Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kutosen öljypumppu

2 posters

Siirry alas

Kutosen öljypumppu Empty Kutosen öljypumppu

Viesti  1690 metsä Pe Kesä 25 2021, 15:31

Kovin vähän  on ollu viimeaikoina keskustelua tällä palstalla kuutostaavetin moottorin öljypumpusta. Pystyykö joku kumoamaan tai vahvistamaan
väitteen jonka mukaan kuutosissa on neljää eri leveyttä öljypumppua.

Rapiat Kymmene vuotta sitten kun tuohon omaan kutoseen öljypumppu remonttia tein. Löytyi monen mutkan kautta Sastamalasta
henkilö joka oli tilannut öljypumpun rattaita Englannista vähän enempi kerralla. Hänelle kun soitin, kysyi heti "minkä levyiset rattaat sulla
siellä on. Niitä on kolmea leveyttä. Ihan ensimmäisissä on 19 mm sitten on 22 mm ja 25 mm. Nämä on siis noin mittoja, kun sehän on
tuuma mitoilla. Siten mulla on vielä yhdet erikoisen mittaset rattaat, joita en tiedä mihin ne kuuluu, mutta Taavetin rattaat ne on"

Juurikin nuo edellä mainitut erikoisen mittaiset rattaat on tuolla minun Taavetissa ja niiden leveys on 20,55 mm.

19 mm levyisistä rattaista ei ole omakohtaista havaintoa, mutta kyllä niitä ainakin kolmea leveyttä löytyy.

Kaikki ei tietysti välttämättä ole totta mitä lehdissä kirjoitellaan

Kiitokset vielä tälle Sastamalan miehelle, jos tätä palstaa seurailet.

Kaikesta huolimatta hyvää juhannusta kaikille

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

Kutosen öljypumppu Empty Vs: Kutosen öljypumppu

Viesti  1690 metsä Ma Syys 06 2021, 19:29

1690 metsä kirjoitti:Kovin vähän  on ollu viimeaikoina keskustelua tällä palstalla kuutostaavetin moottorin öljypumpusta. Pystyykö joku kumoamaan tai vahvistamaan
väitteen jonka mukaan kuutosissa on neljää eri leveyttä öljypumppua.

Rapiat Kymmene vuotta sitten kun tuohon omaan kutoseen öljypumppu remonttia tein. Löytyi monen mutkan kautta Sastamalasta
henkilö joka oli tilannut öljypumpun rattaita Englannista vähän enempi kerralla. Hänelle kun soitin, kysyi heti "minkä levyiset rattaat sulla
siellä on. Niitä on kolmea leveyttä. Ihan ensimmäisissä on 19 mm sitten on 22 mm ja 25 mm. Nämä on siis noin mittoja, kun sehän on
tuuma mitoilla. Siten mulla on vielä yhdet erikoisen mittaset rattaat, joita en tiedä mihin ne kuuluu, mutta Taavetin rattaat ne on"

Juurikin nuo edellä mainitut erikoisen mittaiset rattaat on tuolla minun Taavetissa ja niiden leveys on 20,55 mm.

19 mm levyisistä rattaista ei ole omakohtaista havaintoa, mutta kyllä niitä ainakin kolmea leveyttä löytyy.

Kaikki ei tietysti välttämättä ole totta mitä lehdissä kirjoitellaan

Kiitokset vielä tälle Sastamalan miehelle, jos tätä palstaa seurailet.



Kaikesta huolimatta hyvää juhannusta kaikille



Tämä kysymys oli tarkoitettu lähinnä exsolle.

exso kun oli ollut kovin huolissaan, että on annettu väärää tietoa aiheesta.
Olis hauska tietää millä perusteella tieto on väärää. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että minä pystyn ihan sataprosenttisen varmasti todistamaan,
että kuutostaavetista löytyy ainakin kolmea eri leveyttä mootorin öljypumpun rattaita.

Eikö sekin todista jotain, että Sastamalan Taavettimies pystyi myymään mulle sisuskalut öljypumppuun jota ei kuulemma ole olemassakaan.
Siis öljypumppuun jonka rattaiden leveys on 20,55 mm

Nämä kahta yleisesti tiedettyä mootorinöljypumppua kapeammat pumput on tietysti ollut ihan kuutoskoneiden alkupään tuotannossa.
Öljypumppua on tietysti levennetty siitä syystä että voitelua on haluttu parantaa.

On niitä normaalia kapeammalla öljypumpulla varustettuja koneita jokunen eksynyt suomeenkin, ja minä pystyn sen todistamaan

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

Kutosen öljypumppu Empty Vs: Kutosen öljypumppu

Viesti  TIKO To Loka 07 2021, 22:51

Moro vaan pitkästä aikaa, en oo kerinnä kirjoittelemaan asioista.
Joskus vaihdettu öölipumpat kumpaankin kuutoseen. Edelleenkin taaveilla ajellaan näillä main.. Öölipumpat toimineet, ei oo moottori häiriintynyt. Very Happy
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa