Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Narutiiviste

+2
jusape
timppa
6 posters

Siirry alas

Narutiiviste Empty Narutiiviste

Viesti  timppa Ti Heinä 19 2011, 09:19

Hei!

Remontin jälkeen Taavettini 900 imple vuotaa edelleen öljyä vauhtipyörän juuresta. Ilmeisesti narutiiviste. Mikäpä muukaan. Miten se oikein pitäisi laittaa paikalleen? Erityisen huolellisesti mielestäni se siihen asennettiin ja pohjaan asti eikä sitä yhtään lyhennetty. Voiko vuoto jossain vaiheessa tyrehtyä jos se turpoaa?

timppa

Viestien lukumäärä : 11

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  jusape Ti Heinä 19 2011, 16:13

Nauhan yläpuoli pistetää paikoilleen,tiukasti painelemalla, ja sit kampiakseli. Yli jäävät päät poistetaan noin millin korkeudelta.
Sittein nauha alapuoliskoon, tiukasti painelemalla, ja sama juttu. Ylijäävät pois millin korkeudelta.
Sit kansi paikkaansa, ja kiristys jonkinverran. Auki, ja välin pursunneet poistetaan, kiristetään uudelleen ja taas auki.
Pursunneet ylimääräiset pois, sen jälkeen lopullinen kiristys kun pintojen välissä ei varmasti ole enää mitään.
Jos pintojen väliin tavaraa jää vuotaa sieltä välistä. Näin olen GM koneiden kanssa "koiranpaskan" laittanu, taaviin myös.
Tosin näis hommaa on helpottanu se et lohko on penkis kii ja saa käännettyä ylösalaisin, ei tarvinnu alla maata
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2914
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  mattkau Ke Heinä 20 2011, 08:17

Hyvä ohje jusape. Lisäisin vaan vielä jotta paskat kannattaa uittaa öljyssä ennen paikalleenlaittoa. Kokkaat mitä vaan niin marinointi antaa sen viimeisen maun.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1617
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  timppa To Heinä 21 2011, 13:08

Näin juuri teinkin mutta lyhentää sitä ei tarvinnut. Silti vuotaa.

timppa

Viestien lukumäärä : 11

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  jusape To Heinä 21 2011, 13:31

Question Question
Ihmetyttää tuo jollei lyhentää tarvinnut?
Sillon se ei välttämät myöskään kiristy sinne ja voi pyöriä mukana jolloin siitä tulee aivan löysä
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2914
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  timppa To Heinä 21 2011, 13:52

En tietenkään lyhentänyt kun naru oli pohjassa niin se tuli vain tuon millin pinnan yläpuolelle. Marjakankaallakin sanoivat ettei sitä tarvi lyhentää. Ja kun pukki käytettiin paikallaan poistin vielä kaikki väliin jääneet tiivisteen jämät.

timppa

Viestien lukumäärä : 11

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  Vieraili To Heinä 21 2011, 17:50

Kerran olen joutunu katkasemaan uudestaan saman takia ja virhe tuli siinä kun puristin ne puoliskot toisiinsa sillain että moottorin päähän oli jonninverran väliä ja sen koko puristetun paketin sitten pulttasin lohkoon kiinni,jotenki jäi syrjälleen ja vuoti.

Tiivistithän silikonilla laipan ja lohkon välin,varmaan,se on vaan päässy nyrjähtämään.

Jos oikea varaosana tullu koiranpaska niin se on semmossaan sopiva.

Huonoa tuuria on vähän nyt ollu,tarkistitko onko ne laipat suorat,taavettiissa on ollu uutena aivan tauti se että ne laipat on ollu kierot ja öljy on tullu laipan ja lohkon välistä,siitä on korjaamokirjassa asiaa sivukaupalla,vuotasko tuolta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  Jyryytin Ti Heinä 09 2013, 22:40

Otetaanpa tämä vanha aihe ylös näkyville.

Kyllä nyt on paljon aiheuttanut "harmaitahiuksia" tuo narutiivisteen asentaminen. Nimittäin se että saa sen narun menemään sinne pidikkeen uranpohjaan.
Jotenkin tuntuu, että nuo varaosanarut on todella paksuja saada menemään sinne uraan, sitten kun sitä narua koittaa pikkuisen naputella ohuemmaksi niin sitten se koko naru pehmenee niin ettei se mene enään sitä vähäänkään paikoilleen, miten se alunperin meni paikoilleen Evil or Very Mad 

Muistelen, että viimevuonna oli jo hankala saada paikoilleen varaosanarua uraan, mutta nyt ei tule muutakuin "ärräpäitä" noita naruja asennellessa. Toinen pidikekin on jo tässä työn tohinassa saatu hajalle Crying or Very sad tosin onneksi uusi on saatu tilalle. Ja siinä tilalle tulleessa oli paikoillaan vielä ne vanhat narut, ja ne ovat aivan erilaiset kuin nämä varaosanarut (siis paljon paremman oloiset)  
Saisikohan noita parempia (alkuperäisosa) enään mistään hankittua   (jotenkin alkanut nimi Sp...ex, sylettämään varaosatoimittajana...)

Miten te muut olette oikein asentaneet virallisesti sen narun sinne uraan?
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  Tessu Ke Heinä 10 2013, 13:05

Oliskohan niissä nykyvaraosissa hieman erilainen toleranssi ja/tai materiaali kuin ennenvanhaan?
No toisinaan oli ennenkin...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  outsider Ke Heinä 10 2013, 17:17

Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D Very Happy 

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1903

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  Jyryytin Ke Heinä 10 2013, 21:22

outsider kirjoitti:Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D Very Happy 
No on se hyvä, että muillakin on samanlaisia kokemuksia.
Alkoi vain epäilyttämään tuon(kin) vastutustuksen jälkeen oma(olematon... happy )ammattitaito.
Mutta tosiaan pirun hankala asennettava se naru.
Onkos turbolohkoissa sitten isompi tiivistepesä?
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola

Takaisin alkuun Siirry alas

Narutiiviste Empty Vs: Narutiiviste

Viesti  outsider To Heinä 11 2013, 09:07

Jyryytin kirjoitti:
outsider kirjoitti:Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D Very Happy 
No on se hyvä, että muillakin on samanlaisia kokemuksia.
Alkoi vain epäilyttämään tuon(kin) vastutustuksen jälkeen oma(olematon... happy )ammattitaito.
Mutta tosiaan pirun hankala asennettava se naru.
Onkos turbolohkoissa sitten isompi tiivistepesä?

Turbolohkoissa on isompi tiivistepesä.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1903

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa