Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

995:n muutettu ohjaus

2 posters

Siirry alas

995:n muutettu ohjaus Empty 995:n muutettu ohjaus

Viesti  apupoika To Helmi 10 2011, 18:22

Tervehdys
Mahtaisinkohan saada apua tätä kautta? Törmäsin lumihangessa olleeseen esteeseen sillä seurauksella että raidetangon pää meni poikki. Ongelmaksi muodostui nyt sitten se kun minulle selvisi että Taavettini ohjaus ei olekkaan alkuperäinen. Mulla lähtee hytistä tanko (raidetanko?) jonka päässä oleva osa meni poikki. Osan toisessa päässä on 19mm kierre jonka pituus on 65mm, keskellä 45 asteen kulma ja toisessa päässä 18mm reikä. Kyseinen osa tulee sitten kiinni ohjauksen hydraulisylinteriin. Paikalliset traktoriosia myyvät firmat eivät osanneet auttaa. Mistähän lähtisin metsästämään kyseistä osaa. Mikäli joku haluaa kuvia osan tunnistamisen helpottamiseksi niin voin lähettää pyydettäessä sähköpostiin.
Kiitokset avusta jo näin etukäteen.
T:Petri 0400-920165

apupoika
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

995:n muutettu ohjaus Empty Vs: 995:n muutettu ohjaus

Viesti  kujanjuh To Helmi 10 2011, 18:57

Minulle kävi sama vahinko metsäsavotassa toistakymmentä vuotta takaperin. Varaosakauppoihin lähes 100 km ja kiire vielä vähän painoi päälle. Irroitin hajonneet osat ja suuntasin naapuriin. Tämä vähän aikaa hitsasi, niin osa oli taas ajokuntoinen. Minä kiinnitin osan paikoilleen ja eikun puukuorma mettästä ihmisten ilmoille. Enpä ole vieläkään saanut aikaiseksi uuden osan hankintaa saati asennusta Taavettiin.
Siis kerroin vain mitenkä jouduin menettelemään pakkotilanteessa. En mitenkään suosittele samanlaista menettelyä. Olen kyllä tietoinen, ettei kyseisiä osia saa korjata hitsailemalla.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki

Takaisin alkuun Siirry alas

995:n muutettu ohjaus Empty Vs: 995:n muutettu ohjaus

Viesti  apupoika To Helmi 10 2011, 19:03

Mitenkähän hitsaus mahtaa onnistua kun osa on jotain seos metallia eli osa on valettu??

apupoika
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

995:n muutettu ohjaus Empty Vs: 995:n muutettu ohjaus

Viesti  erkki To Helmi 10 2011, 19:34

Se on mitä todennäköisimmin teräsvalua ja ihan hyvin hitsattavaa. Varmuuden vuoksi kannattaa osat lämmittää yli 100 asteisiksi ennen hitsaustyöhön ryhtymistä ja antaa jäähtyä hitaasti.

Purkaamoilta voi löytyä ehjä käytetty, mm. Järvisuomen traktorilla, eli Kultavuoren Lassella on paljon Taavien ja muiden traktoreiden purkuosia, kai tuo osa on kuitenkin jostakin tunnetusta merkistä jos ei Taavista. Samaten Pihlajaniemen Anterolla Ylistarossa on aika paljon käytettyjä osia.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa