Tugmastereita töissä
2 posters
Sivu 1 / 1
Tugmastereita töissä
RAF:n toimintaa 1945
Aikavälillä n.12 - 15 min näkyy useita DB Tugmastereita kenttätöissä
https://www.youtube.com/watch?v=xAztJVoBTKE
https://www.youtube.com/watch?v=xAztJVoBTKE
Aikavälillä n.12 - 15 min näkyy useita DB Tugmastereita kenttätöissä
https://www.youtube.com/watch?v=xAztJVoBTKE
https://www.youtube.com/watch?v=xAztJVoBTKE
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 101
Vs: Tugmastereita töissä
Juu, siinähän niitä muutamia on hetken kuvissa. Aika hankala löytää filmimateriaalia, missä noita näkee. DB:hän teki noin kaks ja puolituhatta sotahommiin eri versioina. Ensimmäiset olivat telakoneita, kun joku ministeriössä sai kuningasajatuksen "monitoimikoneesta", ensin tehdään kentät ja sitten tehdään muita hinaustöitä kentällä. Ei oikein kätevä ole telapeli lentokentällä, mikä saattaa olla monta kilometriä kanttiinsa ja rikkonainen kone voi olla missä vain sen alueella.
Tuossa filmissä muuten on enemmänkin DB tuotteita. Lancasterin moottorien potkurivaihteet ja hydrauliikan osia tuli Melthamista ja Huddersfieldistä. Sitten vielä isojen pommien, 5.5 tonnisen TallBoyn ja 10-tonnisen Grand Slamin kuoret valmistettiin DB:n Penistonen teräsvalimolla. Ne piti olla yhtenä kappaleena erikosteräksestä tehtyjä, että kestivät ehyenä lähes äänen nopeudella iskeytyä kohteeseen. Nämähän eivät räjähtäneet osuessaan, vaan sukelsivat maan alle siellä räjähtäen ja saaden aikaan "maanjäristyksen".
David Brownin sotaponnisteluihin kuului myös isojen brittipanssarivaunujen voimansiirtojen tekeminen ja panssarilevyjen valmistraminen. Vaunun voimansiirto oli niin onnistunut, että vielä nykyistenkin taistelupanssarien voimansiirto perustuu samaan Merritt-Brown differentiaalivaihteistoon ja niitä valmistaa David Beown Santasalo samassa Huddersfieldin tehtaassa, missä DB on toiminut 120 vuotta
Tuossa filmissä muuten on enemmänkin DB tuotteita. Lancasterin moottorien potkurivaihteet ja hydrauliikan osia tuli Melthamista ja Huddersfieldistä. Sitten vielä isojen pommien, 5.5 tonnisen TallBoyn ja 10-tonnisen Grand Slamin kuoret valmistettiin DB:n Penistonen teräsvalimolla. Ne piti olla yhtenä kappaleena erikosteräksestä tehtyjä, että kestivät ehyenä lähes äänen nopeudella iskeytyä kohteeseen. Nämähän eivät räjähtäneet osuessaan, vaan sukelsivat maan alle siellä räjähtäen ja saaden aikaan "maanjäristyksen".
David Brownin sotaponnisteluihin kuului myös isojen brittipanssarivaunujen voimansiirtojen tekeminen ja panssarilevyjen valmistraminen. Vaunun voimansiirto oli niin onnistunut, että vielä nykyistenkin taistelupanssarien voimansiirto perustuu samaan Merritt-Brown differentiaalivaihteistoon ja niitä valmistaa David Beown Santasalo samassa Huddersfieldin tehtaassa, missä DB on toiminut 120 vuotta
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa