david brown 880
5 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
david brown 880
Tuli ostettua tommonen 880 moottori vaurioinen ajattelin josko siihen sais sovitettua jonkun muun moottorin olis tiedossa Izutsun 2,8 neloskone
jyrki- Vierailija
Vs: david brown 880
Jos hyvän koneen siitä haluat, korjaa alkuperäiseen iskuun, semmoseksi se on suunniteltu ja jos hyvin teet homman, et saa ajamalla sitä loppumaan eläissäsi. Jos taas haluaa viritellä ja rapata vehkeitä ja suunnitella uutta, mikäpä ettei, huonompiakin harrastuksia on, muistaa vaan sen että sillä koneella ei ole paljon myyntiarvoa sen koneen vaihdon jälkeen, koska:
A isutsun kone ei jaksa liikuttaa sitä konetta semmosilla pikkukierroksilla vaan tarvii paljon kaasua että kone on seudulleen vääntöalueella, > käymätön työhommiin. DB koneessa maksimikierrokset jotain päälle 2000, isutsussa 5000. Vääntöalueet on sen mukaiset.
B varaosion hommaus menee lottoarvonnaksi
C jos muutoshommaa ei tee viimeisen päälle, sillä koneella ei tee sitte yhtään mitään sen koneen vaihdon myötä. > viimeisen päälle tehtynä menee aikaa ja vaivaa ja rahaa moninkertainen määrä sen alkuperäisen koneen kunnostamiseen tai uuden hankintaan verrattuna.
Semmosta tuli mieleen
A isutsun kone ei jaksa liikuttaa sitä konetta semmosilla pikkukierroksilla vaan tarvii paljon kaasua että kone on seudulleen vääntöalueella, > käymätön työhommiin. DB koneessa maksimikierrokset jotain päälle 2000, isutsussa 5000. Vääntöalueet on sen mukaiset.
B varaosion hommaus menee lottoarvonnaksi
C jos muutoshommaa ei tee viimeisen päälle, sillä koneella ei tee sitte yhtään mitään sen koneen vaihdon myötä. > viimeisen päälle tehtynä menee aikaa ja vaivaa ja rahaa moninkertainen määrä sen alkuperäisen koneen kunnostamiseen tai uuden hankintaan verrattuna.
Semmosta tuli mieleen
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Kiitos hyvät oli perustelut. Vähän itsekin vierastan koneen risteytyksiä Pitää katsoa mitä vahinkoja on omaan koneeseen tullu kun oli ilman öljyjä kirskautettu jumiin
jyrki- Vierailija
Vs: david brown 880
Miten vanha 880 on kyseessä?
Punaisista implematiceista on suurin osa nelipyttyisiä 2.7 litraisia ja moottori on sama kuin 950:ssä, siis aikanaan varsin yleinen moottori ysipuolikkaita tehtiin parisenkymmentä tuhatta ja 880:ia saman verran. En tiedä, mutta silti arvelen ja epäilen, että siihen sopii myös 990:n moottori käytännössä heittämällä. 990:n alkupään koneet oli kolmelitraisia, läpihengittävällä kannella, joten osat ei käy ristiin 950:n kanssa.
Loppupään punaisissa 880 implematiceissa on kolmipyttyinen moottori jossa on kuivat putket, mutta siinä on mahdollisesti ja todennäköiseti sama alakerta kuin valkoisissa 880:ssa. Poraus on erikoinen, männänrenkaat on tilattava Englannista. Niitä moottoreita on rempattu siten, että kuiva putki on painettu ulos ja uusi 100 mm poraus on tehty suoraan lohkoon. Lisäksi tarvii koneistaa ura liekkirenkaalle sylinterin yläpäähän.
Valkoisissa 880:ssa ei ole putkia ja sama moottori periytyy 885:een ja 1190:aan.
Kyllä pihatraktoreihin on rustattu ties mitä auton moottoreita, Taaveissakin on nähty ainakin Pösöjä ja Mersuja, huhuja kuultu Hiacesta.
Sehän on harrastus muiden seassa, mukavaa puuhaa, mutta järin hyvää traktoria ihan oikeisiin töihin niistä tuskin tulee, semmoisia vaarallisen nopeita hyökkipelejä paremminkin.
Punaisista implematiceista on suurin osa nelipyttyisiä 2.7 litraisia ja moottori on sama kuin 950:ssä, siis aikanaan varsin yleinen moottori ysipuolikkaita tehtiin parisenkymmentä tuhatta ja 880:ia saman verran. En tiedä, mutta silti arvelen ja epäilen, että siihen sopii myös 990:n moottori käytännössä heittämällä. 990:n alkupään koneet oli kolmelitraisia, läpihengittävällä kannella, joten osat ei käy ristiin 950:n kanssa.
Loppupään punaisissa 880 implematiceissa on kolmipyttyinen moottori jossa on kuivat putket, mutta siinä on mahdollisesti ja todennäköiseti sama alakerta kuin valkoisissa 880:ssa. Poraus on erikoinen, männänrenkaat on tilattava Englannista. Niitä moottoreita on rempattu siten, että kuiva putki on painettu ulos ja uusi 100 mm poraus on tehty suoraan lohkoon. Lisäksi tarvii koneistaa ura liekkirenkaalle sylinterin yläpäähän.
Valkoisissa 880:ssa ei ole putkia ja sama moottori periytyy 885:een ja 1190:aan.
Kyllä pihatraktoreihin on rustattu ties mitä auton moottoreita, Taaveissakin on nähty ainakin Pösöjä ja Mersuja, huhuja kuultu Hiacesta.
Sehän on harrastus muiden seassa, mukavaa puuhaa, mutta järin hyvää traktoria ihan oikeisiin töihin niistä tuskin tulee, semmoisia vaarallisen nopeita hyökkipelejä paremminkin.
Erkki- Vierailija
Vs: david brown 880
Minulla on samanlainen asiakkaan kone purettuna tallissa,kampiakseli irti,ja kiillotetaan,muutetaan takapään tiivistyshomma paremmaksi,vastakierre hiotaan pois,ja koiranpaskat laitetaan tilalle.
Se malli on jo senverran vanha,että moottorin osia ei välillä suomessa ollut,mutta Konekorjaamo Marjakangas on ottanut homman sydämen asiaksi,nyt niitä saa,standartilaakereita,ja 10 ja 20 alikokoja myös,implen hydraulipumppujaki on hyllyssä ym,toki ne maksaa,mutta koneen saa kuntoon,jos haluaa,uudempien selektojen osiahan on jo sitten muillaki toimittajilla,mutta tällähetkellä Alavieskan pojilla on suomen kattavin vanhojen taavettien varaosavarasto,ja paljon myös uudempiin,käykää tutustumassa nettikauppaan,tein taas eilen sinne tilauksen.
Kannattaa ostaa sieltä,jotta varasto pysyy myös tulevaisuudessa suomessa.
Poikiilla oli myönteinen suhtautuminen asiaan,ja sanoivat tehneen kovasti töitä,löytääkseen mahdollisimman kattavan varaston vanhoihinki taavetteihin,ja ovat löytäneet.
Se malli on jo senverran vanha,että moottorin osia ei välillä suomessa ollut,mutta Konekorjaamo Marjakangas on ottanut homman sydämen asiaksi,nyt niitä saa,standartilaakereita,ja 10 ja 20 alikokoja myös,implen hydraulipumppujaki on hyllyssä ym,toki ne maksaa,mutta koneen saa kuntoon,jos haluaa,uudempien selektojen osiahan on jo sitten muillaki toimittajilla,mutta tällähetkellä Alavieskan pojilla on suomen kattavin vanhojen taavettien varaosavarasto,ja paljon myös uudempiin,käykää tutustumassa nettikauppaan,tein taas eilen sinne tilauksen.
Kannattaa ostaa sieltä,jotta varasto pysyy myös tulevaisuudessa suomessa.
Poikiilla oli myönteinen suhtautuminen asiaan,ja sanoivat tehneen kovasti töitä,löytääkseen mahdollisimman kattavan varaston vanhoihinki taavetteihin,ja ovat löytäneet.
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Älä ihmeessä vaihda minkään isutsun konetta siihen! Alkuperäis kunnossa saattaisit päästä siitä vielä joskus eroonkin...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: david brown 880
punainen vm1964? neloskoneinen yksilö on tuo minun laite Pitää kunnostaa tuo alkuperäinen moottori kun traktori on muuten säilyny kohtuu hyvin. hydrauliikka kuulemma pitäisi olla kunnossa mutta kytkimessä jotain vikaa No pitää tutkia kunhan saan haettua kotimäelle ensin
jyrki- Vierailija
Vs: david brown 880
Pitipä rekisteröidä itsensä tänne kun asiallisia vastauksia tuli kuin apteekin hyllyltä
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Se on sitten melkeinpä viimeisiä nelipyttyisiä. Syyskuussa 1964 tuli kolmipyttyinen moottori tuotantoon ja nelonen, jota tehtiin kai aika pienin muutoksin 900-mallista lähtien, pääsi eläkkeelle. Etelä-Pohjanmaalla on Pihlajaniemen Anterolla paljon osia, uusia ja käytettyjä kaiken ikäisiin taaveihin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: david brown 880
Tuo kone,mikä on tallissa purettuna on myös -64 mallinen ja neloskoneella,voivat olla aika lähekkäin tehtyjä.
Huohottimen myös muutan vapariksi tuohottimeksi,ja isommalle putkelle,melko varmasti oli päässy tuossa jäätymään,ja pukkasi sitte öljyt pihalle kytkinkopan kautta.
Huohottimen myös muutan vapariksi tuohottimeksi,ja isommalle putkelle,melko varmasti oli päässy tuossa jäätymään,ja pukkasi sitte öljyt pihalle kytkinkopan kautta.
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Tuo on tosi hieno homma ,että Marjakankaan pojat otti hoitaakseen nämä vanhempienkin taavettien varaosat. Viime keväänä ,kun ite laittelin just 880Impen koneen kuntoon, piti laakerit tilata kanaalin takaa.Kerroin silloin Marjakankaalle ,mistä osia saa ja että niille voi tulla kysyntääkin. Hyvä etteivät turhaan nää vaivaa.
Se moottorin takapään vuoto kytkinkoppaan ,voi olla ainut juttu ,missä pitää soveltaa.Siitäkin on mulla ja Veli-Matilla kokemuksia.Hyvä tulee.Ja oikeastaan aika yksinkertaisella tavalla.
Se moottorin takapään vuoto kytkinkoppaan ,voi olla ainut juttu ,missä pitää soveltaa.Siitäkin on mulla ja Veli-Matilla kokemuksia.Hyvä tulee.Ja oikeastaan aika yksinkertaisella tavalla.
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Laiton viimekesänä kiinnileikanneen 880 selektan käyntikuntoon niin napsahti syöttöpumppu jumiin. olisiko kellään tietoa mistä saisi vereksen
J.A- Viestien lukumäärä : 30
Vs: david brown 880
oletko jo kyselly suomen purkaamot,en ole varma,mutta veikkaan,että sama pumppu on vanhoissa verkuissa ja foordeissa.ota pumppu mukaan,kun käyt purkaamoilla,se on varmaan nestepäästä napsahtanu jumiin,lieneekö silikonin jäämiä sekottunu polttoaineeseen,sellainen rikko yhden pumpun aikanaan itsellä.
Oletko laittanu kyselyä tuonne ruotsin puolelle tk traktordelar,se kolmipyttynen 880 selecta tahtoo olla aika ikiliikkuja,melko hitaasti menevät purkuun,joten just taavetin pumppu voi olla lujassa,siinähän on se ns. luodinkestävä moottori,niinkuin englantilaiset sanoo.
Kultavuoren lasselle soittasin ekana,olisko hänellä jääny sellaista.
Pihlajaniemen Antero.
Mähönen töysässä.
Tramako joensuun lähellä.
Rajamäen käyttökone.
Purkupojat pälkäne.
Haapajärven traktoripurkaamo.
Miten linee ikh purkaamo,vieläkö noin vanhoihin sieltä löytys,tuurilla.
Pumpun sarjanumeron perusteella myös kattelisin.
Oletko laittanu kyselyä tuonne ruotsin puolelle tk traktordelar,se kolmipyttynen 880 selecta tahtoo olla aika ikiliikkuja,melko hitaasti menevät purkuun,joten just taavetin pumppu voi olla lujassa,siinähän on se ns. luodinkestävä moottori,niinkuin englantilaiset sanoo.
Kultavuoren lasselle soittasin ekana,olisko hänellä jääny sellaista.
Pihlajaniemen Antero.
Mähönen töysässä.
Tramako joensuun lähellä.
Rajamäen käyttökone.
Purkupojat pälkäne.
Haapajärven traktoripurkaamo.
Miten linee ikh purkaamo,vieläkö noin vanhoihin sieltä löytys,tuurilla.
Pumpun sarjanumeron perusteella myös kattelisin.
Vieraili- Vierailija
erkki
Kokeneet dieselmiehet tietää paremmin ristiinsopivuuden, mutta pumppu on pälle päin hyvin saman näköinen kuin Ford 3000, MF 35, MF 135 ja MF 148, fiiatista en ole varma, 640:ssä oli CAV jakaja, mutta on mahdollista että kolmipyttyinen CAV jakaja löytyy FIAT 450:stä.
Saa kai niitä uusiakin, mutta harvemmin alennusmyynnistä. Brittein saarilta löytyy mitä vaan, mutta on siinä omat hankaluutensa jos sattuu saamaan valmiiksi risan. Saatan laittaa ostoilmoituksen DBTC:n sivuille niin näkee onko niitä tyrkyllä.
Saa kai niitä uusiakin, mutta harvemmin alennusmyynnistä. Brittein saarilta löytyy mitä vaan, mutta on siinä omat hankaluutensa jos sattuu saamaan valmiiksi risan. Saatan laittaa ostoilmoituksen DBTC:n sivuille niin näkee onko niitä tyrkyllä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: david brown 880
sijaitseeko runkonumero missä kohdin ja saako runkonumeron perusteella esim täältä "syntymätietoja" Tuon neloskoneen moottorityyppi taitaa olla ad4/30 ? Huomenissa saan haettua kotiin tuon laitteen sais alkuun terapiat Ps ei noita taida purkaamoilta löytää kun tuo minunkaan ei ollu purkaamolle kelvannu En huomannu kysyä mikä traktoripurkaamo oli kyseessä
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Purkaamoja on melko paljo kyselty mutta nämä pari ensimmäistä nimeä on vielä tuntemattomia. Pitänee kysellä asiaa.
J.A- Viestien lukumäärä : 30
Vs: david brown 880
Joo,ja sähköpostia vaan swedujen puolelle,siellä on kalustoa enemmän,mitä purkaaki.
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Mähösestä huonoja kokemuksia hinnan suhteen kun takavuosina ostin natikan hydraulipumpun jälistä päin selvisi että olisin saanu Uuden pumpun Farmilaittelta halvemmalla. Onneksi se mähösen pumppu kesti vuosia ja jäi ehjäksi kunnes myin natikan pois.Pihlajaniemeen pitänee tutustua kun sijaitseekin lähes naapuri pitäjässä.Tutustuin Marjakankaan nettikauppaan aika kattava valikoima näytti olevan
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Joo,Järviseudun traktorissa,eli Kultavuoren Lassella on myös purkutaavetteja paljon,mutta uusia moottorin osia 950 ja 880 malleihin,ja vanhempiin ei ole muilla kun Marjakankaalla suomessa.
Tuota runkonumeron paikkaa en ulkoa muista noissa vanhemmissa koneissa,missä se on,oliko peräti moottorissa niissä,uudemmissa se on runkopalkissa.
Pihlajaniemi on hyvä liike taavettimiehille,purkuosia on paljon,ja uuttakin osaa ,ja Anterolle ei tarvi vääntää rautalankamallia.
Tuota runkonumeron paikkaa en ulkoa muista noissa vanhemmissa koneissa,missä se on,oliko peräti moottorissa niissä,uudemmissa se on runkopalkissa.
Pihlajaniemi on hyvä liike taavettimiehille,purkuosia on paljon,ja uuttakin osaa ,ja Anterolle ei tarvi vääntää rautalankamallia.
Vieraili- Vierailija
Erkki
Minusta implematiceissakin traktorin sarjanumero on stanssattuna oikealle moottoripalkin yläpintaan, jäähdyttimen liepeille.
880 imple 4-pyttyisenä oli tuotannossa 1961-1964 mutta vuotuisia tuotantomääriä ei löytynyt pikaisesti mistään. Veikkaan että 61 ja 64 kappalemäärä oli pienempi kuin siinä välillä. Sarjanumero alkaa 350001 ja viimeinen on 3622382. Pystyy noista jotain päätelemään jos oman pelin sarjanumero löytyy.
Purkaamot ei tosiaaankaan ota vastaan mitään vanhaa ja harvinaista, niiden osille on liian vähän kysyntää ja romuraudan hintakin on romahtanut. Ei kannata.
880 imple 4-pyttyisenä oli tuotannossa 1961-1964 mutta vuotuisia tuotantomääriä ei löytynyt pikaisesti mistään. Veikkaan että 61 ja 64 kappalemäärä oli pienempi kuin siinä välillä. Sarjanumero alkaa 350001 ja viimeinen on 3622382. Pystyy noista jotain päätelemään jos oman pelin sarjanumero löytyy.
Purkaamot ei tosiaaankaan ota vastaan mitään vanhaa ja harvinaista, niiden osille on liian vähän kysyntää ja romuraudan hintakin on romahtanut. Ei kannata.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Vs: david brown 880
Siinä laturin alapuolella rungossa on numero.Mun impe on 880/CS/357190.Lienee valmistettu 63 tai 64.
DB 990 imp ja DB 880 imp on monen mielestä maailman kauneimpia traktoreita .En ole eri mieltä.
DB 990 imp ja DB 880 imp on monen mielestä maailman kauneimpia traktoreita .En ole eri mieltä.
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Hain taavetin kotia paljastui eri laitteeksi mitä luulin Tyyppikilven mukaan 850d ja moottori ad4/36b Vuosimalli tuskin on 64 Olisiko tuo moottori 2,5 litranen
Vieraili- Vierailija
Vs: david brown 880
Onnittelut "vasta-alun" DB 850 omistajalle! Onko akkukotelot kuinka saaneet siipeensä ajan saatossa? Mun DB 850 ei ole kuin hahmo enään jäljellä. Mistä niitä kannattaisi ruveta etsiskelemään ja sopiiko muiden kokojen akkukotelot vain pitääkö olla vain 850:sen?
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: david brown 880
Kiitos onnitteluista mutta hieman masennuin omastani ei niin säilymisihme kun paremmin tuota rupes tutkiin tuli pidempi projekti Akkutelinettä ei juuri ollu jäljellä sekin kotustettu joku laatikko startin vieres
Vieraili- Vierailija
erkki
Kasipuolikkaassa on 2.5 litrainen kone, viimeinen mohikaani jota tehtiin alkuperäisillä mitoilla 3.5 tuuman poraus ja 4 tuuman isku, jotka olivat käytössä DB:n traktorituotannon alusta saakka. Minulla on semmoinen hytinä, että moottori ja sen sisuskalut on melko pitkälle vaihtokelpoisia 25D:n kanssa, 850:ssä vaan on jakajapumppu.
Tuotannnossa oli kaksi sarjaa, eka sarja 1960-1961 sarjanumerot 300001 - 306334 ja II sarja vuosina 1961-1965 sarjanumerot 310001 - 317439. Valmistusmäärä kaikkine varsioineen ylittää 14 000.
880 oli itseasiassa 850 johon oli istutettu isommat pyörät ja moottori 950:stä.
Tuotannnossa oli kaksi sarjaa, eka sarja 1960-1961 sarjanumerot 300001 - 306334 ja II sarja vuosina 1961-1965 sarjanumerot 310001 - 317439. Valmistusmäärä kaikkine varsioineen ylittää 14 000.
880 oli itseasiassa 850 johon oli istutettu isommat pyörät ja moottori 950:stä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5029
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» david brown 950
» David Brown 880Bselectamatic
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
» David Brown 25
» David Brown 880Bselectamatic
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
» David Brown 25
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa