Erikoisempia taavetteja.
2 posters
Sivu 1 / 1
Erikoisempia taavetteja.
Tuolta taavetin "veispuukin" sivuilta bongailtu muutamia erikoisempia taavetteja.
Tässä muutamat kuvat:
Tässä muutamat kuvat:
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Erikoisempia taavetteja.
Tuo, jossa on hytti siirretty keulalle, mahdollisesti entinen ruiskutustraktori, jossa säiliö on ollut siinä missä on tavallisesti ohjaamo. Englannissa on ollut kyllä tapana rakentaa myös erilaisia juurikkaan ja porkkanannostokoneita traktorin päälle, joten saattaa tuo olla myös jostakin marjanpoimintakoneesta tai muusta erikoiskäytöstä lomaileva alusta.
Neliveto Cropmasteria ei ole tehty tehtaalla, ei edes protona. Cliff Price osasi kertoa, että tuon kuvassa näkyvän nelivedon on rakentanut joku hänen harrastajakolleegansa Englannissa muutamia vuosia sitten satunnaisista osista. Akseli on todennäköisesti Willys Jeepistä ja pudotuslaatikko ties mistä.
Neliveto Cropmasteria ei ole tehty tehtaalla, ei edes protona. Cliff Price osasi kertoa, että tuon kuvassa näkyvän nelivedon on rakentanut joku hänen harrastajakolleegansa Englannissa muutamia vuosia sitten satunnaisista osista. Akseli on todennäköisesti Willys Jeepistä ja pudotuslaatikko ties mistä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5028
Vs: Erikoisempia taavetteja.
Juu, tosiaan tuo ensimmäisen kuvan taavetti oli ymmärtääkseni juuri myrkkyruutan alusta.
Muutama kuva lisää:
Muutama kuva lisää:
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Erikoisempia taavetteja.
Kuvan 880 on Vineyard malli, jossa on siis erkoiskapea raideväli ja madallettu maavara, jotta se mahtuu kulkemaan viiniviljelyksellä rivien välissä hankaamatta kasveja. Ne ovat keräilijöiden suosiossa harvinaisuutensa vuoksi.
Piikkipyöräinen yksilö on VAK1, eli ensimmäistä DB traktorisukupolvea. Se on tehty joskus sota-ajan alkupuolella koska etusäleikkö on vauraurainen luurankosäleikkö. Sodan jatkuessa materiaalipula paheni ja keulaan tuli reijitetty pelti 40-luvun alkuvuosina, ns. "bullet nose".
Traktorissa näyttää olevan jopa harvineinen lisävaruste, hydraulinen nostolaite. Ensimmäisen polven nostolaitteen kehittäjän nimi ei ole jäänyt mieleen, mutta olikohan peräti niin, että siinä oli ohjaussysteemi niin alkeellien, että se puski jatkuvasti painetta ylipaineventtiiliä vasten silloin kun varret olivat paikoillaan ja se johti peräöljyjen kuumenemiseen ym. ongelmiin. DB:llä oltiin erittäin tarkkoja siitä, ettei Fergusonin lukuisia nostolaitepatentteja rikota ja sen vuoksi tehtiin aika omintakeisia ratkaisuja. Ilmakumirenkaat olivat lisävaruste, sota-aikana niitä ei saanut kumipulan vuoksi edes lisävarusteena. Tässä yksilössä näyttävät kumirenkaiden vanteet säilyneen.
Piikkipyöräinen yksilö on VAK1, eli ensimmäistä DB traktorisukupolvea. Se on tehty joskus sota-ajan alkupuolella koska etusäleikkö on vauraurainen luurankosäleikkö. Sodan jatkuessa materiaalipula paheni ja keulaan tuli reijitetty pelti 40-luvun alkuvuosina, ns. "bullet nose".
Traktorissa näyttää olevan jopa harvineinen lisävaruste, hydraulinen nostolaite. Ensimmäisen polven nostolaitteen kehittäjän nimi ei ole jäänyt mieleen, mutta olikohan peräti niin, että siinä oli ohjaussysteemi niin alkeellien, että se puski jatkuvasti painetta ylipaineventtiiliä vasten silloin kun varret olivat paikoillaan ja se johti peräöljyjen kuumenemiseen ym. ongelmiin. DB:llä oltiin erittäin tarkkoja siitä, ettei Fergusonin lukuisia nostolaitepatentteja rikota ja sen vuoksi tehtiin aika omintakeisia ratkaisuja. Ilmakumirenkaat olivat lisävaruste, sota-aikana niitä ei saanut kumipulan vuoksi edes lisävarusteena. Tässä yksilössä näyttävät kumirenkaiden vanteet säilyneen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5028
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa