Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hyvää Joulua

2 posters

Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Hyvää Joulua

Viesti  Vieraili Ke Joulu 24 2008, 14:02

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille taavettimiehille,aloitin tuossa aamulla 1594 ohjaamon verhoilujen vaihtotyön omaan koneeseen,ne tuli sieltä Englannista Peteriltä suoraan,kun 94 sarjan verhoiluja ei enään suomesta ole saanut,mutta nyt Kortesjärveltä Kamituotteelta saa noin puoleen hintaan ,mitä englannista94 sarjalaisten verhoiluja,jos jollain on tarvista,siellä on kaavat 1294 ja 1594 malleista,eli käytännössä kaikkiin 94 sarjalaisiin ne saa sieltä.

90- sarjalaisiin on Antero niitä tehtaillu,pistäkää sanaa kiertämään,jos joku tarvii niitä,ja ei tiedä mistä löytyy.

Tosi muhkeat ja laadukkaan oloiset nuo englannin verhoilut,lattiatoppauski siisti,ja holella tehty.

Vähänlaiseen on kirjoittelijoita täällä näkyny,mutta pitkään sivut oliki hukassa,seuratkaa kuitenki jonkinaikaa,löytyykö käyttäjiä,tuolla dunkelin foorumissa vierileva määräkää jos kirjoittas tänne,olis vipinää erilailla.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Taavetti996 To Joulu 25 2008, 18:14

velimhan kirjoitti:Hyvää ja rauhallista joulua kaikille taavettimiehille,aloitin tuossa aamulla 1594 ohjaamon verhoilujen vaihtotyön omaan koneeseen,ne tuli sieltä Englannista Peteriltä suoraan,kun 94 sarjan verhoiluja ei enään suomesta ole saanut,mutta nyt Kortesjärveltä Kamituotteelta saa noin puoleen hintaan ,mitä englannista94 sarjalaisten verhoiluja,jos jollain on tarvista,siellä on kaavat 1294 ja 1594 malleista,eli käytännössä kaikkiin 94 sarjalaisiin ne saa sieltä.

90- sarjalaisiin on Antero niitä tehtaillu,pistäkää sanaa kiertämään,jos joku tarvii niitä,ja ei tiedä mistä löytyy.

Tosi muhkeat ja laadukkaan oloiset nuo englannin verhoilut,lattiatoppauski siisti,ja holella tehty.

Vähänlaiseen on kirjoittelijoita täällä näkyny,mutta pitkään sivut oliki hukassa,seuratkaa kuitenki jonkinaikaa,löytyykö käyttäjiä,tuolla dunkelin foorumissa vierileva määräkää jos kirjoittas tänne,olis vipinää erilailla.

Hyvää joulun aikaa myös täältäpäin kaikille taavettimiehille.

Vai olet Velimhan aloittanut verhoilun vaihtotyön, varmaan tullee ihan uuden veroinen sisusta.
Itsekkin olen haikaillut tuon 996:n sisustuksen uusintaa, kun vaan tietäisi mistä saisi uutta materiaalia, niin hommahan ei varmaankaan ole vaikea.
Jos joku vain tietäisi mistä uutta materiaalia saisi, olisi ihan hyvä juttu.

Jotenkin olisi tuolta Dunkelin puolelta saatava sakkia kirjoittelemaan tännekin, niin saataisiin hiukan vipinää tällekin foorumille, kait sitä taavettimiehet kahdellekin foorumille sopivat.
Tosin tuo rekistöröityminen on joillekin sellainen kynnys, että jättää tekemättä, käy vaan lukemassa pintapuolisesti ja kommentoiminen saa jäädä, kun vaatii sen rekistöröitymisen kirjoittamista varten.
Itse en ollenkaan pidä pahana asiana, jos foorumilla oleminen vaatii rekistöröitymisen.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Verhoilu

Viesti  Vieraili Pe Joulu 26 2008, 17:38

Terve,joo velipoika verhoili sellaisen sekuran 885 traktorista,niinkuin sinullakin on,Koneliike Pihlajaniemeltä ylistarosta tuli verhoilut siihenki,samaa tavaraa kun tuossa minun 1690,eli hieman ohuempaa kun alunperin,ja reijät puuttuu nashkasta,mutta siisti ja hyvä on,ne oli valmiiksi ommeltu muotoon,niinkuin nuokin verhoilut,mitkä tuli englannista,tuolta david brown partsilta,siellä on todella hienoja ne.

Se Kortesjärven Kamituote tekee ammatikseen auton istuinsuojia,ym.ja siellä on niitä pemustettuja reikänahkojaki,Markku hakee sieltä tavarat,ja ne kyllä lähettääki ,jos haluat just alkuperäiset,mutta voi olla,ettäei ole kaavoja,mutta jos jaitat vanhat postissa malliksi,tekevät just alkuperäiset siellä.

Dunkelin puolella on minun 1690 hytistä kuvia sisältä,sellainen siitä tulee anteron verhoilusta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Taavetti996 La Joulu 27 2008, 20:33

Kyllä noita kuviasi katselin jo aikaisemmin ja hyvältähän nuo näyttää.
Täytyykin pistää kysely noihin firmoihin joita mainitsit.
Omat topingit ovat aikas kärsineet, tai ei oikeastaan ollenkaan enää, olishan uudet tosi näyttävät.
Eiköhän tuo tuosta selviä, kun soittelen ja kyselen.
Minkäslainen hinta muuten tuollaisella sarjalla on?
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Vieraili Su Joulu 28 2008, 10:45

Terve,tuo Pihlajaniemen sarja oli noin 50 euroa puolelleen,eli tosi edullinen,sitä spraykontaktiliimaa kannattaa ostaa 2 pulloa,niin saa ne kunnolla kiinni,Motipin liimalla itse laiton kiinni.

94 sarjalaisten harmajat reikänahkatoppaukset lokasuojiin,ja musta reikänahka lattiaan englannista maksaa noin 400 euroa,ja toimituskulut päälle.

Tuo Kortesjärven firma tekee noin 250 e sarja 94 malleihin,ja toimituskulut päälle.

Itse olen hionu ruosteet pois,ja maalannu hytin rungon kokonaan,ennenkuin olen liimannu mitään kiinni,pysyvät pidempään.

Oma 1594 on nyt hytti purettuna,ja maalattuna,seuraavaksi pääsee kiinnittämään verhoilut,noissahan ne on vaan napeilla kiinni.

Oli yllätys,kun oikean polvilasin tiivisteen alla oli ruostetta,päästin lasin irti,tiivisteen ja ovirungon väli oli täynnä hienoa märkää savea,oven alaosa piti tehdä kokonaan uusi,vasemmalla puolella oli vaan tiivisteen alla 2 pientä reikää,mutta itse palkki ehyt.

Siinä oven alapalkissa on vesireikä,ja se oli tukossa oikealla puolen,kannattaa käyttää noista polvilasit irti,ja maalata ovirungot,jos vähänki epäilee samaa juttua,on aikamoinen homma hitsailla originaaliin muotoon se oven alosa,pyöräkkä ja mutkikas palkki.

Katto pitäs maalata vielä sisältä kattoluukun ympäriltä,siellä on ruostepilkkuja,ja kojelautamaalit jos sais hommattua vielä,niin alkas olla aika hyvällä mallilla,mutta nuo voi maalata jälestäki,kun purkaa vaan irti,pitäis Oulusta hakea maalit,kun ei ole hommattuna.

Aikamoinen paskaläjä oli tuki hytti,kun purki verhoilut pois,moskaa joka välissä,mutta kyllä se siitä.

Lattiamattoki on putsattuna ja restauroitu siistiin kuntoon.

Hommaahan näissä fiksauksissa on,mutta paljon mukavampi ajella siistillä koneella kun resulla reuhkalla.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Taavetti996 Su Joulu 28 2008, 12:16

No eihän nuo kauhean arvokkailta vaikuta, jos ihan uudet topinkit saa.
Noita kaikenlaisia ns. savikertymä paikkoja olenkin metsästellyt ja putsanut kun kohdalleen on sattunut.
Aina hiukan menee aikaa kun keksii miten paikka purkaantuu, jotta saisi putsattua paikan kunnolla, ihan hirveitä ei vastaan ole tullut, mutta uskoisin että kyllä vielä löytyy, kun vaan sattuu silmiin oikea kohde.
Kaiken paras olisi jos purkaisi koko lelun palasiksi, mutta siihen ei aika anna tällä hetkellä periksi, mutta sekin aika koettaa vielä että otetaan kaikki irti mitä lähtee ja uudellee kasaan.
Itseltä pitäisi myös katto ottaa irti ja restaidoida, kun hytin/katon taka reuna ylhäältä on vääntynyt entisen omistajan ajoissa, on ruvennut ruostumaan ja maalit muutenkin hilseilyt pois.
Muutenkin katon sisuksiin olisi hyvä vilkaista, sähköt ovat tehty mielestäni vähän ihmeellisesti ja lämmityslaitteen kennokin olisi hyvä putsata puhumattakaan lämmityslaitteen moottoria, pitää pientä kitinää.
Siinä samalla saisi sitten perehtyä katon ja luukun tiivistyksiin.

Olen kanssasi samaa mieltä että mukavampi on ajella siistillä koneella kuin millään reuhkalla, ja kertoohan se omistajastakin jotain....
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Vieraili To Tammi 01 2009, 22:14

Taavetti996 kirjoitti:
Jotenkin olisi tuolta Dunkelin puolelta saatava sakkia kirjoittelemaan tännekin, niin saataisiin hiukan vipinää tällekin foorumille, kait sitä taavettimiehet kahdellekin foorumille sopivat.
Tosin tuo rekistöröityminen on joillekin sellainen kynnys, että jättää tekemättä, käy vaan lukemassa pintapuolisesti ja kommentoiminen saa jäädä, kun vaatii sen rekistöröitymisen kirjoittamista varten.
Itse en ollenkaan pidä pahana asiana, jos foorumilla oleminen vaatii rekistöröitymisen.

itse en näe tuota rekiteröimistä mitenkään pahana. tuntuu tuolla masinistienkin sivuilla porukkaa olevan vaikka rekisteröimiset onkin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Taavetti996 Pe Tammi 02 2009, 17:21

itse en näe tuota rekiteröimistä mitenkään pahana. tuntuu tuolla masinistienkin sivuilla porukkaa olevan vaikka rekisteröimiset onkin.[/quote]

Tuolla Masinistien sivuilla näkyy olevan yli 7800 rekistöröitynyttä käyttäjää.
Ei kait Taavettimiehet voi sen heikompia ollla kuin Fordson sakki, tosin taitaa tuo Fordson ola yleisempi merkki ollut maatiloilla kuin Taavetti.
No onhan tuolla Masinistien sivuilla varmasti muiden merkkien edustajia kuin Fordson, ja siitä varmaan tuo käyttäjien suuri määrä johtuu.
Kyllä sen verran merkki uskollisuutta täytyy olla että jos on tarjolla oman koneiden merkkien foorumit, niin sitä kirjoitellaan sinne, eikä mennä huutelemaan ns. "vieraisiin pöytiin" Very Happy
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  Vieraili Pe Tammi 02 2009, 22:51

joo, toi masinisti palsta on kyllä aika legenda jo. keskustelu velloo kaikesta mahdollisesta maamoottoreista autojen kautta traktoreihin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hyvää Joulua Empty Vs: Hyvää Joulua

Viesti  pets La Tammi 10 2009, 05:34

Ja sen on pyörinyt jo kauan, niin on tullut jo vakio käyttäjäkunta.

pets

Viestien lukumäärä : 172
Paikkakunta : Hämeenlinnan vieressä

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa