Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Reikä traktorin kyljessä.

3 posters

Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  PenttiV To Elo 06 2009, 08:39

Hankkimani Implematic 880 vm-65 on nyt tullut ja kerkisin sitä jo vähän ihmettelemään. Yksi asia ihmetytti, mikä on sen reiän tarkoitus, joka on traktorin moottorin takaosassa (implematic tekstin c-kirjaimen alapuolella), siitä näkee läpi traktorin toiselle puolen ja sisällä näkyy hammaspyörän kehä. Voiko siihen asentaa jonkun lisälaitteen, vai mikä sen tarkoitus on ? Onko ko reikä peitetty joissain malleissa peitelevyillä.

Terv. PenttiV
PenttiV
PenttiV

David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA

Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Vs: Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  Vieraili To Elo 06 2009, 13:38

En ole varma,mutta minulle on kerrottu,että DB-etukuormainsovite käyttää sitä reikää.
Laita levy sen reiän päälle.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Vs: Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  käyttäjä To Elo 06 2009, 13:41

Täytyypä kattoo omasta implesta,siinä on DB:n oma kuormaaja.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Vs: Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  PenttiV To Elo 06 2009, 15:26

Kiitoksia vastauksista, se sopii hyvinkin etukuormaajan kiinnitykseen. Pitänee hankkia peitelevyt.

Terv. PenttiV
PenttiV
PenttiV

David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA

Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Vs: Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  Vieraili To Elo 06 2009, 16:09

Se reikä on vain 3-pyttyisissä 880 imp/selectoissa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty Vs: Reikä traktorin kyljessä.

Viesti  käyttäjä La Elo 08 2009, 20:33

Siitä Reijästä menee kuormainsovitteellisessa taavissa Hytikka putki toiseltapuolelta toisellepuolelle...
Ykstoimises,nostolaittees ei tarvi vetää kolmitieventtiililtä kahta letkua nostolaitteelle.

Tänään kuulin et tuo 3pyttynen taavin mosa olis sukua bensa/Petrooli koneelle...

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Reikä traktorin kyljessä. Empty erkki

Viesti  erkki Su Elo 09 2009, 18:00

Kolmipyttyinen moottori tehtiin ensin uuteen pieneen malliin 770 60-luvun alkupuolella. Sitä on olemassa sekä diesel että besamoottori kuten nelipyttyisistäkin malleista.Tarkoitus oli tehdä todella huokea ja näppärä kone pienviljelykseen 850:n tilalle. Kolmipyttyisen moottorin tekeminen oli nopeampaa ja halvempaa varsinkin kun jätettiin pois märät putket. Rapakon takana bensiini on aina ollut halpaa ja sitä on juotettu myös traktoreille melkein merkistä riippumatta. 770 ei ollut suuri kaupallinen menestys, mutta siinä oli selectamatic hydrauliikka vakiona, joka sitten otettiin käyttön isommissakin malleissa kun valkoinen sarja tuotiin markkinoille 1965.
Kun 880:aan vaihdettiin kolmipyttyinen moottori niin se tehtiin 770:n myllystä siten, että vaihdettiin pitempi iskuinen kampi ja uudet männät 770:n perusmoottoriin. 880 implematicin poraus on sama kuin 770:ssa, taitaa olla tarkkaan 3 15/16" ja mm männänrenkaita tai mäntiä alkaa olla kohta vaikea löytää kun niitä on vain noissa kahdessa mallissa. 880 selectaan poraus suurennetiin 4":aan ja siihen passaa samat männät ja renkaat kuin 1200:een ja ilmeisesti muihinkin 3.6 litraisiiin nelosiin.

Taavin eka moottori on piirretty ennen sotia ja konsulttina oli muuaan Ricardo ja Alex Taub. Lähtökohta oli, että lohko ja kampi ym tehiin niin jämerät että moottorista voitiin tehdä diesel versio pelkästään vahtamalla männät, kansi ja asentamalla ruiskuvehkeet niinkuin tehtiinkin Cropmasterille vuonna 1949. Sattuman oikusta CAV oli juuri saanut valmiiksi nelireikäsuuttimen ja sillä saatiin tehot kohdilleen ja pakokaasut riittävän puhtaiksi.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa