Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

David 880

5 posters

Siirry alas

David 880 Empty David 880

Viesti  kedes To Toukokuu 09 2013, 19:18

Mikähän ois vikana,kun ruvettiin pilkkeen tekoon ja öljyä rupes roiskumaan pakoputkesta? sitä jo pikkusen tuli edellisellä kerralla noin vuosi sitten mutta ei näin paljon.Tällä välillä sillä ei ole ajettu muuten just kun sain vähän entisöityä niin heti uuden riesan nakkas...

kedes

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  outsider To Toukokuu 09 2013, 19:29

Lueppa tuo topic 990 työntää öljyä pakosarjaan.
Lyhyesti:kone on liika helpolla.Klapikoneen pyörittäminen on tosi huonoa moottorille.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  kedes To Toukokuu 09 2013, 20:26

kedes kirjoitti:Mikähän ois vikana,kun ruvettiin pilkkeen tekoon ja öljyä rupes roiskumaan pakoputkesta? sitä jo pikkusen tuli edellisellä kerralla noin vuosi sitten mutta ei näin paljon.Tällä välillä sillä ei ole ajettu muuten just kun sain vähän entisöityä niin heti uuden riesan nakkas...

joo mie luin,mietin kyllä samaa hommaa,mutta kun tarkistin öljy tikkua niin ihankuin siellä ois lisäystä tapahtunut,pystyykö öljyt ja löpöt menemään sekaisin..?

kedes

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  jusape Pe Toukokuu 10 2013, 00:58

Kevyellä käytöllä voi ikäänkuin ajaa sylinteristä renkaiden sitä huonosti palanutta vähäisissä määrin alakertaan, siirtopumppu saattanee kyllä vuotaa kalvon ohi kampikammioon löpöä, ja pahimmassa tapauksessa reilustikkin...
Ehkä syöttöpumpun akselin tiivisteenkin kautta myös....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  kedes Pe Toukokuu 10 2013, 08:48

jusape kirjoitti:Kevyellä käytöllä voi ikäänkuin ajaa sylinteristä renkaiden sitä huonosti palanutta vähäisissä määrin alakertaan, siirtopumppu saattanee kyllä vuotaa kalvon ohi kampikammioon löpöä, ja pahimmassa tapauksessa reilustikkin...
Ehkä syöttöpumpun akselin tiivisteenkin kautta myös....

Mitenkä pitäs toimia?Uskaaltaako koitella ensin sitä, jotta antaa hönkyä reilusti taavetille (voiko se rikkoa enempi paikkoja) vai pitäskö tutkailla siirtopumpun kalvo yms...?

kedes

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  outsider Pe Toukokuu 10 2013, 09:29

Jollei isompia määriä löpöä mene öljyn sekaan niin kyllä konetta uskaltaa kiusata ja pitääkin.

Nuo Jusapen mainitsemat kohdathan ne pitää tarkistaa jos öljymäärä lisääntyy.

Kyllä tuo klapikoneen pyörityksessä tai muuten helpossa ajossa pikeentyminen on niin yleinen ongelma että uskon sinunkin koneen kohdalla samaan.
Kone käydä jolkuttaa liika kylmänä.
Sama ongelma on myös monen muun merkin kohdalla ei pelkästään taavetin.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  mattkau Pe Toukokuu 10 2013, 09:47

Kannatan outsideriä männänrenkaiden ohi tulevasta polttoaineesta. Jos siirtopumpun kalvo vuotaa, niin sen pitäisi näkyä ulospäin. En just pääse tarkistaan asiaa, mutta minusta kalvon alapuolella on juorureikä (=paineentasausreikä), mistä vuoto tulee sitten koneen kylkeen. Syöttöpumpun vuoto taasen saattaisi aiheuttaa myös ilmavaivaa.

Eihän sylinteristä öljyn sekaan joutuva polttoaine ole mitenkään outo tapahtuma. Klassisin esimerkki lienee kuplafolkkari, jossa talviaikaan lyhyellä ajolla öljy lisääntyy oikeinkin roimasti.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  jusape Su Toukokuu 12 2013, 01:35

mattkau kirjoitti:Kannatan outsideriä männänrenkaiden ohi tulevasta polttoaineesta. Jos siirtopumpun kalvo vuotaa, niin sen pitäisi näkyä ulospäin. En just pääse tarkistaan asiaa, mutta minusta kalvon alapuolella on juorureikä (=paineentasausreikä), mistä vuoto tulee sitten koneen kylkeen. Syöttöpumpun vuoto taasen saattaisi aiheuttaa myös ilmavaivaa.

Eihän sylinteristä öljyn sekaan joutuva polttoaine ole mitenkään outo tapahtuma. Klassisin esimerkki lienee kuplafolkkari, jossa talviaikaan lyhyellä ajolla öljy lisääntyy oikeinkin roimasti.

Joo, siirtopumpun vuoto näkyy aika helposti kyllä moottorinsivun kosteutena, pieni tihkuminen ei välttämättä kastele koneen kylkeä märäksi, vaan pitää pelkästään nahkeana, syöttöpumpun tiiviste voi vuotaa kyllä ilman että ilmavaivaa olisi, eli vuoto tapahtuu nimenomaan moottorin käydessä syöttöpumpun ollessa lievästi paineellisena siirtopumpun ja syöttöpumpun oman esipainepumpun aiheuttaman virtauksen vuoksi....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2892
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

David 880 Empty Vs: David 880

Viesti  Tessu Su Toukokuu 12 2013, 16:13

Meillä loppu väljässä koneessa öljyn puhaltelut sieltä sun täältä kun tehtii pidempi öljyntäyttö putki ja sittenkorkkiin pariviiltoa,jopa puskee höyryä pihalle kun veturi!
Tuokin kannattaa pitää aina mielessä että kuinka väljä kone todella jo on? jos on niin sillon se puskee öljyä millo minnekki ja jos vielä huohottimet on tukossa niin vaan pahentaa tilaa

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1876
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa