DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
moro , löytysköhän täältä tietoa / kokemusta ku rupes taavetti savustaa oikeen kunnolla ,
tyhjäkäynniltä lähes täyele kaasule työntää paksusti , täyellä kaasulla ei juurikaan, ei jaksa
käyä tyhjäkäyntiä enää ollenkaan , aivanko hukkus raukka polttoaineeseen , pitkä sahaus saaha käymään,aikasemmin
käynnisty tosi hyvin.
alko selvästi huohottaan ilmanputsarista niinku painetta ihan väärään suuntaan , joku venttiilikö menny??
tämä kaikki tuli vähän niiku salama kirkkaalta taivaalta,jos ei oteta huomioon tuota seuraavalla
rivillä kertomaani " tupruttelua "
elikkä on jo toki jonkin aikaa tehny sitä että , tyhjäkäyntiä käytyään innostunu itekseen ottaan aikamoisia kierroksia / savu merkkejä antaen , tai ainaki viimeistään sillo ku kuski on hypänny penkille ja vähän hipassu kaasu , kuvittelisin että polttoainetta kertyy / vuotaa.
se mitä on tehty tilanteen korjaamiseksi on , suihkun päät vaihettu , paluupuoli tarkistettu ei tukossa , tiisseliä
näyttäs kertyvän moottoriöljyyn , syöttöpumppu vaihettu uuteen , näyttäs silti tulevan tiisseliä öljyyn,venttiliien
välys 0,25 mm sääjetty , mistään ei apua , elikkä kansiko pois seuraavaksi?männänrenkaat jne. vai mitä???
tyhjäkäynniltä lähes täyele kaasule työntää paksusti , täyellä kaasulla ei juurikaan, ei jaksa
käyä tyhjäkäyntiä enää ollenkaan , aivanko hukkus raukka polttoaineeseen , pitkä sahaus saaha käymään,aikasemmin
käynnisty tosi hyvin.
alko selvästi huohottaan ilmanputsarista niinku painetta ihan väärään suuntaan , joku venttiilikö menny??
tämä kaikki tuli vähän niiku salama kirkkaalta taivaalta,jos ei oteta huomioon tuota seuraavalla
rivillä kertomaani " tupruttelua "
elikkä on jo toki jonkin aikaa tehny sitä että , tyhjäkäyntiä käytyään innostunu itekseen ottaan aikamoisia kierroksia / savu merkkejä antaen , tai ainaki viimeistään sillo ku kuski on hypänny penkille ja vähän hipassu kaasu , kuvittelisin että polttoainetta kertyy / vuotaa.
se mitä on tehty tilanteen korjaamiseksi on , suihkun päät vaihettu , paluupuoli tarkistettu ei tukossa , tiisseliä
näyttäs kertyvän moottoriöljyyn , syöttöpumppu vaihettu uuteen , näyttäs silti tulevan tiisseliä öljyyn,venttiliien
välys 0,25 mm sääjetty , mistään ei apua , elikkä kansiko pois seuraavaksi?männänrenkaat jne. vai mitä???
Jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
Kyllä tuo kertomasi pumppuvaivaan viittaa.
Pumpun päässä on stefa.oisko tuo syy polttoaineen sekaantumiseen öljyyn.
Pumppuun saa tiivistesarjan jossa on tuo stefa mukana.Ainakin Marjakangas sitä myy muistaakseni alle 20 maksaa.
Stefan ja mahdollisten vuotavien o-renkaiden vaihto onnistuu kotikonstein.
Tietenkin vois kokeilla ensin noita polttoaineen sekaan laitettavia karstanirroittajia esim CRC valmistaa sellaista.
Tilkka kakstahtiöljyä polttoaineen sekaan voitelee pumppua .
Kolmipyttyisen pumppu on herkempi vanhemmuuttaan vikaantumaan kun on pystyssä.
Pumppuja on myös vaikea saada käytettynä koska kolmipyttyisä "ikiliikkujataavetteja" harvoin puretaan.
Voi olla että joudut pumpun käyttämään dieselkorjaamossa.
Pumpun päässä on stefa.oisko tuo syy polttoaineen sekaantumiseen öljyyn.
Pumppuun saa tiivistesarjan jossa on tuo stefa mukana.Ainakin Marjakangas sitä myy muistaakseni alle 20 maksaa.
Stefan ja mahdollisten vuotavien o-renkaiden vaihto onnistuu kotikonstein.
Tietenkin vois kokeilla ensin noita polttoaineen sekaan laitettavia karstanirroittajia esim CRC valmistaa sellaista.
Tilkka kakstahtiöljyä polttoaineen sekaan voitelee pumppua .
Kolmipyttyisen pumppu on herkempi vanhemmuuttaan vikaantumaan kun on pystyssä.
Pumppuja on myös vaikea saada käytettynä koska kolmipyttyisä "ikiliikkujataavetteja" harvoin puretaan.
Voi olla että joudut pumpun käyttämään dieselkorjaamossa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1887
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
ok , kiitoksia kommentista , tuo pumppu on olluki tässä aikasemmin syytettyjen listalla,
ja tiivisteitten vaihto ei oikeastaan mee mitenkää hukkaan , jotta luultavasti se nyt vielä
tarkempaan tutkintaan , taavettia on käytetty mm ilman hehkutulpalle tulevaa polttoaine letkua,
että jos sieltä vaikka vuotas , mutta käynti ei sen takia muuttunu mihinkään , no tarina jatkuu..
ja tiivisteitten vaihto ei oikeastaan mee mitenkää hukkaan , jotta luultavasti se nyt vielä
tarkempaan tutkintaan , taavettia on käytetty mm ilman hehkutulpalle tulevaa polttoaine letkua,
että jos sieltä vaikka vuotas , mutta käynti ei sen takia muuttunu mihinkään , no tarina jatkuu..
jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
nonnii , nyt ois pumppu käytetty pöyällä , stefa vaihettu pumpun alapäähän ,(helppo homma), pumpun alla oleva
pahvitiiviste litimärkä tiisselistä , jotta tiisselin sekaantuminen öljyyn luultavasti saatu hallintaan.
o-renkaita / kupari ym , tiivisteitä samalla vaihettu joka paikkan missä vastaan tuli.
tyhjäkäynti ilmesty , mutta edelleen valtavan paksut sauhut ku polkasee kaasua ,
nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä oikee hittaasti , aivan ku ois tiisseliä joka paikka täynä ennen ku
jaksaa ottaa kierroksia , ottaa kyllä sitte kierrokset n, rapeat 2300 rpm eikä savvuuta juuri ollenkaan.
tyhjäkäynnillä sätkyttää öljyä konepellile ilmanputsarista ,
putsari pesty , öljyä sielä oikea määrä.
käsittääksein tätä pumppua ei voi oikee väärinkää laittaa
takas kun pumpun / lohkon viivat kohakkain niinku alkaessa , ja pumpun / akselin pooreissa semmonen leveämpi kohta ,
moottoria ei pyöritelty välissä , oisko kuitenki venttiili hommia? vai voiko tuon pumpun jotenki ajottaa just oikein?
käy siis nyt aikalailla samalla tavalla ku ennen minkäälaista osien / tiivisteitten vaihtoa. oisko kellää mitään
saman tapasia kokemuksia.
pahvitiiviste litimärkä tiisselistä , jotta tiisselin sekaantuminen öljyyn luultavasti saatu hallintaan.
o-renkaita / kupari ym , tiivisteitä samalla vaihettu joka paikkan missä vastaan tuli.
tyhjäkäynti ilmesty , mutta edelleen valtavan paksut sauhut ku polkasee kaasua ,
nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä oikee hittaasti , aivan ku ois tiisseliä joka paikka täynä ennen ku
jaksaa ottaa kierroksia , ottaa kyllä sitte kierrokset n, rapeat 2300 rpm eikä savvuuta juuri ollenkaan.
tyhjäkäynnillä sätkyttää öljyä konepellile ilmanputsarista ,
putsari pesty , öljyä sielä oikea määrä.
käsittääksein tätä pumppua ei voi oikee väärinkää laittaa
takas kun pumpun / lohkon viivat kohakkain niinku alkaessa , ja pumpun / akselin pooreissa semmonen leveämpi kohta ,
moottoria ei pyöritelty välissä , oisko kuitenki venttiili hommia? vai voiko tuon pumpun jotenki ajottaa just oikein?
käy siis nyt aikalailla samalla tavalla ku ennen minkäälaista osien / tiivisteitten vaihtoa. oisko kellää mitään
saman tapasia kokemuksia.
jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
Jos ilmanputsarista puksuttelee, niin venttiilivikaa pakko olla , tai venttiilien säädöt joko venäjällä tai ruåttis..... mut kantava vena palaa piloille tai hiontakuntoon aikas äkkiä.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2889
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
joo , vaikka nuinki uuss peli ku -74 / -75 nii kyllä näin maalaisjärkeä , mitä sitäki meikäisele annettu aika vähän,
nii näyttää ja kuulostaa että imupuoli / putsari toimii enneminki pakosarjan puolena tällä hetkellä.
ilmeisesti kannen alle kurkaus eessä , jos mäntä / männänrengas hommiin innostuu tai joutuu nii
pääseekös niihin käsiksi sieltä öljypohjan kautta? ja mihin hietikkoon tippuu seuraavana ne
venttiilinvipuja tönivät tangot?
nii näyttää ja kuulostaa että imupuoli / putsari toimii enneminki pakosarjan puolena tällä hetkellä.
ilmeisesti kannen alle kurkaus eessä , jos mäntä / männänrengas hommiin innostuu tai joutuu nii
pääseekös niihin käsiksi sieltä öljypohjan kautta? ja mihin hietikkoon tippuu seuraavana ne
venttiilinvipuja tönivät tangot?
Jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
Varmaan kannattaa ennen koko kannen irrotusta kuikkia niitä venttilivälyksiä, vaikka tuntuukin oudolle että ne ois noin kutistuneet. Joo, männät saa yläkautta pois kun ensin on puottanu öljyvannan alas ja avannu sieltä kiertokangen silmukat.
Ei ne työntötangot mihinkään lentele, jos et tahallas niitä tiputa jonnekkin. Sitten kyllä takaisin pannessa saa olla vähän tarkkana että osuu venttiilinnostajan koloon oikein (ainakin nelipyttysessä oli muotoiltu siten, että helpompi panna väärin kuin oikein). Ja siitä kannesta saattaa tippua pakoventtiilin pyörityssysteemin kupit. Ne on ihan irtaallaan siinä venttiilin nokassa.
Parissa kolmessa viimeisessä Classic Tractor lehdessä on kolmipyttysen koneremontin selostusta monin värikuvin maustettuna. Että jos jostain saat semmosia käsiisi...
Ei ne työntötangot mihinkään lentele, jos et tahallas niitä tiputa jonnekkin. Sitten kyllä takaisin pannessa saa olla vähän tarkkana että osuu venttiilinnostajan koloon oikein (ainakin nelipyttysessä oli muotoiltu siten, että helpompi panna väärin kuin oikein). Ja siitä kannesta saattaa tippua pakoventtiilin pyörityssysteemin kupit. Ne on ihan irtaallaan siinä venttiilin nokassa.
Parissa kolmessa viimeisessä Classic Tractor lehdessä on kolmipyttysen koneremontin selostusta monin värikuvin maustettuna. Että jos jostain saat semmosia käsiisi...
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
nonii , kiitoksia taas kovasti kommenteista / tiedoista , alan katteleen josko venttiilit
vielä paikanpäällä , tuo lehti homma onki hyvä , pitää ettiä jostaki ne , palataan asiaan...uskon
että jotaki hämminkiä löytyy.
vielä paikanpäällä , tuo lehti homma onki hyvä , pitää ettiä jostaki ne , palataan asiaan...uskon
että jotaki hämminkiä löytyy.
Jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
nonniin , nyt on ollu aikaa taavetin tutkintaan ja nyt näyttäs että syyt
taavetin outoon käytökseen olis seuraavanlaisia,
elikkäs kannentiivisteestä on kahen pytyn välistä n , 10 mm pala pois , siitähän
jo varmaan sekoaa kuka vaan , ja sitten on mitattu
mäntien / renkaiden " paineensietokyky / tiiviys " tyylillä pari desiä tiisseliä
mäntien päälle pyttyyn ja kahessa pytyssä kolmesta tiisseli valu alakertaan alle
10 :ssä minuutissa , männänrenkaita on sitte myös mitottu ja näyttävät oleva
4-3,4mm välillä , siis päältä katottuna , reunat teräviä , sormet verillä , paljonko lie ovat uutena?
no niin tai näin nii uusia osia on jo tilattu , katoma miten sitte käy...
taavetin outoon käytökseen olis seuraavanlaisia,
elikkäs kannentiivisteestä on kahen pytyn välistä n , 10 mm pala pois , siitähän
jo varmaan sekoaa kuka vaan , ja sitten on mitattu
mäntien / renkaiden " paineensietokyky / tiiviys " tyylillä pari desiä tiisseliä
mäntien päälle pyttyyn ja kahessa pytyssä kolmesta tiisseli valu alakertaan alle
10 :ssä minuutissa , männänrenkaita on sitte myös mitottu ja näyttävät oleva
4-3,4mm välillä , siis päältä katottuna , reunat teräviä , sormet verillä , paljonko lie ovat uutena?
no niin tai näin nii uusia osia on jo tilattu , katoma miten sitte käy...
Jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
Johan tuossa syypäitä oli tarpeeksi, yhteen moottoriin....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2889
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
Minkähänlainen oli rappu sylinterien yläosassa eli kuinka kuluneet olivat? Siinähän on suoraan lohkoon poratut pytyt vaikka yläpäähän lisätty liekkirengas hyvin harhauttaa luulemaan, että on putket.
Renkaat tosiaan kannattaa vaihtaa ja kiertokangen liuskat kun kerran auki on. Ja tietysti käyttää hoonikiveä sylintereissä parantamaan renkaiden asettumista.
Renkaat tosiaan kannattaa vaihtaa ja kiertokangen liuskat kun kerran auki on. Ja tietysti käyttää hoonikiveä sylintereissä parantamaan renkaiden asettumista.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
joo , oli pieni hulupa , mutta sanosin että yllättävän pieni , just sormenpäälä tuntuu , muutoin
pytyt näyttäs olevan ok , ei näy ainakaan minkäälaisia naarmuja , pikku hoonaus varmaan
paikallaan. liuskaa , männänrengasta yms. tulossa...toivottavasti ei ala taavetti
remontin jälkeen keuliin ku pääsee kaikki tehot valloilleen.
pytyt näyttäs olevan ok , ei näy ainakaan minkäälaisia naarmuja , pikku hoonaus varmaan
paikallaan. liuskaa , männänrengasta yms. tulossa...toivottavasti ei ala taavetti
remontin jälkeen keuliin ku pääsee kaikki tehot valloilleen.
Jaakoppi- Vierailija
Vs: DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
hoonaus , jopa uudet männätkin renkaineen , kiertokankien laakerointia , uus kannentiiviste ,
Taavetti käy ku kello:D , siis etten sanoisi todella kauniisti , asun tässä Tornio-Haaparanta
rajan pinnassa , nii tuli hommattua osia osotteesta w...oie.se , jos jotakuta kiinnostaa ,
kaikki löyty , nopea toimituski , taavetti käy , elämä hymyilee:D
Taavetti käy ku kello:D , siis etten sanoisi todella kauniisti , asun tässä Tornio-Haaparanta
rajan pinnassa , nii tuli hommattua osia osotteesta w...oie.se , jos jotakuta kiinnostaa ,
kaikki löyty , nopea toimituski , taavetti käy , elämä hymyilee:D
jaakoppi- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa