Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Voimansiirtorikko

2 posters

Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Voimansiirtorikko

Viesti  V-M La Toukokuu 11 2013, 21:44

Mikähän tuli 1210 voimansiirtoon,paikalliskäytössä kenttäsahan edessä 2600r/min moottorissa kone työskenteli suurinpiirtein minkä jaksoi,kuului ulahdus ja hirveä paukahdus niinkuin kranaatti olis räjähtäny ja voimanotto pysähtyi moottori kyllä kävi,mutta karmea ääni ja rytinä kuului vielä,vaihelaatikon kansi pomppi,päävaihteen alue oli vapaalla joten päävaihteisto ei pyöriny ja siellä voi olla jotain ehjääki purkuosaa.

Romurautaa tuli ja todennäköisesti laitan myyntiin koneen purkuosina kunhan saan haalattua sen pois työmaalta ja pilikottua osiksi,tuonikäiseen ei enää kannata rahoja huuskata noin mittavien vaurioiden korjaukseen. Shocked

V-M
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  v-mv La Toukokuu 11 2013, 22:43

Hieno loppu.Niin sanotusti saappaat jalassa Very Happy

v-mv
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  jusape Su Toukokuu 12 2013, 01:42

Oliskos vaan voa-siirtoakseli katkennut sisuksista, vois aika pienelläkin päästä.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  jusape Ma Toukokuu 13 2013, 01:31

Mulle tulossa täs kesällä 1200 koneremppaan, jumpannut käynnistä parivuotta sitten.... jos osiks laitat, koneelle vois olla ehkä kiinnostusta, näkee paremmin kunnes on avattu mitä sisälmykset tarviipi hoidoksi....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  V-M Ma Toukokuu 13 2013, 07:07

Joo,käytän auki perän ja vaihteiston kannen ja jos jälki on äänien mukainen myyn moottorin erikseen,orbitrol ohjauksen kokonaisuudessaan pakettina ja hytin ja renkaat ja pää ja aluevaihteiston osina,moottoriin aikaisempi omistaja vaihtanu uuden kampiakselin,minä kunnostin yläpään,kaikki uudet turbomallin venttiilit ja istukoiden rotsaus,sivuakseli ja synkropakka tuossa vaihteistossa oli hyväkuntoiset,muuten kulunu loota,tuollainen suunnitelma,suuria summia en enää polta tuon kanssa rahaa,muutamia satasia korkeintaan,joskus pitää osata peli puhaltaa poikki sen on ikä ja kokemus näiden kanssa opettanu.

Sahasin valmet 702voimin lauantai päivän ja nyt saan newhollannin toiselta työmaalta vapauduttuaan akselin nokkaan,kahvitauolla kävin pyörittelemässä taavetin ulosottoa,moottorin sammuksissa ollessa ei mitään ahistusta tunnu vaikka ulosottovaihe kytkettynä.

Laiton käyntiin kytkin pohjassa,ajovaihteisto toimii normaalisti valtavan metelin säestyksellä,eli voimanotonkytkinakselin katkeaminen oli lähtövika,tuhon määrä vaan nyt on vain arvuuteltavissa kunnes aukaisen koneen,nyt on vaan kiireisin kausi päällä ja tuo voi joutua romulaanin laitaan jäähylle joksiki aikaa Very Happy

V-M
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  jusape Ti Toukokuu 14 2013, 15:07

Koitritkos käymään voa-kytkin päällä ?

Näin tuota 1200sen omistajaa sattumalta paikallisella grillillä päivällä, ja oli kiinnostunut kyllä, säästäisi paljon sitä varsinaista "oman moottorin korjausta" kustannuksissa, ei sitä ilmaiseksi kukaan tee vaikka halvallakin tekisi, tälläiseen harrastepeliin, työ maksaa aina, jotakin....

Ilmeisesti tuo tulee tos kesäkuun alussa tontille, ja sanoin että ensin pohja auki ja tehdään hiukan diaknoosia, mikä järkevää, ja jos soiva käytetty kone olis tyrkyllä, niin edullisimmaksi se todennäköisesti tulisi, pelkästään vaihtaa toinen.....
Tuohon joskus jo kone vaihdettu, tuo ilmeisesti 996sesta kotoisin.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  V-M Su Kesä 16 2013, 08:48

Purin  1210 vaihteiston ja perän osiksi muutamana iltana,ajoin koneen kotiin ilman suurempia murheita,perusloota toimi kun ei ollu pyörimässäkään rytäkän aikana.

Lähtövika on ollu voimanulosottoon menevän akselin katkeaminen,akseli on katkennu 37 cm päästä perästä kahtoen eli siitä vaihteiston putkiakselin jamasta noin 2 cm putken sisästä,akseli on katkennu ensin vinoon ja sitten vinot päät kiilaunu putken sisään ja puskeunu päittäin ja sorvaunu punahehkuisena kohta sileäksi katkennesta päistä.

Vaurioita on riittävästi, pääakseli palanu oikeastaan koko matkalta,laakereita sinisenä,yksi siirtäjäki oikeastaan pitäs vaihtaa,vo pääakseli erispoikki ym:oops:
ihmetyttää suuresti tuon voimanoton akselin materiaali,kuvittelis sen olevan jousiterästä,mutta rautasaha siihen menee,joten tuskin kestää seuraavakaan akseli kovin kauaa...

V-M
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  jusape Ke Kesä 19 2013, 15:09

Eli "riittävästi" tarkoittaa mitä ? Meneekö purkuun koko laitos? Jos, niin pidä kone varattuna, kunnes mä saan sen 1200sen tontille ja kurkattua pataan ja sitten omistajan kanssa juteltua selkiää korjataanko vai pistetäänkö soiva vaihtomylly suoraan nokalle.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  V-M La Kesä 22 2013, 23:41

Tutkin kakkoskoneeksi sopivia vaihtoehtoja kriteereillä mitkä on muodostunu viime vuosina minkä nyt ostaisin nykyisen päätraktorin apulaiseksi,ja tulin tulokseen että 15-20 000e pitäisi sijoittaa että saan ne ominaisuudet ja varmuudet jälkimarkkinointia myöten mitä hajen joten saa siirtyä etiäpäin paremman kakkoskoneen  hankinta ja sitten puuskasin tuohon vielä rahoa ihan liikaa kun uusin  molemmat pääakselit,laakerit jne romuttamo osilla tietenni enimmäkseen,eilen sain kasaan ja hyvin toimii,pittää yrittää varoa rasittamasta tuota,kolmannen kerran loota auki vuoden sisällä,koneen minulle tultua ei öljyt pysyny sisässä lootassa,katki ja tiivistys,sitten sukelti janttaileva vaihekeppi messinkihahlosta läpi ja loota muutenni rappausi,oli purkautunu,sen laiton kuntoon niin sitten katkesi täydestä laukasta vo-akseli peräpäästä ja seuraukset oli riittävät,heh...ei tuu ainakaan aika pitkäksi tuon kanssa tätä vauhtia kun muut tämän sassaroinnit vielä lisättäs tuohon:D

Kunnossa se kumminni nyt taas on ja katotaan mitä tuon kanssa tehään,tuleva CE voi vaikuttaa huonolla tuurilla alalle missä toimin traktoreilla arvaamattomia seurauksia ja investoinnit saa nyt olla jäissäEmbarassed

V-M
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  mattkau Su Kesä 23 2013, 19:20

Päätit sitten elvyttää. Hyvä niin, säästyipähän vielä yksi lopulliselta ratkaisulta. Niitä ei enää saa mistään lisää, ei tehdä uusia. Toivottavasti kestää pitkään.

Matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Voimansiirtorikko Empty Vs: Voimansiirtorikko

Viesti  jusape Su Kesä 23 2013, 23:53

Oukki, eli mottia siittä ei sitten saa ( ostettua )..... joten sitten kun tuo 1200nen tulee pajalle, niin tiedän vaan, eli korjattava kait tuokin kait sitten vaan on.....

Sihen on kone joskus jo kuulemma vaihdettu, parikytä vuotta sitten, tiedon mukaan 996sen pata olis ny nokilla.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa