Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lucas CAV dieselpumppu type.654

3 posters

Siirry alas

Lucas CAV dieselpumppu type.654 Empty Lucas CAV dieselpumppu type.654

Viesti  motomies To Maalis 03 2016, 16:50

Öljy lisääntyy moottorissa, haisee polttoaineelle siirtopumpun kalvot ehyet. Joten ajattelin ottaa syöttöpupun irti
ja tarkistaa stefan. Osaako joku sanoa kuinka hammaspyörän saa irti jakopään puolelta? siinä on kaksi pulttia
joilla on laippa kiinni pyörän keskellä. Onkohan siinä kiila vai pelkkä kartio ettei jako mene sekaisin kun sen irrottaa
merkit on 4 numerot molemmissa pyörissä. Lähteekö hammaspyörä irti keskiruuvin  avaamalla vai tarvitaanko ulosvetäjä?

motomies

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Lucas CAV dieselpumppu type.654 Empty Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654

Viesti  erkki To Maalis 03 2016, 18:24

Jakajapumppu -DB:ssä taitaa pumppu lähteä irti kun avaa kolme kiinnitysruuvia. Pumpun akselin spoorit sopii keskenään vain yhdessä asennossa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

Lucas CAV dieselpumppu type.654 Empty Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654

Viesti  motomies To Maalis 03 2016, 21:46

Moottori on FIAT Turbo diesel 4. Asennettu motoon. Kun luukun avaa jakopäästä niin näkee hammaspyörän jossa on kaksi pulttia ja keskiruuvi. kuinka saa hammaspyörän irti, tuntuu olevan lujassa ??

motomies

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Lucas CAV dieselpumppu type.654 Empty Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654

Viesti  jusape Pe Maalis 04 2016, 00:45

Ratas mitä ilmeisemmin kenties kartiolla keskiosasta pumppuakselilla kiinni. Todennäköisesti siinä on myös kiila asentoa varten.
Sopiva ulosvetäjä jos sinne sopii ratasta akselilta pois pännäämään, vähän lämpöä rattaalle ja ulosvetäjän pultinpäähän napauttaen sopivan kokoisella vasaralla, ei nyt sentään millään kilon moskalla.

Voi myös olla että ne kaks pulttia siinä keskimutterin ulkopuolella on pumpun ajoitussäätöä varten eli säädettävä pumppuratas olisi ehkä, niin saattaa pumppu lähteä sen keskiosan kanssakin pois, mutta jos näin on, niin merkitse tarkkaan sen keskilaipan asento rattaaseen nähden.

Tämä ei ole mitään tietoa juuri ko moottorista, vaan muista koneista ja laitteista vastaan tullutta kokemusta.

Kuva siittä rataskeskiöstä kenties selventäisi paljon asiaa lisää.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa