Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

996 öljyasiaa

+2
outsider
taavettimies
6 posters

Siirry alas

996 öljyasiaa Empty 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö Su Joulu 30 2012, 17:22

scratch Millaasta ölijyä tuohon koneeseen kannattaa laittaa moottoriin ja hydrauliikkaan? Ja mistähän johtuu kun 3 tieventiililtä tiputtaa hiljakseen öljyä? ainaki öljyn ollessa lämmintä.

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Parooni Su Joulu 30 2012, 17:32

No minä laitoin kesällä moottoriin 15w-40,joka talven tullen osoittautui aivan liian jäykäksi kovilla pakkasilla.
Nyt sekä moottorissa,että vaihteisto/hydrauliikassa 10w-30 ilman ongelmia.
Sopii myös kesäkäyttöön.
Ohjekirja taisi tarjota myös 80w-90 hydrauliikkaan kesällä? Sille tuskin lienee tarvetta..
Kolmitieventtiilin vuotoon tarvitsen minäkin neuvoja. Odotetaan viisaampien vastauksia..

Parooni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  taavettimies Su Joulu 30 2012, 18:54

Db tyttö kirjoitti:Ja mistähän johtuu kun 3 tieventiililtä tiputtaa hiljakseen öljyä? ainaki öljyn ollessa lämmintä.

O-renkaat sökönä, helppo homma vaihtaa. Muistaakseni kaikkia (olisiko 2 kpl ?) o-renkaita ei löytynyt perus lajitelmasta vaan piti hakea ihan liikkeestä oikean kokoinen.

O-renkaat sijaitsevat siis 3 tieventtiilin ja taka-akselin välissä.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö Su Joulu 30 2012, 19:45

O-renkaat sökönä, helppo homma vaihtaa. Muistaakseni kaikkia (olisiko 2 kpl ?) o-renkaita ei löytynyt perus lajitelmasta vaan piti hakea ihan liikkeestä oikean kokoinen.

O-renkaat sijaitsevat siis 3 tieventtiilin ja taka-akselin välissä.

Osaakos kukaan sanoa mittoja noille o renkaille? sais hakea valmiiks Very Happy

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  V-M Su Joulu 30 2012, 21:17

Myös venttiilin sisässä on o-renkaat,uusi nekin sillä monesti öljy vuotaaki karan päässä olevasta juorureijästä,ei takasillan jamasta sylinterin päästä.
Oliskait ne aapisessa mitatki tietenki,mutta tuumamittalajitelmasta ne löytyy,renkaat pitää olla hydrauliikkapaineen kestäviä,ei normi bilteman laatuisia.

Pihlajaniemi lähettää ne postissa ja tulee sopivat.

V-M
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  outsider Ke Tammi 02 2013, 07:57

Parooni kirjoitti:No minä laitoin kesällä moottoriin 15w-40,joka talven tullen osoittautui aivan liian jäykäksi kovilla pakkasilla.
Nyt sekä moottorissa,että vaihteisto/hydrauliikassa 10w-30 ilman ongelmia.
Sopii myös kesäkäyttöön.
Ohjekirja taisi tarjota myös 80w-90 hydrauliikkaan kesällä? Sille tuskin lienee tarvetta..
Kolmitieventtiilin vuotoon tarvitsen minäkin neuvoja. Odotetaan viisaampien vastauksia..

Olen tehnyt saman huomion 15W-40 on huomattavasti jäykempää talvikäytössä kuin 10W-30.Täytyy käyttää lohkolämmitintä hiukka pitempään niin pärjää noillakin. 80W-90 vaihteistoöljyn viskositeetti on liki sama kuin 10W-30 moottori/yleisöljyn.

Kolmitieventtiilin vanhat o-renkaat kun ottaa malliksi mukaan hydrauliikkaliikkeeseen niin saa sopivat uudet.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1886

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Keissi Ke Tammi 02 2013, 18:59

Onko 80-90 vaihteistoöljy samaa viskositeetiltaan kuin 10-30.Olen pitänyt sitä paljon jäykenpänä pakkaskaudella,kun ei jaksa tynnyristä kunnolla pumpata jos on vähänkin kohmeessa.Moottorissa mulla on 10-40,vaihteistohydrauliikassa 5-30,pyöränvälityksissä 80-90 ja ohjauksessa atf-200.sta.
Keissi
Keissi

David Brown : 1390
DBTCF:n jäsen nro : 60
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Salo

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  erkki Ke Tammi 02 2013, 19:36

Tarkkaan ottaen moottorriöljy 10W30 on suunnillen yhtä paksua 75W85 vaihteistoöljyn kanssa, eli on siinä pieni ero indekseissä. Öljyissä on kuitenkin eroja vaikka purkin viskositeetti-indeksi merkinnät olisivat samat.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö To Tammi 03 2013, 21:13

Näköjään vuosi öljy tuon mutterin alta mikä osottaa rengasta kohden.Oli löysällä. Very Happy Kuinkas teitä taavetti 996set lähtöö pakkaasesta käyntihi? Mulla hörähti viä -15 ku koitin.

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö To Tammi 03 2013, 21:24

Mikäs keppi tuos 996ses on penkin vieres vasemmalla?On niinu käsijarrun tapaane onales mut pystysä Question

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  outsider To Tammi 03 2013, 21:52

Onkos sinun 996 Ylön taavihytillä,siis kylmä hytti Question Question
Jos näin niin se vasemmalla kädellä oleva käsijarrukahvan näköinen vipu on ulosoton kytkin.
Kun tarvit kytkeä ulosoton niin nosta kytkin ylös ,se jää oikeaan reunaan ylös.Sitten vain ulosotto päälle, sekin vipu on vasemmalla kädellä vähän penkin reunan alla. Alaspäin hidas 540rpm ja ylöspäin nopea 1000rpm. Lopuksi laske kykinvipu alas.

ÄLÄ AJELE turhaan kytkinvipu yläasennossa.Rasittaa kytkimen painelaakeria.

Niin onhan se sekurahytissäkin kytkinvipu vasemmalla kädellä Rolling Eyes Rolling Eyes

Tervetuloa rekisteröitymään ja clubin jäseneksi Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1886

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Paroni Pe Tammi 04 2013, 21:39

Sekura hyttisessä on oikealla kädellä 1000rpm alas eteen,ja 540rpm yläviistoon itseen päin.
Käyntiin tuntuu lähtevän kohtalaisesti -10 asteesta hehkun kanssa.
Ilman hehkua jo nollassa vaatii aika pitkän startin.
Tietysti auttaisi,jos vielä ennakkoruuvia kävisi kääntämässä,mutta näinkin on pärjännyt.
Lohkolämmittimen kanssa tuskin Etelä-Suomessa pakkasrajaa tulee vastaan.
Tunnin lämmityksen jälkeen on -20 syttynyt aivan mainiosti.
Lohkon kyljessä oleva lämmitin 750w kai?

Paroni

David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö La Tammi 05 2013, 17:58

Eli tuo käsikytkin kuuluu olla vaakaasennossako? On ollu koko ajan pystyssä.kysees sekura hytillinen malli. millekkäs o tuo alipainevalo? Alko palaa himmeesti ku vaihettii öljyt joka paikkaan. affraid

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Paulig La Tammi 05 2013, 18:11

Db tyttö kirjoitti:Eli tuo käsikytkin kuuluu olla vaakaasennossako? On ollu koko ajan pystyssä.kysees sekura hytillinen malli. millekkäs o tuo alipainevalo? Alko palaa himmeesti ku vaihettii öljyt joka paikkaan. affraid

Palaako himmeästi myös laturin valo? Latauksen heräte on varmuuden vuoksi kytketty myös alipainevalon kautta (jos latausvalon poltin palaa, alipainevalo herättäisi laturin) Ja moottori sammuksissa syttyy sekä alipainevalo että latauksen valo?

Alipainevalo yleensä palaa kirkkaasti (vilkkuu jos paine rajalla) tai ei pala ollenkaan. Ei pitäis olla välivaihetta.

Ja alipainevalo syttyy, kun öljy virtaa pääsuodattimen läpi. (hydrauliikka) Tämä usein tapahtuu kylmillä öljyillä ajettaessa. Öljyt saa lämpimäksi käyttämällä konetta tyhjäkäyntiä hieman suuremmalla käyntinopeudella ja nostamalla nostolaitteen yläasentoon TCU-päällä.

Jos valo syttyy lämpimällä koneella ajaessa, on suodatin tukossa. Muuta vaaraa ei ole, kuin se ettei öljy mene suodattimen läpi.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Paroni La Tammi 05 2013, 23:41

Kyllä tuo kytkin kuuluu olla ala asennossa,eli samoin kuin autossa on käsijarru pois päältä.
Tuohon valon kiilumiseen tulisi kyllä mieleen maadoitushäiriö.
Joko johdotuksissa,tai sitten anturissa itsessään?

Paroni

David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö Su Tammi 06 2013, 15:00

Palaa himmeesti koko ajan mut latausvalo ei. Oon kytkintä koittanu kääntää mut taitaa olla jotenki jumisa?? Onko vinkkei?

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö Ma Tammi 07 2013, 16:46

Ulosoton kytkin kun on pystyasennossa niin vaijeri löysänä.. eikös se ole sillon ihan oikeassa asennossa?? eli ei päällä.Ja jos käännän vaakaasentoon niin kahva kääntyy taaksepäin ja kytkin kiristyy.Eli missä asennos pitää olla??

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Paulig Ma Tammi 07 2013, 17:34

Db tyttö kirjoitti:Palaa himmeesti koko ajan mut latausvalo ei. Oon kytkintä koittanu kääntää mut taitaa olla jotenki jumisa?? Onko vinkkei?

Kokeile anturin johtoja (traktorin vaihteiston alla) liikutella, lähinnä liittimiä. Jos ne saa huonosti kontaktia, voi valo palaa himmeästi. Tosin puhdistelun jälkeen sen pitäis palaa kirkkaasti. Jotain siellä suodattimella on pielessä jos se aina palaa. Tai itse anturissa.

Voit kokeilla mittarilla, maadoittaako anturi koko ajan.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Db tyttö Su Tammi 13 2013, 18:15

Niin osaako kukaa vastata tohon--->Ulosoton kytkin kun on pystyasennossa niin vaijeri löysänä.. eikös se ole sillon ihan oikeassa asennossa?? eli ei päällä.Ja jos käännän vaakaasentoon niin kahva kääntyy taaksepäin ja kytkin kiristyy.Eli missä asennos pitää olla??
Nyt alko palaa kunnolla tuo alipainevalokin kun tiellä ajelin.. syttyy ku öljy lämpiää???? Shocked

Db tyttö
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  Paroni Su Tammi 13 2013, 23:00

Minulla on 996 vm78 sekurahytillä,ja siinä on pukilla istuessa vasemman käden puolella 2 käsijarruvivun näköistä kahvaa vierekkäin.
Oikeanpuoleinen on käsijarru,joka toimii aivan samoin kuin autossakin.
Vasemmanpuoleinen taas on se "käsikytkin" joka toimii aivan samalla liikeradalla,kuin se käsijarruvipukin.
Nousee vaakatasosta noin 45 astetta ylös,niinkuin käsijarrukin jolloin kytkin on auki.
Eli voimanottoakseli ei pyöri,eikä myöskään nostolaitteet nosta.
Selailin nettiä ja ohjekirjoja ja kas kummaa! Niitä taitaakin tosiaan olla eri mallisia vipuja samoissa laitteissa!
Oman Db:ni ohjekirjassa on kuva jossa vipu on suoraan pystyasennossa. Ei minulla tuollaista ole..
Mutta kyllä se kytkin on joka tapauksessa oltava silloin ajoasennossa,kun vaijeri on löysällä?
Oletko nyt tuohon alipainevalon palamiseen jo kokeillut öljyjen ja suodattimen vaihtoa?
Öljyjen vaihto ei mene koskaan hukkaan,jos edellisestä vaihdosta ei ole varmaa tietoa.

Paroni

David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

996 öljyasiaa Empty Vs: 996 öljyasiaa

Viesti  1212 Ma Tammi 14 2013, 06:56

Onhan niitä molemman kätisillä vivuilla,silloin kun vaijeri on löysällä ei kytkin ole päällä,yleisempi vaan tuo normi auton käsijarrun mallinen käyttövipu mutta molempia malleja löytyy taaveteista-

1212
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa