H3 ledi
+8
Tessu
Jupe
Riku
ValtraValmet
Paulig
taavettimies
Osmo_
Late885
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
H3 ledi
Ostin sitten biltemasta H3-ledipolttimoita hintaan 11,99€ pari. Pitänee laittaa ne johonkin suuntaan paistamaan ja koittaa onko nistä mihkään. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Mahtaako olla muilla kokemuksia ko polttimoista. Sillä ajattelin kokeilla kun tuo virrankulutus on aivan olematon joten sais säälittyä edes vähän tuota vanhaa laturi&akku yhistelmää!
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: H3 ledi
Itsellä oli joskus mopossa takana ledivalo kun magneeton teho ei riittänyt pyörittämään edessä H4:sta. Poliisit eivät tykänneet takavalosta
Vs: H3 ledi
Vähän aiheen vierestä, laitoin valtraan taakse kaksi led työvaloa, olisikohan olleet jotkut 27 wattiset hintaa oli 30e/kpl. Pirun tehokkaat ovat kyllä, eivät toki näytä niin pitkälle kuin nuo taavetissa olevat xenonit mutta ledit voittavat kyllä halogeenin mennentullen valotehossa/virrankulutuksessa. Ja taitavat olla melko huoltovapaita.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: H3 ledi
Late885 kirjoitti:Ostin sitten biltemasta H3-ledipolttimoita hintaan 11,99€ pari. Pitänee laittaa ne johonkin suuntaan paistamaan ja koittaa onko nistä mihkään. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Mahtaako olla muilla kokemuksia ko polttimoista. Sillä ajattelin kokeilla kun tuo virrankulutus on aivan olematon joten sais säälittyä edes vähän tuota vanhaa laturi&akku yhistelmää!
Jos saat kuvan otettua (ilman salamaa) sillai että olisi halogen -ja ledllamppu vierekkäin, esimerkiks työvalo käytössä? Olisi mielenkiintoinen nähdä mitenkä toimii.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: H3 ledi
Katolla on takakulmissa ollu jo pitkään crx:n ledit jotka on kyllä oikeesti hyvät. http://www.taskulamput.fi/tuote/led_tyovalo_crx_10w_800_lm/ Eli tuollaset tuolta linkin takaa. Leveellä ja lyhkäsellä valokeilalla. Niitten hinta vaan on aika suolanen. IKH myy nyt kai ~80€ kappale. Pitää yrittää ottaa jotain kuvaa jahka nyt sattuis olemaan hereillä pimeen aikaan joku yö. Niin ja kuhan sais aikaseks asentaa ne eka.
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: H3 ledi
Mitä oon käyttäny noissa spottivaloissa sisätiloissa G20 kannalla olevia ledejä, niin onhan ne tosi kirkkaat, muttei niillä ole sellaista valokeilaa, että näyttäisivät pidemmälle. Siks epäilisin, että työvalon lamppuna se H3 halogeeni on parempi. Eihän se akkua rasita, jos sieltä laturista löytyy tehoa
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: H3 ledi
Ja kyllä se laturi ja akku kestää vielä pitkän aikaa, ellei tee sellaista valoihmettä kuin joittenkin urakkamiesten säälittävät valmetit Meilläkin pikkunatikassa, Mazda 323:en 65a laturi ja joku Boschin vanha 128ah akku kestivät kun ajovaloissa oli H4-rosvopolttimot sekä työvaloissa (etu, takaylä ja taka-ala) oli H3:et. Akku meni vaihtoon ja päävirtakatkaisija tuli kun tyhjensi akun aina seisonnassa. Akku vaihtui Hugelin 100ah:seen ja sen jälkeen on sähköt pysyneet akussa.
Vs: H3 ledi
Se on vaan aika paljon mukavampaa että traktorissa on kunnon valot jos sillä on ajoa useamman tuhat tuntia vuodessa ja sillä pitää tuoda leipä pöytään. Ja noissa uudemmissa traktoreissa tuppaa olemaan 110A laturit joten puhtia piisaa pyörittää suurtakin määrää työvaloja/vilkkuja. Ilman kunnon työvaloja urakointi on sama kun tekisi töita pimeässä toimistossa/korjaamossa tai missä tahansa työpaikalla. Oman perunamaan ehtii ylensä hoitaa valoisaan aikaan sillä pikku pihatraktorilla...Osmo_ kirjoitti:Ja kyllä se laturi ja akku kestää vielä pitkän aikaa, ellei tee sellaista valoihmettä kuin joittenkin urakkamiesten säälittävät valmetit
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: H3 ledi
No niin... Jos siltä kantilta miettii. Mutta ne vaan on jotenkin vaikea myös pistää pois päältä. Tai ainakin siltä tuntuu. Kokemäellä pyörii aina joka puolella yks perhanan Valmet 2105 ja siinä on työvalot joka suuntaan aina päällä.
Vs: H3 ledi
Osmo_ kirjoitti:No niin... Jos siltä kantilta miettii. Mutta ne vaan on jotenkin vaikea myös pistää pois päältä. Tai ainakin siltä tuntuu. Kokemäellä pyörii aina joka puolella yks perhanan Valmet 2105 ja siinä on työvalot joka suuntaan aina päällä.
Työvalo --> käytetään työskennellessä koneella, yleisellä tai yksityisellä alueella. Työvaloja ei saa käyttää liikenteessä, jos ei työskennellä. Auraustraktorissa työvalot varmaan palaa jokasuuntaan jos se puhdistaa tietä, mutta taas jos vedetään perävaunua paikasta A paikkaan B, pitäis vain ajovalot olla päällä.
Majakkaa saa käyttää sillon jos työkoneesta on haittaa muulle liikenteelle. Eli sillä varoitetaan muita poikkeavasta toiminnasta.
Varsinkin ne takatyövalot häikäisee takana ajavia.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: H3 ledi
Nytten menee kyllä jo aikalailla ohi aiheen, mutta tehtiinkö me kaverin kaa jotakin väärin kun hiekotimme risteyksiä koululta koeasemalle että pysyisi paskakärri hanskassa, niin yhdessä isommassa risteyksessä pistimme majakan ja hätävilkut päälle ja ajoimme eestaas sitä risteystä suunnanvaihtajaa käyttäen? Ainiin, oltiin kavereitten kaa kebabilla ja kun olimme lähdössä siitä niin tää säälittävä työvalojäbikkä lähtee kotoaan 200m päästä pyöräkuormaajalla ja tulee pihaan, kaikki työvalot päällä, hakee pitsan ja lähtee takas kotio
Ps: Viittiskö joku vastata mun kymysykseen tossa ao. topikissa?
Ps: Viittiskö joku vastata mun kymysykseen tossa ao. topikissa?
Vs: H3 ledi
Osmo_ kirjoitti:Nytten menee kyllä jo aikalailla ohi aiheen, mutta tehtiinkö me kaverin kaa jotakin väärin kun hiekotimme risteyksiä koululta koeasemalle että pysyisi paskakärri hanskassa, niin yhdessä isommassa risteyksessä pistimme majakan ja hätävilkut päälle ja ajoimme eestaas sitä risteystä suunnanvaihtajaa käyttäen? Ainiin, oltiin kavereitten kaa kebabilla ja kun olimme lähdössä siitä niin tää säälittävä työvalojäbikkä lähtee kotoaan 200m päästä pyöräkuormaajalla ja tulee pihaan, kaikki työvalot päällä, hakee pitsan ja lähtee takas kotio
Ps: Viittiskö joku vastata mun kymysykseen tossa ao. topikissa?
Eipä muuta, mutta hätävilkut on (sääntöjen mukaan) hätätilanteita varten Oliko tuo sitten hätätilanne...
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: H3 ledi
Tässä kerran puhutaa ledeistä niin:
Mulla on taavis 2.
865 on 2 etee ja 2 taakke.
Teessä on 4 etee ja 4 taakke.
Sitten metsos on 2 etee.
Ja puimuris on myös 2.
Ja tässä video kun joskus oli taavis eteenkin:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wKjTaQYsCgU
Näitä valoja meillä: http://www.ikh.fi/TYOVALO_LED_5X3W_FLOOD JA kyllä on hintansa arvoisia.
Noita pilteman ledejä aattelin seuraavaks ostaa ja koittaa.
Mulla on taavis 2.
865 on 2 etee ja 2 taakke.
Teessä on 4 etee ja 4 taakke.
Sitten metsos on 2 etee.
Ja puimuris on myös 2.
Ja tässä video kun joskus oli taavis eteenkin:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wKjTaQYsCgU
Näitä valoja meillä: http://www.ikh.fi/TYOVALO_LED_5X3W_FLOOD JA kyllä on hintansa arvoisia.
Noita pilteman ledejä aattelin seuraavaks ostaa ja koittaa.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 26
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: H3 ledi
Näköökö noilla, vai onko vain elvistelyä varten ? Mulla edellinen omistaja oli laittanut nelikkoon hytinkatolle sumuvalot ja ne ei ole kuin elvistelyä varten. Sumuvalot antavat vain pienen kapean viivan eteen joten ei niistä ole työvaloiksi, mutta onhan ne valon näkööset siellä katolla.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: H3 ledi
Nuilla näkee 2 kertaa paremmin kun normaaleilla h3 valoilla. Meilläkin on tm140 justiin samanlaiset ja nuot maksaa vain 39€ kpl.Riku kirjoitti:Näköökö noilla, vai onko vain elvistelyä varten ? Mulla edellinen omistaja oli laittanut nelikkoon hytinkatolle sumuvalot ja ne ei ole kuin elvistelyä varten. Sumuvalot antavat vain pienen kapean viivan eteen joten ei niistä ole työvaloiksi, mutta onhan ne valon näkööset siellä katolla.
Jupe- Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 26
Vs: H3 ledi
Justii ku jupe sano. Ei noita turhaa laiteta, maksaa ne silti jonkinverran ettei turhaa voe laittaa...
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 26
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: H3 ledi
Kiitos tiedosta! Minä arvostan niiden tarvitsemaa pientä virtaa valohon nähden, kestää paremmin traktorin vanhat pienet johdot.Jupe kirjoitti:Nuilla näkee 2 kertaa paremmin kun normaaleilla h3 valoilla. Meilläkin on tm140 justiin samanlaiset ja nuot maksaa vain 39€ kpl.Riku kirjoitti:Näköökö noilla, vai onko vain elvistelyä varten ? Mulla edellinen omistaja oli laittanut nelikkoon hytinkatolle sumuvalot ja ne ei ole kuin elvistelyä varten. Sumuvalot antavat vain pienen kapean viivan eteen joten ei niistä ole työvaloiksi, mutta onhan ne valon näkööset siellä katolla.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: H3 ledi
Jep, otat yhen h3 valon pois niin voit laittaa yli 5 led valoo tilalle. (Siis sen yhen h3, jos ottaa 2 pois niin 10)
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 26
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: H3 ledi
Kyllähän valoo pitää pimeellä olla ja ledivalot on nykypäivää ja kohta ei varmaan muita enää saakaan kuin niitä ja xenoneja?
Ledillä monta hyvääkin puolta,ei kuluta virtaa,ei lämpene joten voidaan tehdä pienempi ja kevyempi umpiokin!
Eipä taida mainittavaa huonoa olla jollei nyt sit sen valonväri ole erikoinen silmään tai sitten jotkut ledintinaukset ym osat homeennu ja haihdu olemattomiin kosteudessa?
Mutta kummiskin hyvä että virrankulutus on pieni,nykysin kun ajolaitteissa sitä virtaa kuluu jo muuteskin!
Ledillä monta hyvääkin puolta,ei kuluta virtaa,ei lämpene joten voidaan tehdä pienempi ja kevyempi umpiokin!
Eipä taida mainittavaa huonoa olla jollei nyt sit sen valonväri ole erikoinen silmään tai sitten jotkut ledintinaukset ym osat homeennu ja haihdu olemattomiin kosteudessa?
Mutta kummiskin hyvä että virrankulutus on pieni,nykysin kun ajolaitteissa sitä virtaa kuluu jo muuteskin!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: H3 ledi
Se myyjä joka meille myi noi sanoi, että jotkut turvetyömaat on kieltäny h3 ja xenonit... Kun ne lämpiää niin turve syttyy valon päällä tuleen... En oo varma asiasta mutta ledit on hyviä kun ei lämpiä, tosin talvella siihen saattaa jäätyä lunta.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 26
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: H3 ledi
Joku kyseli niitä verrokkivalokuvia. Asensin ne bilteman H3 ledit ja mitään verrokki kuvaa ei voinut pimeimpään aikaan (7.6.12) edes kuvitella ottavansa. Todennäkösesti kun tulee oikeesti pimeempää niin voi toimia??? Ne crx:n 10w teholedit on kyllä toimivia jopa tähän aikaan vuodesta pimeässä mehtässä. Kun niiden kiila on niin leveä ettei siinä ole mitään varsinaista rajaa niin jos kokoajan istuu koneessa niin ei sitä pimeäntuloa edes huomaa. Voin yrittää syksymmällä ottaa jotain kuvia niinstä biltemoista jos niissä on oikeasti pimeällä jotain verrattavaa yhtään mihinkään. Mutta ns valosanajan pimeille niitä bilteman ledejä ei voi suositella!
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: H3 ledi
TUO olikin totta etä lumi jäätyy ledivaloon kun ei sula pois,tuosta oli lehdessäkin uusien autojen takavaloista kun ne ei enää pysy auki talvella pitkällä matkalla,no päivällä ei tartte ees takavalotkaan nykysin palaa uusis autois,hassu homma? just kun keksittii ledit takavaloihin mitkä ei vie virtaa niin takavalot saakin pimentää eheeh
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: H3 ledi
Mutta rattoris se jäätyminen ei oo ongelma, meillä ei oo jäätyny niin et ois valon tehoon vaikuttanu...
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 26
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: H3 ledi
Tessu kirjoitti:TUO olikin totta etä lumi jäätyy ledivaloon kun ei sula pois,tuosta oli lehdessäkin uusien autojen takavaloista kun ne ei enää pysy auki talvella pitkällä matkalla,no päivällä ei tartte ees takavalotkaan nykysin palaa uusis autois,hassu homma? just kun keksittii ledit takavaloihin mitkä ei vie virtaa niin takavalot saakin pimentää eheeh
Aika järjetön homma. Ei ihmiset tajua laittaa "ajovaloja" päälle, että syttyis ne takavalot myös kun sataa vettä tai alkaa hämärtää. Sitte laitetaan päälle kun tarvii edessä kunnon valoa. Kun työn puolesta ajelee tuolla kymmeniä ja kymmeniä tuhansia km vuodessa, tulee vastaan kaikenlaisia vaaratilanteita. Ja nyt on lisääntyny ne "takaa pimeät" autot jotka ilmestyy sateen seasta eteen aivan yllättäen.
Oon just ostamassa uuden karheaa volkkaria, ei pala siinäkään takavalot päivävalo toiminnolla (joka on hyvä kun edessä palaa vähempi virtaa kuluttavat huomiovalot) mutta käyn varmasti muuttamassa kytkennän niin että takavalot palaa aina huolimatta siitä mitä edessä palaa Taas on joku keksiny EU DIREKTIIVIN joka ei suomessa toimi Offtopic.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: H3 ledi
Kyllä se valoteho vaan itellä heikkenee.ValtraValmet kirjoitti:Mutta rattoris se jäätyminen ei oo ongelma, meillä ei oo jäätyny niin et ois valon tehoon vaikuttanu...
Fordissa on tuollaiset http://www.led-valot.fi/led-tyovalo-18w-1030v-1320-p-1491.html ihan pätevät on talvella, kesäkelillä se valon väri ei esim ruskealla hiekalla hämärällä ajaessa ole kaikista paras, enemmin tykkään xenoneitten vähän kellertävämmästä väristä.
Valoista puheenollen 390issä on ollu jonkinaikaa Boschin lisäpitkät keulalla. Valokuvio matala ja levelä, ehkä turhankin matala.
Koko valopatteristo:
Fordissa entinen omistaja laittanut kaiketi työvaloks lokarin pääle jonkun lisäpitkän, samanlainen valokuvio kun 390 lisäpitkissä
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa