Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

850 venttiilivälykset

+4
Valtra
OlleK
Pakki
Tessu
8 posters

Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Ma Loka 13, 2014 4:41 am

Imple sutsuttaa pakoputkessa, löytyi kaksi välystä, 0,25 ja 0,4   onko 0,4 kylmänä ja 0,25 kuumana ?

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Tessu Ti Loka 14, 2014 9:55 am

Tääl lukee 850 ohjekirjassa näin:Imu-pakoventtiilin välys 0,015"=0,38mm moottorin ollessa LÄMMIN tai 0,010"= 0,25mm moottorin ollessa KYLMÄ. ainakin välykset on samat sekä imu/pakopuolella
Semmosta eli tuo alkuperäinen mitta on TUUMAA ja se sitten milleinä eli ei passaa sekoittaa noita!
Supsutus voi johtua muustakin mutta toivotaan että johtuu vaan välyksistä? meijän Taavi loppusuoralla että JO kaikkea ääntä lähtee heeh.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1877
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Ti Loka 14, 2014 3:06 pm

Välykset on kohillaan, ei johdu sutsutus sieltä , liekö syöttöpumpussa vikaa en tiedä meinasin puusavotan tehdä
ja antaa sutsutella.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  erkki Ti Loka 14, 2014 3:51 pm

Saattaa vuotaa pakoventtiili. Jos pyörität moottoria startilla kun sammutus on päällä, niin suhteellisen tiivis mottori pyörii startilla tasaisesti ponk ponk ponk ponk ponk, mutta jos yhdessä pytyssä pakoventtiili vuotaa kunnolla, niin siinä jää puristus pienemmäksi ja starttaus kuulostaa hiukan epätahtiselta ponk ponk po ponk ponk ponk po ponk ponk ponk po ...

Sitäpä ei saa korjattua pitämään kantta avaamatta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Ti Loka 14, 2014 5:08 pm

Täytyy torstaina kokeilla sammutin päällä starttausta,  kansi on oikaistu ja venttiilit laitettu olisko pyöriny n.100t sen jälkeen,
mittari ei toimi enkä muista vuottakaan milloin tehtiin. Vähän on ajoa kun on 885 millä tulee enimmäkseen ajattua

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Tessu Ti Loka 14, 2014 11:53 pm

Onko muutes suuttimet kunnolla kannessa kiinni?
Mulla oli tuossa joku talvi Natikassa heti kun otin kauhan perään niin ihme popotusta ja KAS olikin suutin löysällä,senkun kirrasin loppui popotus.
Tuossa meijän Taavissa on kyllä JO semmosia ääniä että hirvittää jo itteekin,ohipuhallus pitää semmosta puhinaa että HUH!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1877
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  erkki Ke Loka 15, 2014 6:08 am

Mjaa,

Sadan tunnin käytöllä ei saa vuotavaa venttiiliä aikaan mitenkään. Moottorihommissa olisi lääkärin stetoskooppi joskus tarpeen kun pitää jäljittää uuden äänen aiheuttajaa. Pystyy tosiaan olemaan vuotava suutin tai jotain muuta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Pakki Ke Loka 15, 2014 6:11 am

Jaa olet kai jälkikiristänyt kannenpultit? Itsellä aikoinaan kauan sitten ensimmäisiä kansiremontteja tehdessä tuppasi jälkikiristys jäämään ja seurauksena oli tiivisteen palaminen joka alkoi juuri tussuttavalla äänellä kun ohivirtaus meni sylinterien välisen kannaksen yli jossa kohtaa tiiviste on kaikista herkin palamaan.
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 415
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Su Loka 19, 2014 3:54 am

Sammutin päällä starttaamalla en saanu selvää, pitäis mitata puristukset niin tietäis onko kannentiiviste menny, tuota sutsutusta se on pitäny
ainakin pari vuotta.

Miten olette mitannu puristukset, dieselin mittarit on aika kalliita, et ei varmaan kukaan anna lainaan, en löytäny netistä
käytettyä suutinrunkoa ,  onkohan muissa taaveteissa samaa suutinrunkoa, jos siitä  rakentais adapterin mihin kävis
parin kympin mittari.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Pakki Su Loka 19, 2014 6:16 am

No ainakin helppo konsti on avata käydessä hiukan vuoronperään suuttimelle tulevaa liitintä kun ääni muuttuu selvästi on puristuksia jäljellä, jos ei mitään vaikutusta on pytty jostain syystä mykkä.
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 415
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  OlleK Su Loka 19, 2014 6:20 am

Puristuspainemittarissa on sellainen ominaisuus, että se ei päästä painetta pois mittarista paitsi erityistä venttiiliä avaamalla sen jälkeen, kun mittaus on suoritettu ja mittari on lisäksi vaimennettu. Pelkkä painemittari ei toimi, koska paine sylinterissä vaihtelee sen mukaan missä asennossa mäntä on. Imutahdin aikana on paine negatiivinen, ja tämä voi rikkoa painemittarin. Samainen venttiili joka estää paineen poistumisen estää myös alipaineen vaikuttamasta mittariin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Su Loka 19, 2014 6:37 am

Kävin kylmää konetta kokeilemassa, ei sutkutellu, ja käyntiin lähtee hyvin, ääni tulee kun kone lämpiää.miten kannentiiviste jos vuotaa voiko vuotaa vain lämpösenä.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  erkki Su Loka 19, 2014 7:29 am

Ulospäin vuotavan kannentiivisteen pitäisi kyllä tunnistaa kun moottori käy. Sehän tupsuttaa palokaasuja kannen välistä ulos jos kerran supsutus kuuluu.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Su Loka 19, 2014 7:37 am

Ei vuoda ulospäin, ja ääni tulee pakoputkesta, tulisko jos pyttyjen välistä vuotaa sylinteristä sylinteriin.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  erkki Su Loka 19, 2014 8:27 am

Minusta siitä ei pitäisi tulla pakoputkeen mitään erityistä ääntä. Tuo pytystä toiseen vuotaminen on oikestaan aika teoreettinen asia, koskapa pitäisi olla kaksi vuotoa kannentiivisteessä rinnakkain. Ohivuotomittauksella voisi saada jotain selville, siis suutin pois ja painelimaa männän päälle kun molemat venttiilit on kiinni.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Valtra Su Loka 19, 2014 9:10 am

Onko 950:ssä samat välykset kuin 850:ssä? Voisi olla säätö myös tarpeellista, edellisestä säädöstä lienee kulunut jo useampi vuosikymmen.
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  jusape Su Loka 19, 2014 6:41 pm

Säätö aiheellista tarkistella ajoittain, vaikka 500h tai 2-4v välein vähäisellä käytöllä tunneista riippumatta
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  Johannes. Ti Joulu 16, 2014 7:03 am

Ostin 244 for diesels only   karstan poistajaa, toi 324ml laitetaan 60l polttoainetta, onko kokemusta tehokkuudesta?
kuinkahan kauan pitää ajaa et alkaa vaikuttamaan, talvella ei ole ajoa ollenkaan implellä, jos nyt lisää ja tunnin ajaa
onkohan vaikutusta, vai pitäiskö laittaa ensi kesänä kun on enempi ajoa.
Vettä sumutin imusarjasta se vähän poisti sutkutusta, sellaista kuulin et jos koneella ei ole rasitusta se karstoittuu silloin
voi alkaa venttiilit vuotamaan.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  erkki Ti Joulu 16, 2014 7:48 am

Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut juttuja, että jos koneen ajaa oikein karstaiseksi niin venttiilinvarteen saattaa tulla sen verran jotain pikeytymää ettei kaikki pakoventtiilit sulkeudu enää kunnolla. Luulisi karstanpoistoaineen toimivan tuossakin tapauksessa. Jos siinä on esim. tuota ongelmaa ja sitä alkaa korjaamaan antamalla koneelle kovasti jerkkua, niin kai siinä on se riski, että vuotava venttiili palaa kun se ei saa kunnon jäähdytystä seetin kautta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

850 venttiilivälykset Empty Vs: 850 venttiilivälykset

Viesti  outsider Ti Joulu 16, 2014 9:13 am

Karstan poistajista ei oo kokemusta.
Mutta muutaman kannen kun oon laittanut niin tuohon pikeentymisongelmaan oon törmännyt.
Ja tosiaan niin että venttiilin varsikin on niin piessä ettei kunnolla liiku.

Tuollainen kone kun seisoo pitkään ja sen jysäyttää käyntiin niin voi mennä nostotangot mutkalle tai keinuvipuakselisto vikaantua.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa