Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

880 implen pakoventtiilit

5 posters

Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 14 2012, 00:13

Kaivuulaitteiden jatkeena olevasta kasikasikympistä porsi 2. ja 3. sylinterin pakoventtiilit.
Lahtelainen Ikh jälleenmyyjä myi ei oota.
Venttiileitä löytyi kyllä,mutta ne olivat aivan eri mitoilla.
Olisi pitäneet käydä vuosimallista 61 vuoteen 68 asti.
Olen epäillyt tuon omani olevan jotain vuoden 62 paikkeilta.
Moottori on 4 sylinterinen ad 4d/40 ja aikaisemmin avaamaton.
Ajettu noin 6000 mittari tuntia.
Pakoputkesta satanut vesi jo edellisten omistajien aikana oli syönyt 2 pakoventtiiliä kelvottomaan kuntoon.
Venttiilillä on mittoja: lautanen 34,5mm varsi 8,6mm pituutta löytyy 141mm.
Konedata ilmoittaa 880 implematikkia valmistetun vuosina 62-64.
Mistä siis uusia venttiileitä 4kpl?

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 14 2012, 00:22

Konedata siis ilmoittaa tuolla ad4/40 moottorilla valmistetun silloin.
Marjakankaalta näköjään löytyy mitoilla olevia venttiileitä,mutta aika erikoisesti ilmoitettu:SOPII PENSA/PETROOLI KONEET PAKOVENTTIILIKSI VENTIILIN MITAT LAUTANEN 34.5MM PITUUS 141MM PAKSUUS 7.9/8.6/8.4MM.
Käykö nuo siis minun härveliini?
Vai eroavatko dieselin venttiilit miten noista?

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Osmo_ La Heinä 14 2012, 00:24

Kas tästä. Katso myös jos tarvitset jotakin muuta osaa, niin tosta lafkasta kannattaa ostaa!

E: Perkeles, löysit osan jo ite Laughing Mitat ovat tärkeimmät. Ei se rakenne niin paljoa eroa diisselin ja pensavehkeen välillä.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  erkki La Heinä 14 2012, 11:21

Pihlajaniemen Anterolta löytyy todennäköisesti venttiilit hyllystä.

Minkälaista kaivuulaitetta olet sillä perässä vetänyt?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 14 2012, 23:32

Kaivuulaitteena on Case/David Brown Maatilakaivuri vuodelta 81.
En tiedä onko miten harvinainen nykypäivän suomessa?
Ollut alunperin 990 implematicin perässä,mutta sen huonon kunnon takia vaihdettu 880 jatkeeksi ehkä joskus 85 tai 86 vuonna?
Mutta ongelmat eivät loppuneetkaan tähän.
2 suutinkärkeä rikki,ja Ikh ei tunne kyseisiä kärkiä.
Vanhojen kärkien numero on bdll 140s 6276,ja Ikh:n uusien on bdll 140s 6592.
Eli eivät taida olla käypäisiä? Ostin ne kuitenkin,koska ne käyvät varmuudella muihin projekteihini.
Osaako kukaan neuvoa,mistä tuota vanhempaa mallia mahtaisin löytää?
Ikh:lta ei löydy. Eikä Marjakankaalta ainakaan netin mukaan,muutakuin tuota 6592 mallia.
Mitenkä tuo Pihlajaniemi?
Täytyy kai soittaa ja kysyä?

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 14 2012, 23:36

Mikä se muuten se Osmon neuvoma varaosapaikka olisi ollut?
Vai juuriko Marjakangas?

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Osmo_ La Heinä 14 2012, 23:44

Klikkaappas sitä ''tästä'' sanaa. Sen takaa aukeaa linkki Wink
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 14 2012, 23:51

Kiitos Osmo avusta,mutta nyt ei oikein skulaa.
En ole mikään ihmelapsi näiden härveleiden kanssa,mutta tuosta klikatessa en saa tapahtumaan mitään.

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Osmo_ Su Heinä 15 2012, 00:23

Noh, kuitenkin, samaan venttiiliin linkki, minkä sinä kerroit just ennenku minä postasin ton oman.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni La Heinä 21 2012, 23:11

Kone käy ja kukkuu!
Mutta ongelmat eivät siihen loppuneet..
Vesipumppu aivan sohlo..
Äänen perusteella voi arvuutella,että poistuu kohta potkureineen maisemaan. Ei kuitenkaan vuoda nestettä,eikä rasvaus enää auta.
Ja uutta löytyy.. Niin mistä niitä saa?

Paroni
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Osmo_ Su Heinä 22 2012, 12:43

Mahtaisko Isojoen konehalli tai Marjakangas auttaa asiaa? Todella nuuka jä kätevä asentaja laakeroi koko pumpun itse jos niinkseen tulee.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  taavettimies Su Heinä 22 2012, 19:20

Tuota info osiota kun selailee niin ensimmäisenä löytyy asiaa käsittelevä aihe https://www.taavetti-talli.net/t310-david-brown-osatoimittajat Wink


Kannattaa selvittää paljon korjaussarja maksaa suhteessa uuteen pumppuun, laitoin 995:een uuden vesipumpun joka oli huimat 10e kalliimpi kuin korjaussarja, näin siis marjakankaalla. Jälkikäteen huomasin että ikh:n kautta olisi saanut reilusti halvemmalla korjaussarjan Rolling Eyes Mutta toisaalta uusi pumppu on aina parempi vaihtoehto.

http://www.traktorimies.fi/david-brown Tässä tuoreempi verkkokauppa josta näyttäisi saavan hyvin myös taavetin osia.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Jyryytin Su Heinä 22 2012, 20:01

Paroni kirjoitti:Kiitos Osmo avusta,mutta nyt ei oikein skulaa.
En ole mikään ihmelapsi näiden härveleiden kanssa,mutta tuosta klikatessa en saa tapahtumaan mitään.

Nuo linkit kun ei näy, jos ei ole kirjautunut sisään. Olen monessa muussakin viestissä havainnut tämän saman ongelman. Eli saisiko nuo linkit aktiivikseksi myös kirjautumattomille?
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  taavettimies Ti Heinä 24 2012, 21:16

Jyryytin kirjoitti:Nuo linkit kun ei näy, jos ei ole kirjautunut sisään. Olen monessa muussakin viestissä havainnut tämän saman ongelman. Eli saisiko nuo linkit aktiivikseksi myös kirjautumattomille?
Asia korjattu! Wink
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  erkki Ke Heinä 25 2012, 06:57

DB maatilakaivuri on meillä aika harvinainen kuokka. Aikoinaan niihin sai kai pelkästään DB:een käypäsiä tuppisovitteita, joten potentiaalisella asiakkaalla täytyi olla ainakin yksi DB, että kuokan saa töihin.

880 varmaan tarvii keulaan reippaan vastapainon, teho riittää muuten kevyesti siihen hommaan. Kaivurin peruskoneesa on muuten ryömintänopeudet todellä hyvät olemassa. Välillä pitää tasapainoilla niin tarkassa paikassa, ettei siinä passaa hätäillä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni Pe Loka 12 2012, 22:36

Katos katos!
Nyt näyttää olevan samanlaiset kaivuulaitteet nettikoneessa,tosin Valmetin jatkeena..
Tuo öljysäiliö joka tuossa on perän kupeessa,löytyy minulta keulalta.
Ja 4*40kg rautapainoja,joten ei mahdottoman massiivisia lisäpainoja vaadi.
Tukijalat on myös käännetty hieman takaviistoon paremman painojakauman takia.
Nuo ryömintävaihteet saisi jossain tilanteissa olla vieläkin pienemmät.
Takapyörät on 18,4*34..
http://www.nettikone.com/valmet


Viimeinen muokkaaja, Paroni pvm Pe Loka 12 2012, 22:49, muokattu 1 kertaa

Paroni

David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

880 implen pakoventtiilit Empty Vs: 880 implen pakoventtiilit

Viesti  Paroni Pe Loka 12 2012, 22:44

No ei tuo näköjään linkinkään laitto lahjattomilta onnistu!
Mutta kuitenkin Valmet 700 mark2 ja kaivuri näytti olevan...

Paroni

David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa