Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

maalinpoistoaine kokemuksia

2 posters

Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  Vierailija La Syys 12 2020, 08:03

Onko teillä mitä kokemuksia maalinpoistoaineista lähinnä konehommiin liittyen? Mulla on tossa ysipuolikkaassa lähes ikuisuudelta tuntuva maalausprojekti jossain tulevaisuudessa ja lähinnä runko,vaihteisto perä -akselilta pitäisi saada vanhoja värejä pois. Se on joskus maalattu jollakin pohjamaalilla, mutta se on huonosti vedetty siihen ja siinä välttämättä ei uusi väri pysykkään. Meinasin, että helpoimmat paikat teräsharjalla ja vaikeimpiin paikkoihin maalinpoisto ainetta ja lopuksi painepesurilla. Hiekkapuhallus olisi varmaa paras, mutta se on kustannuskysymys ja ei oikein olisi mahdollisuutta purata ihan munasilleen konetta, kun sitä tarvii kuitenkin viimeistään talvella...   ...jos sattuu lunta tulemaan...
 ideita, visioita, näkemystä, kokemusta tarvitaan !  Laughing

 Kone siis 950 Implematic -60

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  erkki La Syys 12 2020, 08:30

Hiekkapuhallus on aika raju menetelmä ja puhallettu pinta täytyy maalata erittäin hyvin ettei tule ruostepilkut läpi. Itte olen puhaltanut monet auton vanteet, mutta kertaakaan ei ole maalaus onnistunut hyvin. Ovat alkaneet kukkia aika pian kaikki maalit joita olen kokeillut.
Soodapuhallusta kehutaan kovin, mutta taitaa olla kalliinpuoleista puuhaa?

Jotkut maalit liukenee tinneriin ja xyleeniin vielä useampi.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5028

Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  Vierailija La Syys 12 2020, 10:00

Täytyykii käydä ostamassa xyleeniä. Litran pönikkä maksaa näköjää vajaat 7 euroa, niin ei ole kallista kokeillakkaan. En koskaa ollu kuullukkaan tämmösestä aineesta.
Jos tossa taavissa olis pelkästään ajanpatinaa, niin en tekis mitää, mutta kun sitä on huonosti maalailtu...

Niistä soodapuhaltimista on jotain versioita myytävänä puuiloissa ja vastaavissa, mutta epäilen, että niillä ei oikein mitää tee.. Sama kuin niillä pienillä hiekkapuhallus vehkeillä...

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  Tessu La Syys 19 2020, 01:30

Nitromors maalinpoistoaineelal olen onnistunu huonekaluista saamaan maaleja pois,sitä en sitten tiedä onko mykylait alentanu aineiden pitoisuuksia tänäpäivänä?
Ainakin jotkui halppis vesipohjaset on aika turhia kun kokeillu ei irrottanu paljoakaan.
Joo empä ole minäkää noita käyttöraksoja alkanu hieroo näyttely kuntoon,riittää että on maalia päällä ettei ruostu,sisällä kun kuitenkin seisovat

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  Vierailija Ma Syys 21 2020, 06:17

Xyleenin ja Nitromorssin kanssa sain pehmennettyä maalit aikahyvin siitä. Ne on tehokkaita aineita, mutta pitää vaan muistaa hyvä tuuletus, kun niitten kanssa pelailee. No, pohjolan tallissa on Smile . Joo, loput pitää mekaanisesti poistella... ...Vähän päivässä ja paljon viikossa!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  erkki Ma Syys 21 2020, 12:47

Myös sellainen kemikaali kuin soijametyyliesteri on aika ärtsyä kaikille hiilivedyille. Jos sellaisella puhdistaa pinttynyttä pikeä maalista niin tahtoopa maalit lähteä mukana.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5028

Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  Vierailija Ti Syys 22 2020, 06:32

Googlettelin tosta aineesta, niin onko sen koostumus jotensakkii samanlaista, kuin biodieselin? Melko hyvin olen saanut poisteltua noita maaleja tuosta, mutta onhan siinä tekemistä vielä... Sitten kun joskus saisi itse koneen, eli rungon jne. väreihin, niin sitten konepellin ja lokarit. En tiedä löytyisikö jostain paremmat peltiosat, kun esimerkiksi konepelti on melko mutkainen ja alkuperäiset lokarit on tosi huonot. Akkukotelon olen korvannut teräspalkilla, niin ainakin penkki pysyy nyt tiukasti paikoillaan...


Viimeinen muokkaaja, MarkkuM pvm To Maalis 18 2021, 06:15, muokattu 1 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

maalinpoistoaine kokemuksia Empty Vs: maalinpoistoaine kokemuksia

Viesti  erkki Ti Syys 22 2020, 09:10

Soijametyyliesteri on kasvipohjainen tuote, joka liuottaa aika monia hiilivetyjä. Mm. pihka ja asfaltti liukenee siihen varsin tehokkaasti.

Kuvasta päätellen tuo konepelti ei suinkaan ole pahassa jamassa. Pienen pienellä vasaralla koputtelemalla nuo rypyt saa melko hyvin tasoiteltua. Malttia pitää vaan olla ja aikaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5028

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa