case 1390 vm. 83 jarruongelma
+2
helmi 1972
imppo
6 posters
Sivu 1 / 1
case 1390 vm. 83 jarruongelma
vasen jarru jumittaa jotenkin mekaanisesti, siis niin ettei kengät ota kiinni vaan toppaa johonkin mekaanisesti. Säätöruuvilla alla ei ole mitään merkitystä, pitäisi varmaan sen allaolevan "haarukan" sisälläolevan osan liikkua eri matkassa? Missähän vika, pitääköhän aukaista "rumpu" ja katsoa onko jotain irti? Nytkyttelemällä edestakas irtoaa vähän väkisellä?
imppo- Viestien lukumäärä : 7
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Hei,ookko kattonu,et ne vivut sielä ,minne työsylinteri tuloo on samalla lailla kummallakin puolen,nimittäin mun 1394 laitokses oli vasenpuoli "lyöny yli"jolloinka tosin ei jarrua ollu ollenkaa vasemmalla puolella.Ei ollu säätömutterista apua,kun oli vajaa sentti tyhjää välis.Mut se oli heleppo jarru remontti.
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 70
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
kyllä se säätöruuvi vastaa siellä "hharukan" keskellä olevaan osaan. Mutta se sitten pohjaa siihen, eli sillä ei saa säädettyä lähemmäs kenkiä, ja taas vaikka avaa kuinka paljon, ei sylinterin liike aiheuttama liike muuta. Aluksi kun nostin ajon "herkistelyn jälkeen renkaan ylös, tuli tuo mekaaninen tökkäys renkaan noin. 1/4 kierroksen jälkeen. Siteen kun jarrua polkasi, niin oli jumissa kun turusen pyssy. Sylinteri kyllä palautui.
ehkä siellä sisällä o n jotain irti, kuvan mukaan on kyllä aika simppeli rakennen enkä ymmärrä mikä voi tökkiä.
ehkä siellä sisällä o n jotain irti, kuvan mukaan on kyllä aika simppeli rakennen enkä ymmärrä mikä voi tökkiä.
imppo- Viestien lukumäärä : 7
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
joo,nyt en uskalla sanua enempää,kun en oo ronkkaa aukassu ikinä,tosin pakko olis,kun tippuu öljyä vähän,mutta kun on nuuka....
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 70
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Tunkille vaan, pyörä irti ja ronkka pois. Ei oo paha homma. Ronkka on sen verran painava, että kannattaa laittaa alle tällinki ja faneeri tai lastulevy, jonka varaan ronkan pudottaa ja sitten levyä vetämällä saa vetoakselin tulemaan ulos niin ettei se rotsaa samalla stefoja pilalle.
Kaikki tarpeellinen tulee sitä kautta näkyviin.
Kaikki tarpeellinen tulee sitä kautta näkyviin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Itellä on tuo jarruremppa pakko tehä viimeistään ensi kesänä, paljonko tuo ronkka suunnilleen painaa ja onko vetari kuinka pitkä?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 46
Paikkakunta : eurajoki
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
En ole punninnut, mutta kyllä sitä nuorena miehenä jaksoi yksin nostella. Ehkä 60...70 kiloa. Vetari on ehkä puolisen metriä ulkona kynkästä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Jaa, no sittenhän tuohon arvaa ruveta yksinkin. Pelkäsin jo että parisataa kiloa vois möykyn kuvitella painavan
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 46
Paikkakunta : eurajoki
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Ennekuin irrotat oikeaa kynkkää niin muista lukita tasauspyörästön lukko alas. Säästää vaivaa jos niin muistaa tehdä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
erkki kirjoitti:En ole punninnut, mutta kyllä sitä nuorena miehenä jaksoi yksin nostella. Ehkä 60...70 kiloa. Vetari on ehkä puolisen metriä ulkona kynkästä.
Onko se noin kevyt? Aijuu, kuutosen ronkkia olen vain käsitellyt, tuollainen pyörillä oleva autonmoottoritunkki on tosi hyvä peli tuohon irroitukseen ja asennukseen kovalla lattialla. Jos ei saa lainattua jostain niin lavat ja levy alle. Päivässä tuli vaihdettua kahden kuutosen ronkat päikseen nopeutuksissa.
Juu tosiaan jotain painavaa romua tasauspyörästön lukon polkimen päälle kuten tietäjä jo mainitsikin.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 892
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
ronkka irti
Nyt on ronkka irti. Viaksi taisi paljastua aukikiertynyt ruuvi (Pivot pin englanninkielisen manuaalin mukaan), se johon jarrukengät toisesta päästä vastaavat. Jarrukengät olivat toisesta päästään siis liian "ulkona"?
Onko kellään kätevää keinoa vetoakselin stefojen edessä olevan levyn irrottamiseksi, siihen kai pitäisi olla rälläkän avaimen tapainen työkalu jossa kylläkin piikit paljon kauempana toisistaan. Vai tarviiko stefoja vaihtaa, pikkaisen olivat mehineet mutta kengät oli aivan kuivat?
Onko kellään kätevää keinoa vetoakselin stefojen edessä olevan levyn irrottamiseksi, siihen kai pitäisi olla rälläkän avaimen tapainen työkalu jossa kylläkin piikit paljon kauempana toisistaan. Vai tarviiko stefoja vaihtaa, pikkaisen olivat mehineet mutta kengät oli aivan kuivat?
imppo- Viestien lukumäärä : 7
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Monet ovat sitä mieltä, että stefat kannattaa vaihtaa aina kun ronkan avaa, mutta en ole itte tuosta ihan varma. Jos vanhat kerran pitää eikä ne murjoonnu käsittelyssä niin eikö se ole sama jatkaa ajamista? Se kansi taitaa olla siinä painettuna tiukkaan sovitteseen. Nissä reijissä on jotkut tuumakierteet, joten niitä pystyy käyttämään ulosvetoon. Olenkohan joskus kuullut juttuja, että liian kovilla otteilla joku on saaanut levyn moksahtamaan halki kun se taitaa olla valua, en muista varmasti. Herkemmin ne stefat vuotaa jos vaihdelaatikkoa ylitäyttää öljyllä esim. ison kippisylinterin tarpeisiin. Jos pinta on tavallisella tasolla niin siinä ei ole öljy kovin herkästi huulilla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: case 1390 vm. 83 jarruongelma
Mahtaakohan tää olla jonkinlainen tyyppivian poikanen? Mulla on 996:ssa sama juttu vasemmalla puolella ja on kiertynyt senverta paljon auki, että on kitkapinta jo mennyt palasiksi molemmista kengistä kun on "poikittain" olleet rummun sisällä.imppo kirjoitti:Nyt on ronkka irti. Viaksi taisi paljastua aukikiertynyt ruuvi (Pivot pin englanninkielisen manuaalin mukaan), se johon jarrukengät toisesta päästä vastaavat. Jarrukengät olivat toisesta päästään siis liian "ulkona"?
Harmi, kun olis ollut niin hyvät pinnat.
Muutenkin tuntui, että tuon koneen alkuperäisessä moomentissa olleet ruuvit oli melkoisen löyhällä. Oliskohan engelsmannin momenttiavain ollut heikossa pänningissä, vai eikö aristokraatilla ole ollut ruista ranteessa...
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa