Onko pakokaasujarru?
3 posters
Sivu 1 / 1
Onko pakokaasujarru?
Tervehdys, löysin Yoetubesta videon jossa esitellään hieman elähtänyttä Taavetti. https://www.youtube.com/watch?v=JxGL0jfLxpA Kohdassa 1:39 näkyy ylimääräinen poljin, olisiko se pakokaasujarru?
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Onko pakokaasujarru?
Sehän se. Varmasti näppärä peli Taavetin syntyseutujen mäkisiä, mutkaisia ja kapeita teitä ajellessa. Taavetin pyöräjarrut tais olla vähän niin ja näin ison kuorman ja pitkän mäen kanssa. Täällä meillä niitä ei tainnut paljon näkyä. Paitsi olikos tonnikakssatasessa peräti vakiona.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Onko pakokaasujarru?
Otoksen loppupuolella kuljettaja polkee kokeeksi paikallaan pakokaasujarrun poljinta ja moottori tosiaan alkaa tikahtua.
En ole tiennut, että tuollaisen on saanut lisävarusteena jo implematiciin. Omassa 1200 vm -67 on pakosarjassa läppä jossa on vipu yhdystankoa varten, mutta en tiedä että onko siinä koskaan ollut tuota poljinta. Sen historia on kuulemma sellainen, että kun 1200 tuli markkinoille, niin siinä oli aluksi jarrut samat kuin 990:ssa mutta Yorkshiren mäkisessä maastossa ne nähtiin pian liian tehottomiksi kun 1200 on painavampi, on isompi pyöräkoko ja usein raskaammat kuormatkin. Tehdas reagoi tuohon havaintoon asentamalla ensiapuna 1200:aa pakokaasujarrun kun tehokkaammat runpujarrut oli vasta suunnittelupöydällä. Näin tasamaan asukkina mokoma juttu tuntuu omituiselta, mutta kun on nähnyt sikäläiset Penniinien rinteille tehdyt tiet, niin ymmärtää jarrujen merkitysta paremmin.
En ole tiennut, että tuollaisen on saanut lisävarusteena jo implematiciin. Omassa 1200 vm -67 on pakosarjassa läppä jossa on vipu yhdystankoa varten, mutta en tiedä että onko siinä koskaan ollut tuota poljinta. Sen historia on kuulemma sellainen, että kun 1200 tuli markkinoille, niin siinä oli aluksi jarrut samat kuin 990:ssa mutta Yorkshiren mäkisessä maastossa ne nähtiin pian liian tehottomiksi kun 1200 on painavampi, on isompi pyöräkoko ja usein raskaammat kuormatkin. Tehdas reagoi tuohon havaintoon asentamalla ensiapuna 1200:aa pakokaasujarrun kun tehokkaammat runpujarrut oli vasta suunnittelupöydällä. Näin tasamaan asukkina mokoma juttu tuntuu omituiselta, mutta kun on nähnyt sikäläiset Penniinien rinteille tehdyt tiet, niin ymmärtää jarrujen merkitysta paremmin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5028
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa