi....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Voimansiirtorikko
Joo,käytän auki perän ja vaihteiston kannen ja jos jälki on äänien mukainen myyn moottorin erikseen,orbitrol ohjauksen kokonaisuudessaan pakettina ja hytin ja renkaat ja pää ja aluevaihteiston osina,moottoriin aikaisempi omistaja vaihtanu uuden kampiakselin,minä kunnostin yläpään,kaikki uudet turbomallin venttiilit ja istukoiden rotsaus,sivuakseli ja synkropakka tuossa vaihteistossa oli hyväkuntoiset,muuten kulunu loota,tuollainen suunnitelma,suuria summia en enää polta tuon kanssa rahaa,muutamia satasia korkeintaan,joskus pitää osata peli puhaltaa poikki sen on ikä ja kokemus näiden kanssa opettanu.
Sahasin valmet 702voimin lauantai päivän ja nyt saan newhollannin toiselta työmaalta vapauduttuaan akselin nokkaan,kahvitauolla kävin pyörittelemässä taavetin ulosottoa,moottorin sammuksissa ollessa ei mitään ahistusta tunnu vaikka ulosottovaihe kytkettynä.
Laiton käyntiin kytkin pohjassa,ajovaihteisto toimii normaalisti valtavan metelin säestyksellä,eli voimanotonkytkinakselin katkeaminen oli lähtövika,tuhon määrä vaan nyt on vain arvuuteltavissa kunnes aukaisen koneen,nyt on vaan kiireisin kausi päällä ja tuo voi joutua romulaanin laitaan jäähylle joksiki aikaa
Sahasin valmet 702voimin lauantai päivän ja nyt saan newhollannin toiselta työmaalta vapauduttuaan akselin nokkaan,kahvitauolla kävin pyörittelemässä taavetin ulosottoa,moottorin sammuksissa ollessa ei mitään ahistusta tunnu vaikka ulosottovaihe kytkettynä.
Laiton käyntiin kytkin pohjassa,ajovaihteisto toimii normaalisti valtavan metelin säestyksellä,eli voimanotonkytkinakselin katkeaminen oli lähtövika,tuhon määrä vaan nyt on vain arvuuteltavissa kunnes aukaisen koneen,nyt on vaan kiireisin kausi päällä ja tuo voi joutua romulaanin laitaan jäähylle joksiki aikaa
V-M- Vierailija
Vs: Voimansiirtorikko
Koitritkos käymään voa-kytkin päällä ?
Näin tuota 1200sen omistajaa sattumalta paikallisella grillillä päivällä, ja oli kiinnostunut kyllä, säästäisi paljon sitä varsinaista "oman moottorin korjausta" kustannuksissa, ei sitä ilmaiseksi kukaan tee vaikka halvallakin tekisi, tälläiseen harrastepeliin, työ maksaa aina, jotakin....
Ilmeisesti tuo tulee tos kesäkuun alussa tontille, ja sanoin että ensin pohja auki ja tehdään hiukan diaknoosia, mikä järkevää, ja jos soiva käytetty kone olis tyrkyllä, niin edullisimmaksi se todennäköisesti tulisi, pelkästään vaihtaa toinen.....
Tuohon joskus jo kone vaihdettu, tuo ilmeisesti 996sesta kotoisin.....
Näin tuota 1200sen omistajaa sattumalta paikallisella grillillä päivällä, ja oli kiinnostunut kyllä, säästäisi paljon sitä varsinaista "oman moottorin korjausta" kustannuksissa, ei sitä ilmaiseksi kukaan tee vaikka halvallakin tekisi, tälläiseen harrastepeliin, työ maksaa aina, jotakin....
Ilmeisesti tuo tulee tos kesäkuun alussa tontille, ja sanoin että ensin pohja auki ja tehdään hiukan diaknoosia, mikä järkevää, ja jos soiva käytetty kone olis tyrkyllä, niin edullisimmaksi se todennäköisesti tulisi, pelkästään vaihtaa toinen.....
Tuohon joskus jo kone vaihdettu, tuo ilmeisesti 996sesta kotoisin.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Voimansiirtorikko
Purin 1210 vaihteiston ja perän osiksi muutamana iltana,ajoin koneen kotiin ilman suurempia murheita,perusloota toimi kun ei ollu pyörimässäkään rytäkän aikana.
Lähtövika on ollu voimanulosottoon menevän akselin katkeaminen,akseli on katkennu 37 cm päästä perästä kahtoen eli siitä vaihteiston putkiakselin jamasta noin 2 cm putken sisästä,akseli on katkennu ensin vinoon ja sitten vinot päät kiilaunu putken sisään ja puskeunu päittäin ja sorvaunu punahehkuisena kohta sileäksi katkennesta päistä.
Vaurioita on riittävästi, pääakseli palanu oikeastaan koko matkalta,laakereita sinisenä,yksi siirtäjäki oikeastaan pitäs vaihtaa,vo pääakseli erispoikki ym:oops:
ihmetyttää suuresti tuon voimanoton akselin materiaali,kuvittelis sen olevan jousiterästä,mutta rautasaha siihen menee,joten tuskin kestää seuraavakaan akseli kovin kauaa...
Lähtövika on ollu voimanulosottoon menevän akselin katkeaminen,akseli on katkennu 37 cm päästä perästä kahtoen eli siitä vaihteiston putkiakselin jamasta noin 2 cm putken sisästä,akseli on katkennu ensin vinoon ja sitten vinot päät kiilaunu putken sisään ja puskeunu päittäin ja sorvaunu punahehkuisena kohta sileäksi katkennesta päistä.
Vaurioita on riittävästi, pääakseli palanu oikeastaan koko matkalta,laakereita sinisenä,yksi siirtäjäki oikeastaan pitäs vaihtaa,vo pääakseli erispoikki ym:oops:
ihmetyttää suuresti tuon voimanoton akselin materiaali,kuvittelis sen olevan jousiterästä,mutta rautasaha siihen menee,joten tuskin kestää seuraavakaan akseli kovin kauaa...
V-M- Vierailija
Vs: Voimansiirtorikko
Eli "riittävästi" tarkoittaa mitä ? Meneekö purkuun koko laitos? Jos, niin pidä kone varattuna, kunnes mä saan sen 1200sen tontille ja kurkattua pataan ja sitten omistajan kanssa juteltua selkiää korjataanko vai pistetäänkö soiva vaihtomylly suoraan nokalle.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Voimansiirtorikko
Tutkin kakkoskoneeksi sopivia vaihtoehtoja kriteereillä mitkä on muodostunu viime vuosina minkä nyt ostaisin nykyisen päätraktorin apulaiseksi,ja tulin tulokseen että 15-20 000e pitäisi sijoittaa että saan ne ominaisuudet ja varmuudet jälkimarkkinointia myöten mitä hajen joten saa siirtyä etiäpäin paremman kakkoskoneen hankinta ja sitten puuskasin tuohon vielä rahoa ihan liikaa kun uusin molemmat pääakselit,laakerit jne romuttamo osilla tietenni enimmäkseen,eilen sain kasaan ja hyvin toimii,pittää yrittää varoa rasittamasta tuota,kolmannen kerran loota auki vuoden sisällä,koneen minulle tultua ei öljyt pysyny sisässä lootassa,katki ja tiivistys,sitten sukelti janttaileva vaihekeppi messinkihahlosta läpi ja loota muutenni rappausi,oli purkautunu,sen laiton kuntoon niin sitten katkesi täydestä laukasta vo-akseli peräpäästä ja seuraukset oli riittävät,heh...ei tuu ainakaan aika pitkäksi tuon kanssa tätä vauhtia kun muut tämän sassaroinnit vielä lisättäs tuohon:D
Kunnossa se kumminni nyt taas on ja katotaan mitä tuon kanssa tehään,tuleva CE voi vaikuttaa huonolla tuurilla alalle missä toimin traktoreilla arvaamattomia seurauksia ja investoinnit saa nyt olla jäissä
Kunnossa se kumminni nyt taas on ja katotaan mitä tuon kanssa tehään,tuleva CE voi vaikuttaa huonolla tuurilla alalle missä toimin traktoreilla arvaamattomia seurauksia ja investoinnit saa nyt olla jäissä
V-M- Vierailija
Vs: Voimansiirtorikko
Päätit sitten elvyttää. Hyvä niin, säästyipähän vielä yksi lopulliselta ratkaisulta. Niitä ei enää saa mistään lisää, ei tehdä uusia. Toivottavasti kestää pitkään.
Matti
Matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1592
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Voimansiirtorikko
Oukki, eli mottia siittä ei sitten saa ( ostettua )..... joten sitten kun tuo 1200nen tulee pajalle, niin tiedän vaan, eli korjattava kait tuokin kait sitten vaan on.....
Sihen on kone joskus jo kuulemma vaihdettu, parikytä vuotta sitten, tiedon mukaan 996sen pata olis ny nokilla.....
Sihen on kone joskus jo kuulemma vaihdettu, parikytä vuotta sitten, tiedon mukaan 996sen pata olis ny nokilla.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa