Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

db 950 nostolaite ongelma

Siirry alas

db 950 nostolaite ongelma Empty db 950 nostolaite ongelma

Viesti  jarmo Su Elo 23 2015, 16:28

Ostin vehkeen kesällä itelleni pihatraktoriksi kesällä ja tuntui toimivan hyvin. Katsoin viisaaksi vaihtaa kaikki öljyt kun ei minkään laista historiaa ollut tiedossa ja nostolaite ei meinannut jaksaa nostaa perälanaa ylös. Vaihdelaatikon öljy oli valkoista eli vettä aika paljon. Otin laatikon pohjasta luukunki pois ja putsasin suodattimen. Kaadoin 10 litraa löpöö laatikkoon ja laitoin vähä käyntiin ja valutin ulos. Tein saman toisenki kerran. Uudet Teboilin Monitrat joka paikkaan ja raktori käyntiin. Sama vaiva aina vaan, tyhjänä toimii moitteetta tyhjäkäynnillä, mutta perälana kiinni ei. Välillä nousee kun jonku aikaa vemppaa käyttö vipua ylös alas. Otin pumpun esille eli voimansiirto möltin käteen. Tappiin joka menee pumppuun jota käyttövipu liikuttaa ylös alas on hitsattu mutteri kiinni eli ei voi säätää. Otin auki molemmat tulpat auki sen tapin kummaltakin puolelta ja putsasin ja aihetta oli. En muuta osannut tehä... Laitoin kamat kasaan ja sama vika edelleen. Ulos otto letkun liittimeen rulee kova paine eli pumppu kyllä toimii mutta nostolaitteesta puhti pois. Antakaas mulle neuvo mitä teen seuraavaksi. Alkaa usko loppumaan.

jarmo
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

db 950 nostolaite ongelma Empty Vs: db 950 nostolaite ongelma

Viesti  erkki Ma Elo 24 2015, 06:41

Venttiililohkon päällä oleva tappi liikuttaa lohkon sisällä olevia pito/lasku ja nostoventtiiliä ja on tärkeää, että tappi on säädetty oikeaan korkoon. Kun nostovipu on takana, pitää tapin laskeutua alas, mutta sopivasti oikeaan korkoon, että mutterin alla oleva prikka pääsee pyörimään. Silloin nostoventtiili sulkee ohivirtauskanavan ja nostolaite nostaa.

Jos et avannut venttiililohkoa, niin ehkäpä eka toimenpide on ottaa se auki, puhdistaa hyvin ja varmistaa, että molempien venttiilien luistit liikkuvat herkästi. Jos tiivisteitä on mennyt vaihtokuntoon niin uutta vaan tilalle.

Painelinjasta menee putki myös istuimen oikealla puolella sijaitsevaan vetovastussäätö/ TCU - venttiiliin, jossa pystyy olemaan vuoto. Tunnetaan tapauksia, että venttiilistä on pullahtanut luistipesää pitelevä seegeri ulos ja öljy karkaa sieltä takaisin takasiltaan. Myös putkirikko tuonne venttilille menevässä linjassa on mahdollinen. Jos putkessa on pieni halkeama, niin paine pakenee sieltä.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa