Saako 885:n perään vetävän kärryn vaikka ajovoimanottoa ei taida tuossa olla
3 posters
Sivu 1 / 1
Saako 885:n perään vetävän kärryn vaikka ajovoimanottoa ei taida tuossa olla
Moi
Tuossa olisi tarjolla matala pieni ja söpö jakeluautosta tehty kardaanilla ja vaihdelaatikolla + suunnan vaihtajalla varustettu kärry, Kippikin teoriassa vaikka sylinteri puuttuu mutta saranolitu lava siihen on aikanaan askarreltu.
Kuinka 885 taavetti tuon kanssa pärjäisi. Tuossa uloston kierrokset on ne normit eli 540 ja 1000.
Riittääkö jos kiinteän nivelakselin vaihtaa sellaiseen kytkimellä varustettuun ja toki johonkin pitää ne suunnanvaihtajan välitykset passata.
Ei ole tarkoitus pistää maansiirtourakoitsijoita polvilleen mutta hankala mäkinen maasto ja villerihiekka panee lujille pidon, voimaa kyllä pikkuisessa tuohon nykin rittänyt ja ajattelin josko tilanne tuolla vielä helpottuisi.
Millaisia vetoja teilla noissa kärryissä on käytössä ja kertokaa myös onko niistä apuja. Lähimetsääsn meen pikkukärryn kanssa ja sen saa päivän aherruksella just täyteen ja sitten kotihin eli siihen ei muutosta tarvita mutta olisi puutavaraa tarjolla tuossa 15-20 km etäisyydellä ja siinä alkaa jo parempi kuljetuskapasiteetti kiinostaa sen lisäksi että metsässäkin pääsisi isommalla kuormalla.
Kiitos taas
eki
LandRover- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 14
Ikä : 64
Paikkakunta : Jämsä
Vs: Saako 885:n perään vetävän kärryn vaikka ajovoimanottoa ei taida tuossa olla
Onhan noita vetäviä maansiirtokärrejä vedetty iät ja ajat taavetin perässä. 12 vaihteisista malleista löytyy useimmiten sopiva välitys joka natsaa peräkärrin välityksen kanssa. Etenkin kun 5+R kuorma-auton vaihteistosta löytyy tuplaten nopeuksia taavetin 540/1000 ulosotolla. Toki kestävyyden kannalta olisi parempi jos käytettäisiin vain tonnin perää. Ei tarvitse välttämättä mitään varokytkimiä nivelakseliin, pitää vain huolen että välityssuhde on oikea. Traktorin tulee olla hieman peräkärriä nopeampi. Peruutukseen sitten vähän hitaampi pakki traktoriin kuin peräkärriin.
Suunanvaihtajaa ei välttämättä tarvitse, nostaa vain harrastuksien hintaa. Meilläpäin on käännetty kuorma-auton takasilta toisinpäin jolloin pyörimissuunta muuttuu oikeaksi.
Suunanvaihtajaa ei välttämättä tarvitse, nostaa vain harrastuksien hintaa. Meilläpäin on käännetty kuorma-auton takasilta toisinpäin jolloin pyörimissuunta muuttuu oikeaksi.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Saako 885:n perään vetävän kärryn vaikka ajovoimanottoa ei taida tuossa olla
Juu, kyllä vetävä kärry muuttaa kaiken etenemisen ihan erilaiseksi. Yleensä on noiden vaihteistojan kanssa sillä tavalla, että kannattaa asentaa lievästi nopeuttava suunnanvaihdin vaihdelaatikon eteen. Joka tapauksessa kannattaa laskea hiukan välityksiä ennekuin tekee mitään ratkaisevaa. Omassa käytössä on sellainen Bedfordista tehty kärry jossa on Fullerin laatikko, eikä suunnanvaihdin nopeuta ja siinä löytyy peruutusvaihde hitaalla perällä suunnilleen sopivaan vauhtiin ryömintäalueen pakin kanssa ja nopealla perällä toiseksi hitaimman pakin kanssa. Minusta olisi kätevämpää jos kärryssä olisi normaalin hitaan peruutuksen kanssa suunnilleen natsaava pakki. Sillä on kuitenkin melkein eniten käyttöä kun kuorma pitää saada puskettua pahaan paikkaan. Kun pakin saa natsaamaan niin sopivat eteenajovaihteet löytyy 12 vaihteisesta laatikosta takuuvarmasti. Se on tosiaan niin, että eteenpäin mennessä traktori saa olla pikkasen nopeampi, mutta pakilla olisi hyvä, että olisivat aika lähellä toisiaan. Siinäkään ei ole kovin suuri haitta vaikka traktori on hitusen nopeampi koska tiukassa paikassa voi hieman pelata ajokytkimen kanssa jos traktori tuntuu sylttäävän.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Similar topics
» saako braunii
» kärryn kippi ei laske
» DB:n vetävän etuakselin laakerinumerot ja stefa mitat.
» Paljonko 1390:n perään laitetaan öljyä?
» 2x14" sampo implematicin perään -projekti
» kärryn kippi ei laske
» DB:n vetävän etuakselin laakerinumerot ja stefa mitat.
» Paljonko 1390:n perään laitetaan öljyä?
» 2x14" sampo implematicin perään -projekti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa