Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ulkosäilytyksestä Db 880

3 posters

Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  Väiski Ma Maalis 20 2017, 16:00

Terve, mulla kun ei ole paikkaa säilyttää ratkoria sisätiloissa, tai muutenkaan sateen suojassa, siin mitkä kohdat ylipäänsä olisi hyvä tarkistaa, ettei vesi pääse tekemään tuhoja. Ainakin ny vaihdekeppien kumisuojat ja pakoputken päälle jalostajan hernekeittopurkki... ...mitä muuta?

Väiski
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Vs: Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  käyttäjä Ma Maalis 20 2017, 16:19

Siinä visssiin tärkeimmät. Mä oon ratkassu ton ongelman seuraavasti. halvin mahdollinen pressutalli. Runko kasaan ja katolle parit ruoteet laudasta. Katoksi kierrätyspellit, mulla sellasta pirun vahvaa vanhaa sinkityä aaltopeltiä. Toiseen päätyyn ristifreivaus ettei notku ja samaten moelmpiin seiniin ristireevut. Ittellä seinissä kattopeltiä jäykkärinä. kaikki poraruuveillla kiinni suoraan putkirunkoon. Mulla mahtuu taavetti lingon kanssa justaan kokonaan talliin.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Vs: Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  mattkau Ma Maalis 20 2017, 16:25

Pressutallin viritys on hyvä, mutta jos sille ei oikein ole sopivaa paikkaa, niin 2x3m pressu mustekalan lonkeroilla kiinni komentosillan päälle pahimpaan hätään. Tulee suojaan myös mahdolliset ratinakselin ja takasillan vuotopaikat. Eikä maksa paljo, oisko ollu 2kpl ja viis eskoo.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1591
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Vs: Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  erkki Ma Maalis 20 2017, 17:44

Tunnetaan tapauksia, että rattiakselia pitkin on mennyt vettä simpukkaan reilunlaisesti. Yleensä se tekee öljystä harmaata liisteriä, mutta huonolla säkällä erottuu pohjalle ja voi jäätyessään aiheuttaa halkeaman, ainakin teoriassa. Käytännössä en tiedä kenellekään niin käyneen.

Veneen säilytykseen olen nähnyt tehdyn sellaisia telttoja, että on laudoista naulattu hiukan puutarhakeinun A-jalkoja muistuttava runko ja siihen isketty rimojen kanssa pressu kiinni. Kun pressu on jyrkässä kulmassa, niin vesi tai lumi ei jaksa kasaantua siihen päälle.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Vs: Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  Väiski Ti Maalis 21 2017, 16:10

Täytyy joku pressu-mustekalapatentti kehitellä. Ittekkin mietin sellaista putkikehikko-pressutallia, mutta pakoputki polttaa siihen varmaan reijän, ennen kuin ehtii ulos ajamaan Smile

Väiski
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ulkosäilytyksestä Db 880 Empty Vs: Ulkosäilytyksestä Db 880

Viesti  käyttäjä Ti Maalis 21 2017, 17:14

Väiski kirjoitti:Täytyy joku pressu-mustekalapatentti kehitellä. Ittekkin mietin sellaista putkikehikko-pressutallia, mutta pakoputki polttaa siihen varmaan reijän, ennen kuin ehtii ulos ajamaan Smile

se surkea pressu pois ja pellit tilalle.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa