996
4 posters
Sivu 1 / 1
996
Mulla 996 neliveto ja kytkimen kanssa tapahtui jotain kummalista.
Olen etsinyt korjausopasta mutta en juuri 996 ,selle .onko joku 1490 sama systeemi että sen korjaus opasta voisi käyttää.
Olen etsinyt korjausopasta mutta en juuri 996 ,selle .onko joku 1490 sama systeemi että sen korjaus opasta voisi käyttää.
Kytkin- Vierailija
Vs: 996
Eri on,ei paljonkaa apuja siitä,1390 on paljon lähempänä oikeaa,siitä jotain apua jos ei 996 kirjaa ole.
Jos et löydä kirjaa ja saa apuja täältä niin soita joku ilta,joskus oon joitain noitaki laitellu,keskitystappi,kytkinasetelmapuristin tai prässi ja heittokello siinä tarvitaan jos se oikein tehdään,niitä rynkyttäjiä ja kieroonvedettyjä levyjä on nähty ihan riittävästi...
Reilu tonni pitää varata rahaa jos huono asetelma,alkaa olla tähtitieteellisissä hinnoissa näiden kytkimet.
Jos et löydä kirjaa ja saa apuja täältä niin soita joku ilta,joskus oon joitain noitaki laitellu,keskitystappi,kytkinasetelmapuristin tai prässi ja heittokello siinä tarvitaan jos se oikein tehdään,niitä rynkyttäjiä ja kieroonvedettyjä levyjä on nähty ihan riittävästi...
Reilu tonni pitää varata rahaa jos huono asetelma,alkaa olla tähtitieteellisissä hinnoissa näiden kytkimet.
V-M- Vierailija
Vs: 996
Joo, asetelmien hinnat on hyvän rakettivaiheen kokeneet, eli älyttömän hinnannousun.
Jos 6-7v sitten sai noin hintaan 5sataa, 2-3 v sitten ehkä jotain 850 ja tänäpäivänä vaatii koko tontun....
Ei PRKL.... ei se raaka-aine tai ne valmistuskustannuset nyt sentään kait tuossa tahdissa, samassa ajassa ole nousseet.....
Jos 6-7v sitten sai noin hintaan 5sataa, 2-3 v sitten ehkä jotain 850 ja tänäpäivänä vaatii koko tontun....
Ei PRKL.... ei se raaka-aine tai ne valmistuskustannuset nyt sentään kait tuossa tahdissa, samassa ajassa ole nousseet.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996
Korjausopas sähköisenä löytyy:
http://www.kolumbus.fi/saarikonrinne2/index.html
http://www.kolumbus.fi/saarikonrinne2/index.html
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 996
Kytkinasetelmia saattaa saada Englannista hiukan sopuisammalla hinnalla kuin Suomesta. Barclay Williams ja DB Worlwide on hyviä paikkoja alkaa etsiä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: 996
Purkasin joku viikko sitten 1200:n .
Siinä näytti olevan hyvä kytkinasetelma pikareineen, akseleineen.
Lienee sama kuin 996:ssa.
Voisin tutkia sen tarkemmin ja ottaa vaikka muutaman kuvan jos kiinnostaa.
Minulla se on ylimääräinen.
300 puntaan tarjosivat viime kesänä kunnostettuja kytkinasetelmia painelaakereineen Englannista.
Siinä näytti olevan hyvä kytkinasetelma pikareineen, akseleineen.
Lienee sama kuin 996:ssa.
Voisin tutkia sen tarkemmin ja ottaa vaikka muutaman kuvan jos kiinnostaa.
Minulla se on ylimääräinen.
300 puntaan tarjosivat viime kesänä kunnostettuja kytkinasetelmia painelaakereineen Englannista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889
Vs: 996
Olikos siinä 1200ses kone "ehjä"
Vois olla tarve yhteen naapurin koneeseen......
Vois olla tarve yhteen naapurin koneeseen......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996
Taavetti on seisyt paikallaan tähän asti kun toi aika ei ole riittänyt mutta nyt pitäisi alkaa katsomaan mitä se kytkin on syönyt.
Kiitos kaikille kun on tähänasti vastannut ,tarvitsen vielä ihan varmaan apua teiltä ja tässä tuleekin taas pyyntö
En löytänyt 996 korjaauskirjaa tuolta linkistä ,suurinpirtein kaikki muut .Onko joku toinen mallinumero sama kun 996 neliveto.
Kysäisin paikalliselta Valmethuollosta vähä tota kytkin hommaa ja sain vastaukseksi että älä vaan tänne sitä tuo kun on erikoisen hankala homma katkaista,ei kuulema mee suoraan poikki vaan askelmalla.
Kaveri tekee jo toisessa polvessa traktorihuoltoja ja toi vastaus hiukan pelästytti.
Täältä kun etsisin niin en löytänyt yhtään viesteä kun olisi samansuuntainen kun tuo Valmet huollon vastaus.
Kiitos kaikille kun on tähänasti vastannut ,tarvitsen vielä ihan varmaan apua teiltä ja tässä tuleekin taas pyyntö
En löytänyt 996 korjaauskirjaa tuolta linkistä ,suurinpirtein kaikki muut .Onko joku toinen mallinumero sama kun 996 neliveto.
Kysäisin paikalliselta Valmethuollosta vähä tota kytkin hommaa ja sain vastaukseksi että älä vaan tänne sitä tuo kun on erikoisen hankala homma katkaista,ei kuulema mee suoraan poikki vaan askelmalla.
Kaveri tekee jo toisessa polvessa traktorihuoltoja ja toi vastaus hiukan pelästytti.
Täältä kun etsisin niin en löytänyt yhtään viesteä kun olisi samansuuntainen kun tuo Valmet huollon vastaus.
uusi- Vierailija
Vs: 996
Jos korjaamolla ei osata katkaista DB:tä niin kannattaa asioida jossain muualla. Täällä on kyllä ollut juttuja ensikertalaistenkin tekemistä remonteista, jotka ovat onnistuneet ilman ihmeempiä vaikeuksia. Kova lattia saisi olla alla ja jonkinlainen vaunu, jonka varassa saa liikuteltua puoliskot irti toisistaan. Ilmeisesti se ei ole tunnettua teknologiaa kaikkialla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: 996
Meillä on käytössä kaksi erillistä 5t siltanusturia niin eiköhän se onnistu.
Oliko sulla Erkki tietoa siitä mallinumeroiden samanlaisuudesta että voisi käyttää toisen numeroisen mallin korjausopasta vai onko ainoastaan 996 4wd oma opas.
Mulla on kyllä kiinostusta noista käytetyista kytkinasetelmasta kunhan tiedän mitä tarvitsen
Oliko sulla Erkki tietoa siitä mallinumeroiden samanlaisuudesta että voisi käyttää toisen numeroisen mallin korjausopasta vai onko ainoastaan 996 4wd oma opas.
Mulla on kyllä kiinostusta noista käytetyista kytkinasetelmasta kunhan tiedän mitä tarvitsen
kytkin- Vierailija
Vs: 996
Minulla ei valitettavasti ole vertailutaulukkoa. Jos jaksat surffailla CNH:n varaosakirjoihin niin sieltä pitäisi löytyä varaosanumerot, joita voi verrata eri mallien kesken. Joku muu osaa varmaa sanoa osien ristiinsopivuuden suoralta kädeltä esim. 990/995/996 mallien kesken.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: 996
1390 on liki sama traktori perustekniikaltaan kuin 996.Hytti ja pellit erilaiset.
1290 jos on ulosotto käsikytkimellä, samoin 1294 liki samoja koneita
1200 ja alkupään 1210:ssa sama kytkinasetelma.
Tuo katkaisu ei ole mikään erikoinen juttu kun siihen ryhtyy ,en nyt ymmärrä valmet-huoltajan kommenttia.
Toki neliveto pikkaisen tuo lisähommia
1290 jos on ulosotto käsikytkimellä, samoin 1294 liki samoja koneita
1200 ja alkupään 1210:ssa sama kytkinasetelma.
Tuo katkaisu ei ole mikään erikoinen juttu kun siihen ryhtyy ,en nyt ymmärrä valmet-huoltajan kommenttia.
Toki neliveto pikkaisen tuo lisähommia
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889
Vs: 996
Onhan se valmettiin verrattuna mutkikas korjattava sitä tuskin kukaan kiistää joka molempien kytkimiä korjannu mutta onnistuu kyllä kun paneutuu asiaan,tosihan tuo on että pykälittäin se on taavetti katkastava,pultteja tankin alla jne.,ei katkia näkösiltä suoraan niin kuin valtra.
Tutkii vaan missä pultteja on ja irrottaa ne, tukee keulan etuaksilasta ja katkaisurata tieten alle ja hytin nokkaaki pitää nostaa jne ei siihen opuksia tarvi järkeilee vaan
Tutkii vaan missä pultteja on ja irrottaa ne, tukee keulan etuaksilasta ja katkaisurata tieten alle ja hytin nokkaaki pitää nostaa jne ei siihen opuksia tarvi järkeilee vaan
Valtrafani- Vierailija
Vs: 996
Ei kait se katkaisu sen kummempi ole kuin vallukaan, hiukan ehkä vain työläämpi, johtuen rakenteesta (esim 903 2wd vallu n. 45min- tunti vs 1390 4wd taavi n.3-4h )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996
Kiitos rohkaisuista-Tuli tälle viikonlopulle van taas näitä leivänasaitsemis pakoteita että saa nähdä mitä kerkii tekee.onko sulla outsider se kytkinasetelma vielä tallessa
kytkin- Vierailija
Vs: 996
Kytkinasetelma on tallessa.
Tuosta katkaisusta vielä: sekurahytillistä en ole katkaissut kun en niihin ole suuremmin ihastunut.
Mutta hytittömissä ja ylöhytillisissä on kaikki "katkaisupultit" näkyvissä paitsi ne tankin alla olevat 2kpl.
Mutta ne on helppo ruuvata jengoiltaan kun otta 15mm:n hylsyn ja laittaa n 50cm:n pituisen jatkovarren ,pultit voi ja kannatta jättää sinne paikoillen ruuvaa vain auki.
Kaikki muut pultit sitten näkyykin.
Tuosta että taavi ei katkea suoraan vaan "rappusella" on mielestäni vain hyötyä.Sekä erilleen otossa mutta ennenkaikkea kun laittaa kasaan.
Rappuset tulee päällekäin paljon ennen kuin kykinakselit alkaa mennä booreille.
Näin on hyvä laittaa nokka ja perä sekä vaaka- että pystyakselin suhteen suoraan.Ei tarvi huolehtia muuta kuin boorit kohilleen.Menee kuin juna kiskoilla.
Tuosta katkaisusta vielä: sekurahytillistä en ole katkaissut kun en niihin ole suuremmin ihastunut.
Mutta hytittömissä ja ylöhytillisissä on kaikki "katkaisupultit" näkyvissä paitsi ne tankin alla olevat 2kpl.
Mutta ne on helppo ruuvata jengoiltaan kun otta 15mm:n hylsyn ja laittaa n 50cm:n pituisen jatkovarren ,pultit voi ja kannatta jättää sinne paikoillen ruuvaa vain auki.
Kaikki muut pultit sitten näkyykin.
Tuosta että taavi ei katkea suoraan vaan "rappusella" on mielestäni vain hyötyä.Sekä erilleen otossa mutta ennenkaikkea kun laittaa kasaan.
Rappuset tulee päällekäin paljon ennen kuin kykinakselit alkaa mennä booreille.
Näin on hyvä laittaa nokka ja perä sekä vaaka- että pystyakselin suhteen suoraan.Ei tarvi huolehtia muuta kuin boorit kohilleen.Menee kuin juna kiskoilla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889
Vs: 996
Valtraan vaan kierretangot molemmille puolin pultinreikiin ja etupää pukataan erilleen ei tarvii rataakaa kun moottorin painotus oikea etuaksilaan nähden.
Valtrafani- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa