Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

5 posters

Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  veikkomikael Su Loka 21 2012, 22:07

Mahtaisiko jostain löytyä takalasia kehyksineen kun ei löytynyt konetta ostettaessa mistään. Oli myös alalaidan "riepu" yhtä varmassa tallessa. Hytti on siis valkoinen. Imusarjassa oleva hehkuksen sähköt ja löpöputki oli irti. Toimi hetken mutta alkoi päästää läpi, ja luulin jo käynnistäessä jonkin kurkistavan kyljestä ennenkuin tulppasin putken. Onkohan korjattavissa vai pitääkö vaihtaa osia. Hytin kumityynyt myös aivan hajalla. Sen verran kyselin että hinta huimasi! 160€/ kpl . mahtaako jostain löytyä edullisempia.Pulttijako 70/85mm kiinnityslaippa 90*105mm keskireikä 16mm (tai ainakin 24mm kanta). Täällä kyllä on kiitettävästi tietoa jaossa.

veikkomikael

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  Paulig Ma Loka 22 2012, 20:11

Tervetuloa foorumille! Käy vilkaisemassa DBTC:n kerhotopiccia https://www.taavetti-talli.net/f14-dbtcf ja tutustumassa kerhomme toimintaan.



Hehkutukseen vastaisin, että osta uusi hehku, maksaa vähän toista kymppiä. Alkavat vanhuuttaan päästämään läpi. Olikos sulla sähköt kunnossa? Yksinkertaisuudessaan vaan johto virtalukon hehkutus liittimestä (numeroa en muista) hehkutulppaan ja se on siinä.

On muuten totta tuo kertomasi hinta, vastaavan löysin 140 euron hintaisena Shocked kai tuohon joku yleismallin kumityyny olisi sovellettavissa?
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  veikkomikael Ma Loka 22 2012, 22:56

Jep, hehkun lanka oli vaan irti. Täytyy kysellä riihimäen IKH myymälästä taiTeho-dieselistä tulppaa. Vilkkukatkaisia alkaa myös murentua kosketuspinnoista joten uusittavaa löytyy kokoajan(sulakekotelo,työvalot+johdot,ohjaustehostimen suodatin,pakosarjan tiiviste näin aluksi ,kun kaikki öljyt ja muut suodattimet vaihdettu). Jarrut tosi äkäiset ja lukkiiutuu helposti.Vasemman pyörän poljin ei palauta vaan jää laahaamaan. Kone on seissyt kauan ja rättirenkaat kulmikkaat. Alkoivat sentään oieta kun pudotin reilusti painetta. Tässä toimii nostolaite vaikka varret ei meinaa tyhjinä laskea. No, mutta kun sain "halvalla". Kiitos tiedoista!

veikkomikael

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  erkki Ti Loka 23 2012, 08:36

Jarruakseleihin saattaa saada menemään jotain ruosteenestoöljyä jotta ne saa herkistettyä. Jos jarrut ottaa haukkaamalla, niin siihen voi ensiavuksi kokeilla että haukkaako ne myös peruutusvaihteella. Jos ne ei pakilla rymistä niin eteenpäinjarrutuskin pehmenee ainakin tilapäisesti jos välillä pakittelee pikku matkaan nopealla pakilla ja polkee jarruja samalla. Ne jotenkin putsaantuu ja muotoutuu ja alkaa ottaa pehmeästi myös eteenpäin.

Tyhjän nostolaitteen hidas laskeutuminen on lajityypillistä varsinkin kylmillä öljyillä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  outsider Ti Loka 23 2012, 11:47

veikkomikael kirjoitti:Jep, hehkun lanka oli vaan irti. Täytyy kysellä riihimäen IKH myymälästä taiTeho-dieselistä tulppaa. Vilkkukatkaisia alkaa myös murentua kosketuspinnoista joten uusittavaa löytyy kokoajan(sulakekotelo,työvalot+johdot,ohjaustehostimen suodatin,pakosarjan tiiviste näin aluksi ,kun kaikki öljyt ja muut suodattimet vaihdettu). Jarrut tosi äkäiset ja lukkiiutuu helposti.Vasemman pyörän poljin ei palauta vaan jää laahaamaan. Kone on seissyt kauan ja rättirenkaat kulmikkaat. Alkoivat sentään oieta kun pudotin reilusti painetta. Tässä toimii nostolaite vaikka varret ei meinaa tyhjinä laskea. No, mutta kun sain "halvalla". Kiitos tiedoista!

Moro Meillä oli aikanaan 996:ssa samanlaista jarruprobleemaa vasemmalla puolen.Syyksi selvis sen pultin löystyminen mihin mihin "jarrukengät takapäästään nojaa".
Vaati alennuspyörästön irroittamisen .samalla uusin stefat rungon ja jarrurummun väliin.
Ei nyt mikään mahoton homma.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Jarrut

Viesti  PenttiV Ti Loka 23 2012, 13:09

Minulla on sama vika 880 Implessa, täytynee hankkia tarpeeksi raju avain, jolla saa pyörän pultit auki. Täytyy kehaista, että minulla nostolaite toimii, eilen kun työnsin takakauhan santakasaan ja yritin nostaa, niin traktorin nokka nousi, vaikkei eihän se toisaalta vallan painava olekaan.


PenttiV
PenttiV

David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA

Takaisin alkuun Siirry alas

Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon  Empty Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon

Viesti  veikkomikael To Loka 25 2012, 22:41

Täytyy koittaa voitelua sinne akselille ja jarrutella pakilla. muuten kyllä olen koittanut niitä kurmoittaa. Vielä kun sais mukavan kuorman aikaiseksi, niin näkis rauhoittuuko. Johonkin se aika vaan hukkuu, vallankin valoisa.

veikkomikael

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa