Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

+3
otsoni
käyttäjä
piilonsuo
7 posters

Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  piilonsuo Ti Tammi 28 2014, 17:03

Onko kellään tietoa onko sellainen sirisevä ääni ohjaustehostimesta ihan normaali? Pitää sitä nimenomaan silloin kun sillä ei ole töitä eli rattia ei käännetä.
Toimii ihan normaalisti mutta tuo lepoasennon ääni vähän arveluttaa.

piilonsuo

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  käyttäjä Ti Tammi 28 2014, 17:32

piilonsuo kirjoitti:Onko kellään tietoa onko sellainen sirisevä ääni ohjaustehostimesta ihan normaali? Pitää sitä nimenomaan silloin kun sillä ei ole töitä eli rattia ei käännetä.
Toimii ihan normaalisti mutta tuo lepoasennon ääni vähän arveluttaa.

UKK ei ole tarkoitettu kysymyksille vaan valmiille ratkaisuille.Ylläpito siirtäköön oikeaan paikkaan.



Viimeinen muokkaaja, hespex pvm To Tammi 30 2014, 03:02, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : siirretty.)

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  otsoni To Tammi 30 2014, 07:59

Minulla 1690 pitää ja aika surinaa tehostimessa seisoessaan mutta ei jatkuvasti, ikäänkuin ylipaineventtiili toimisi.Kone on ollut muutaman vuoden ja olen ajatellut että on enempi ominaisuus.-94 sarjalaisten tehostimet on kylläkin hiljaisia.

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  OlleK To Tammi 30 2014, 11:38

Yritä ottaa kiinni ohjauspyörästä ja kammeta sitä ylös / alas, vasen / oikea ja kuulostella josko ääni muuttuu, loppuu tai lisääntyy. On nimittäin mahdollista, että ohjausakseli pohjaa ohjausventtiiliin. Tämä oli aikanaan melko yleinen "vaiva", eikä siihen oikein ole mitään pätevää korjaustapaa. Yritettiin voidella ohjausakselin alapään urat, mutta ei sekään oikein auttanut, oli kyllä työläs toimenpide.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  helmi 1972 To Tammi 30 2014, 19:16

No,mä oon kans ollu vähä murheissani mun punaisen 1394:en tehostimen sirinästä.Suodattimen ja öljyn oon vaihtanu.Oon luullu,jotta systeemis olis ilmaa jääny johonkin.Ja näin talvella ääni on kovempi.Toki tuos pärisöö rattiakselikin,pakko pitää koko aijan ratista kii,ku kone on tyhjäkäynnillä.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 76

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  outsider Pe Tammi 31 2014, 08:21

Kyllä ilma tulee pois systeemistä itekseen .Se ei sirinöitä aiheuta.
94-sarjassa orbi on ohjaamon ulkopuolella joten ei normitilanteessa pahemmin ohjaamoon kuulu.

Jos 1394 ratti tärisee niin kannttaa kurkata sinne kojelaudan ja maton  alle että  rattiakseli on kunnolla kiinni orbissa.

Omassa 1690 oli kans aika mouruava ohjaus.Ääntely loppui kun laitoin uuden pumpun.

Jotkut on myös laittaneet pumpulta orbille tulevaan öljyputkeen "äänenvaimentimen",siis 90-sarjan taavetteihin joissa orbi on ohjaamon sisäpuolella.
Hydrauliikkamiehet varmaan tietää millainen tuo äänenvaimennin on.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390 Empty Vs: Ohjaustehostimen outo ääni Case 1390

Viesti  jusape Pe Tammi 31 2014, 15:10

Käsittääkseni se on ihan vaan pelkkä tyhjä purkki putken välissä....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa