Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Etuvedossa poksuu

Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Etuvedossa poksuu

Viesti  JussiK La Loka 06 2012, 23:40

Mikähän mahtoi tulla etuvetoon kun yhtäkkiä alkoi kuulua poksumista vasemmasta puolesta. Liekö kitkalukon juttuja vaiko jotain muuta?
Malli on DB 1690 4-veto carraron etuakselilla.
JussiK
JussiK

David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Vs: Etuvedossa poksuu

Viesti  otsoni Su Loka 07 2012, 07:19

Aloita ongelman tutkiminen kääntämällä pyörät linkkuun ja tarkista vetoakselin ristikon kunto silmämääräisesti.

otsoni

Viestien lukumäärä : 357

Takaisin alkuun Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Pox

Viesti  jouto Su Loka 07 2012, 09:51

Juuri niin. Ja sitten tunkkaa etupää ylös ja pyörittele fillaria eri kääntökulmilla. Onko navassa ja diffissä öljyä hyvästi?

t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Vs: Etuvedossa poksuu

Viesti  JussiK Ma Loka 08 2012, 21:44

Kiitos neuvoista, täytyypä sitten ryhtyä toimeen eli hakea vähän viisaampaa päätä asian tutkintaan.
JussiK
JussiK

David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Vs: Etuvedossa poksuu

Viesti  JussiK Pe Loka 12 2012, 20:42

Niinpää niin, kyllä vikakin sitten löytyi, olikin sitten vannekehän pultit löystyneet. Katsellessani ja kiristellesäni pultit, aloin tutkimaan tarkemmin vanteen kehän ja kiekon yhteenliittymää, kysysinkin onko kiinnitys tosiaan pulttien kireyden varassa koska kiekon ja vannekehän välissä on n. 3mm välys eikä ole mielestäni kulunut koska myös 1390 takavanteiden kiinnityksissä on samanlaiset välykset ja maalit välissä on alkuperäiset eli ei ole voinut ainakaan kulua.
JussiK
JussiK

David Brown : 1690 ja 1390
Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

Etuvedossa poksuu Empty Vs: Etuvedossa poksuu

Viesti  outsider Pe Loka 12 2012, 21:50

Kyllä se n3mm:n välys on ihan normaali.
Vanteiden pultteja pitää joskus kiristellä.

Aika usein näkee että itse vannekeskiön kiinnitysmutterit napaan on ollu löysällä ja pultinreiät on näin päässet kulumaan ylisuuriksi.
Kiinnihitsattuja muttereitakin on nähty.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1841

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa