Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Rekisteröinti

5 posters

Siirry alas

Rekisteröinti Empty Rekisteröinti

Viesti  mattkau To Elo 16 2018, 07:57

Morjens kaikki

Olisiko hyviä vihjeitä miten lähteä tästä jatkamaan. Naapurin mies yrittää saada "lailliseksi" vuonna -57 valmistettua Zetor 25A:ta. Hänelle se tuli pari vuo ilman papereita seistyään ladossa kolmisenkymmentä vuotta. Entiset omistajat ovat ilmeisesti toisessa kinkeripiirissä. Kansallisarkisto (tai siis se paikka, mihin vanhojen koneiden tiedot on siirretty trafilta) ei tunne tapausta merkin, mallin ja runkonumeron perusteella (rekisterinumeroa ei ole tallessa eikä muistissa). Traktori sinällään on paikkakunnalla tunnettu ja ollut myös tieliikenteessä, ajettu maitopäniköitä meijeriin sun muuta rahtiajoa ja tietysti kyläkunnan peltotöissä hevosten apuna ollut. Kuulin äijien tunnistavan koneen ja keskustelevan sen historiasta Kalmarin kopittomissa. En silloin vielä tiennyt tästä ongelmasta enkä näin ollen mennyt mukaan siihen jutusteluun.

Tästä aiheesta on ollut sivuilla aiemminkin keskustelua, mutta suoraa vastausta juuri tähän ongelmaan en niistä suoraan löytänyt. Niinpä päätin aloittaa kokonaan uuden.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  käyttäjä To Elo 16 2018, 10:59

Se arkiston virallinen vastaus paperilla riittää sen koneenn rekisteröimiseen. Näin ainakin minulla muutamavuosi sitten

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  käyttäjä To Elo 16 2018, 11:01


_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  mattkau To Elo 16 2018, 20:18

Vihje tuntuu hyvälle, kiitos siitä, mutta ihan varmistaakseni kysyn. Jos katsastuskonttori tai trafi (oli ennen AKE, josta näitä kantakortteja kyseltiin) ei tunne laisinkaan tätä konetta eikä Kansallisarkistokaan. Sieltä tuli kirje, missä seisoo vain, ettei mallin ja runkonumeron tiedoilla löydy mitään traktorista. Tälläkö paperilla sitten saisi rekisteröityä.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  käyttäjä To Elo 16 2018, 20:31

mattkau kirjoitti:Vihje tuntuu hyvälle, kiitos siitä, mutta ihan varmistaakseni kysyn. Jos katsastuskonttori tai trafi (oli ennen AKE, josta näitä kantakortteja kyseltiin) ei tunne laisinkaan tätä konetta eikä Kansallisarkistokaan. Sieltä tuli kirje, missä seisoo vain, ettei mallin ja runkonumeron tiedoilla löydy mitään traktorista. Tälläkö paperilla sitten saisi rekisteröityä.

Kyllä

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  mattkau To Elo 16 2018, 21:40

Hyvä, kiitos.

Minä kerron terveiset. Varmaan sen paperin lisäksi leimakonttorilla haluavat nähdä itse pelin, ettei pelkkää virtuaalikonetta olla ottamassa rekkariin.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  käyttäjä Pe Elo 17 2018, 07:30

mattkau kirjoitti:Hyvä, kiitos.

Minä kerron terveiset. Varmaan sen paperin lisäksi leimakonttorilla haluavat nähdä itse pelin, ettei pelkkää virtuaalikonetta olla ottamassa rekkariin.

Itttellä kävi niin että ei tarvinnu viedä konetta. kaverille tuli kotiin katsomaan. Riippuu konttorista ja henkilöstä.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  outsider Pe Elo 17 2018, 08:19

Kansallisarkiston paperi ja viimeisen 10 vuoden historia.
Elikkäs jos on hiljattain ostanut traktorin pitäis saada edelliseltä omistajalta selvitys historiasta.

Omaa työtä ja vaivaa helpottaa huomattavasti jos veistää hyvän stoorin jossa ilmenee että on itse omistanut ko traktorin viimeiset 10 -20 vuotta.

Yhden 990:n laitoin aikoinaan rekkariin.se ei ollut koskaan ollut rekisteröitynä.(AKE:n aikaa vielä silloin).
Hyvän sadun kirjoitin ja Ake:n paperi kaveriksi konttorille.
Katsastusmies kävi kotona katsomassa koneen.Sillon ainakin oili sääntö että alle 30km/h kulkeva traktori katsastettiin kotona.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1886

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  käyttäjä Pe Elo 17 2018, 10:33

outsider kirjoitti:Kansallisarkiston paperi ja viimeisen 10 vuoden historia.
Elikkäs jos on hiljattain ostanut traktorin pitäis saada edelliseltä omistajalta selvitys historiasta.

Omaa työtä ja vaivaa helpottaa huomattavasti jos veistää hyvän stoorin jossa ilmenee että on itse omistanut ko traktorin viimeiset 10 -20 vuotta.

Yhden 990:n laitoin aikoinaan rekkariin.se ei ollut koskaan ollut rekisteröitynä.(AKE:n aikaa vielä silloin).
Hyvän sadun kirjoitin ja Ake:n paperi kaveriksi konttorille.
Katsastusmies kävi kotona katsomassa koneen.Sillon ainakin oili sääntö että alle 30km/h kulkeva traktori katsastettiin kotona.

Ei ainakaan muuutamavuosi sitten tarvinnu muuta kun sen paperijn että ei löydy tietoja. Ei kannata olemattomia veistellä jos selviää helpommalla.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  jusape Pe Elo 17 2018, 11:15

5v sitten turbonuffin kilvitin, ja oli omistushistoria selkeä, luovarit ja vanha pitkä kartonkipaperinen rekkariote.
Mutta koska kone oli poistettu rekisteristä -76 niin aken tiedostoista ei tietty konetta löytynyt, ja olisi periaatteessa tarvinnut käyttää kone konttorilla näytillä.
Mut olin senverran tuttu näky kyseisellä konttorilla, että rekisteröintitodistuksen kirjoittivat konetta näkemättä, 96ekua kiitoos.....
Plus rekisteröinti ja kilpimaksu.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  MikkoT Pe Elo 17 2018, 13:57

Itse rekisteröin 30D:n, jossa oli vanha rek.ote ja luovareita pinkka.
Traktoria ei tarvinnut viedä konttorille, kun tulostin mukaan kuvia koko laitteesta ja siitä tyyppikilvestä, jossa näkyi moottorin ja rungon numerot.
Semmoinen jännä yksityiskohta oli, että vanhassa paperissa oli tunniste MOOTTORIN numerolla eikä rungon numerolla. No, minulla oli lohko menossa vaihtoon, niin pyysin samalla tunnistenumeron vaihtamista rungon numeroksi, mikä sopi ja onnistui helposti. Aloittajan kannattaisi ehkä kysyä vielä moottorin numerolla myös Trafista/arkistosta.

MikkoT

David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 101

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  outsider Pe Elo 17 2018, 18:49

MikkoT kirjoitti:Itse rekisteröin 30D:n, jossa oli vanha rek.ote ja luovareita pinkka.
Traktoria ei tarvinnut viedä konttorille, kun tulostin mukaan kuvia koko laitteesta ja siitä tyyppikilvestä, jossa näkyi moottorin ja rungon numerot.
Semmoinen jännä yksityiskohta oli, että vanhassa paperissa oli tunniste MOOTTORIN numerolla eikä rungon numerolla. No, minulla oli lohko menossa vaihtoon, niin pyysin samalla tunnistenumeron vaihtamista rungon numeroksi, mikä sopi ja onnistui helposti. Aloittajan kannattaisi ehkä kysyä vielä moottorin numerolla myös Trafista/arkistosta.

Niin katsastuksen tarvii vain jos trakrori ei koskaan ole ollut rekisterissä.
Jos löytyy vanhoja rekisteriotteita niin sitten ei,.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1886

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  mattkau Pe Elo 17 2018, 19:54

Kiitos näistä.

Kerroin jo kaverille, että ottaa huomioon nämäkin neuvot. Palailen sitten asiaan kun selviää miten rekisteröinnin kävi.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Rekisteröinti Empty Vs: Rekisteröinti

Viesti  jusape Pe Elo 17 2018, 20:24

outsider kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Itse rekisteröin 30D:n, jossa oli vanha rek.ote ja luovareita pinkka.
Traktoria ei tarvinnut viedä konttorille, kun tulostin mukaan kuvia koko laitteesta ja siitä tyyppikilvestä, jossa näkyi moottorin ja rungon numerot.
Semmoinen jännä yksityiskohta oli, että vanhassa paperissa oli tunniste MOOTTORIN numerolla eikä rungon numerolla. No, minulla oli lohko menossa vaihtoon, niin pyysin samalla tunnistenumeron vaihtamista rungon numeroksi, mikä sopi ja onnistui helposti. Aloittajan kannattaisi ehkä kysyä vielä moottorin numerolla myös Trafista/arkistosta.

Niin katsastuksen tarvii vain jos trakrori ei koskaan ole ollut rekisterissä.
Jos löytyy vanhoja rekisteriotteita niin sitten ei,.

5v sitten, mikäli konetta ei löytynyt trafin tiedostoista, niin pariltakin eri konttorilta asiamielipuolta kysyessäni, olivat molemmilla tahoilla sillä kannalla että pitää tuoda näytille jotta pystyvät varmuudella yksilöimään koneen rekisteriin.
Sillä ei ollut silloin merkitystä, minkälaisessa teknisessä kunnossa on, käykö edes, toimiiko jarru, valojen toiminta, ym, niihinei kuilemma puututa.
Tietokannassa entuudessaan olematon kone vaan pitää saada yksilöityä, eli että se on traktorin näköinen ja runkonumero täsmää papareissa kerrottuun sekä historiaselvitys ilman papereita ollessa min 10v ajalta....

Tos ite pitäis yks Nuffi koittaa rekisteröidä taasen, seissyt jostain 75 alkaen , ei papereita mutta samassa talossa ollut uudesta, kunnes mulle tuli, eli se papru pitää rukata.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa