Ford 6600
2 posters
Sivu 1 / 1
Ford 6600
Tuli sitten käytyä huoraamassa eli vieraisiin merkkeihin sotkeuduttua. Oli fordista joku pistelly kaikki johdot kojelaudan takaa sivareilla poikki, osa oli sulanu. Satuin paikalle kun sitä piti yrittää käyntiin. Oli kuulemma aika vasta käyny huollossa mutta kun ei käynnisty. Mukana oli Sveitsin armeijan isompi linkkari (se missä on vaihtopää meisseli ja pienet tonget), pätkä johtoa ja erkkarirulla. Niillä sitten piti rakentaa sen verran sähköverkkoa, että sai koneen napista käyntiin, latauksen toimiin ja moottorinvalvontaan elämää. Mitähän sillekkin oli tapahtunu? Ei pystyny tarkempaa analyysiä tekeen kun ei sattunu edes yleismittari mukaan. Eikä tekeen kovin kaunokytkentää, mutta sulakesuojattuksi tuli ja alko pelaan sen mitä tarvitsi. Kaikkee sitä sattuu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Ford 6600
Meillä aikoinaan Ford 4000 jonka johdot sulivat mittaritaulun takaa tankin päältä. Minusta syy johtojen sulamiseen on ylitankkaus jolloin polttoainetta joutuu tankinpäälle johtojen ja pölyn sekaan. Johtosarjan eristeet eivät kestä tuota polttoaine liuotusta vaan häipyvät johtojen päältä. Samoin siellä on teräviä saumoja jotka tärinän vaikutuksesta hinkkaavat kaiken aikaa johdoista suojia pois. Eräs vähemmän odotettu kerta, kun konetta käynnistetään, tuppautuu hyttiin suolahapon käryä muistuttava haju juuri tuolta mittaritaulun takaa.
Ford 5000 työnti meillä liekit pihalle laturista ja silloin oli tainnut lataurele vioittua ensin, mutta Ford 6600 on jo vaihtovirtalaturi jota 5000 ei vielä ollut.
Meillä ollut kaksi Fordia ja molempiin on pitänyt uusia johtosarjan juuri oikosulun ja johtojen sulamisen tähden. Mutta on yhteen Taavinkin korjattu johtoja ja juuri tankin alta sakkakupin vierestä, eli ollut alttiina polttoaineelle.
Ford 5000 työnti meillä liekit pihalle laturista ja silloin oli tainnut lataurele vioittua ensin, mutta Ford 6600 on jo vaihtovirtalaturi jota 5000 ei vielä ollut.
Meillä ollut kaksi Fordia ja molempiin on pitänyt uusia johtosarjan juuri oikosulun ja johtojen sulamisen tähden. Mutta on yhteen Taavinkin korjattu johtoja ja juuri tankin alta sakkakupin vierestä, eli ollut alttiina polttoaineelle.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ford 6600
Aivan, hyvä analyysi. Näin varmaan oli käynyt tässäkin. Ihmettelin kun muutamien liittimien eristeet oli ikäänkuin "kuluneet" niin että liitinmetalli näkyi ja joistain johdoista oli vain kuparit jäljellä. Polttoaine oli sulattanu eristeitä ja sitten kun oli alkanu kipinöimään oli iskeny paniikki ja kaikki vaan poikki. Mutta vielä ei selvinny että kuka sen oli tehny. Omistaja vaan ihmetteli.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa