Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

jäähdytin nesteiden vaihto

2 posters

Siirry alas

jäähdytin nesteiden vaihto Empty jäähdytin nesteiden vaihto

Viesti  Vieraili To Tammi 22 2009, 18:39

kuinka usein olette vaihtanut jäähdytin vedet. emmännän veli ei ollut vaihtanut ainakaan 10-15v. valluunsa vesiä, sen seurauksena syöpy lohko. onko tämä kuinka vaarallista taaveteissa.
itse vaihdoin viime syksynä jäähdytin nesteet, edellisestä kerrasta ei mitään tietoa koska edellinen omistaja on nesteet vaihtanut.
ohjekirjassa käsketään huuhdella ennen uusien nesteiden vaihtoa. millä tuo olisi hyvä huuhdella. pelkkällä vedelläkö.
ajoin traktorin niin että toinen kylki oli ylempänä kuin toinen, että lohkon nesteet valui kokonaan pois.tietenkin syylärin proppu irti myös.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

jäähdytin nesteiden vaihto Empty Vs: jäähdytin nesteiden vaihto

Viesti  taavettimies To Tammi 22 2009, 19:29

Ite olen vaihtanut noin joka toinen vuosi. En ole huuhdellut lokia millään tavalla, jos niin haluaa tehdä se kannattaa tehdä nimen omaan vedellä, kunhan ajaa traktorin niin, että vettä ei jää paljoa lohkoon. Nesteiden vaihtamattomuuden vaarallisuudesta en osaa sanoa mitään, koska meilläpäin koneet huolletaan niinkuin pitääkin.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

jäähdytin nesteiden vaihto Empty Vs: jäähdytin nesteiden vaihto

Viesti  Taavetti996 To Tammi 22 2009, 19:45

taavetti_mies kirjoitti:Ite olen vaihtanut noin joka toinen vuosi. En ole huuhdellut lokia millään tavalla, jos niin haluaa tehdä se kannattaa tehdä nimen omaan vedellä, kunhan ajaa traktorin niin, että vettä ei jää paljoa lohkoon. Nesteiden vaihtamattomuuden vaarallisuudesta en osaa sanoa mitään, koska meilläpäin koneet huolletaan niinkuin pitääkin.

Suositukset ovat jäähdytinnesteen laatuluokituksesta riippuen 2-5 vuotta.
Perinteinen, vihreä tai sininen 2 vuoden välein
Erikoisneste, punainen, n. 5 vuoden välein
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

jäähdytin nesteiden vaihto Empty Vs: jäähdytin nesteiden vaihto

Viesti  Vieraili To Tammi 22 2009, 20:12

Kolmen vuoden välein meilläpäin vaihdellaan.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

jäähdytin nesteiden vaihto Empty Vs: jäähdytin nesteiden vaihto

Viesti  Vieraili To Tammi 22 2009, 22:36

Joo,toisinaan menee pidempäänki kyllä kun 2 vuotta,mutta vaihdellaan.

Itse olen sitä mieltä,että loki kannattaa huuhtoa lämpimällä painevedellä kunnolla,sieltä tulee moskaa kovasti,lokin kyljessä oleva proppu otetaan pois,ja jäähdyttäjäki lasketaan tyhjäksi,sitten pukataan letkulla lämmintä vettä vastapäivään jäähdyttäjän korkin ollessa pois,annetaan tulvia yli,sieltä tulee roskaa,sitten annetaan taas laskeutua tyhjäksi,jne,häviää monesti lämpöongelmat jos on ollut niitä,vaikka syyläri olis ollut puhdas.

Taavetin moottoreissa ei ole syöpymisongelmaa,valut on senverran tiiviit,ainoastaan märkäputkivehkeissä alapäät voi joskus falskata,mutta -68 mallihan se oli viimeinen niitä.

Määrätyillä merkeillä on kovia syöpymisongelmia.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa