996 vm. 77
+2
David
jamba
6 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
996 vm. 77
Joopa... Jo vuosi takaperin tuli tämmönen projekti ostettua, mutta vasta tänään koppeutu sen pihaan hakemaan. Olihan tuota hakumatkaakin melkein neljä kilometriä. Koneessa on reikä kyljessä, sen enempiä en ole vielä tutkinnu. Jospa tästä vielä kalun saisi.
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Hyvä projektiaihio! Näyttäisi olevan pelleiltäänkin hyväkuntoinen.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 996 vm. 77
Kävin nyt valoisalla näppäämässä muutaman kuvan lisää:
Tuolta se kampiakseli näkyy...
Maski puuttuu kuvasta, mtta kyllä se naapurissa jossain on tallessa
Tuolta se kampiakseli näkyy...
Maski puuttuu kuvasta, mtta kyllä se naapurissa jossain on tallessa
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Tuosta saa kohtuu työllä nätin pelin!, ei ole ollenkaan pahasti pidetty kone. Moottorin kohdalla näyttäisi siltä että ykkösen kiertokanki on mennyt jostain syystä poikki, ja tehnyt "tarkastus aukon" lohkoon... olisiko tapahtumaketjun aiheuttanut rikkuuntunut mäntä (ehkä)... Näyttäisi siltä että tuohon traktoriin olisi moottori vaihdettu (jostain syystä) jo ennemminkin, koska lohko näyttäisi olevan uudemmasta Taavetista (tossa on uudemman mallin öljynsuodatin, jota ei mielestäni ole vielä 996:ssa ollut, vaan tossa pitäisi olla "pelti kuppi-mallin" suodatin johonka vaihdetaan sisälle filtteri), sekä mikäli silmä rekisteröitti oikein niin öljytikun lähellä (lohkon alareunassa) olisi iso "tulppa-ruuvi", tämä tahtoo tarkoittaa sitä että lohko on turbo-mallista (tuohon tulpan alla olevaan reikään on tullut turbolta öljyn paluu putki). Yhdessä kuvassa näyttäisi myös (syöttöpumpun edessä olevan) jakopäänkopan väri olevan musta, eli veikkaisin lohkon olevan peräisin 1394 taikka 1494 mallista (ehkä)....
996:ssa on 3,6 litrainen moottori, jotenka korvaava moottori käy tohon todella monesta Taavetin mallista.
996:ssa on 3,6 litrainen moottori, jotenka korvaava moottori käy tohon todella monesta Taavetin mallista.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 996 vm. 77
Rotisko kovan työn jälkeen saatu "sisätiloihin"...
Oli jäässä oikean puoleinen jarru, niin ei Hiluxilla hinaaminen onnistunnu. Valmetilla tuli sitten jo nahkoineenki.
No nyt mietitään ja puretaan pikkuhiljaa. Toivottavasti hyttiä ei tarttis paljoa nostaa, katto on n. 5 cm päässä. Tuossa kuvassa tietty näyttää et olis kiinne, mut siel on vaan lunta...
Konepellin sain jo otettua poies
Oli jäässä oikean puoleinen jarru, niin ei Hiluxilla hinaaminen onnistunnu. Valmetilla tuli sitten jo nahkoineenki.
No nyt mietitään ja puretaan pikkuhiljaa. Toivottavasti hyttiä ei tarttis paljoa nostaa, katto on n. 5 cm päässä. Tuossa kuvassa tietty näyttää et olis kiinne, mut siel on vaan lunta...
Konepellin sain jo otettua poies
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Homma etenee... Traktoria onkin mukava alkaa laitella, kun sait sen sisätiloihin. Hyttiä ei tarvi nostaa (ainakaan moottoriremontin vuoksi),
mielestäni helpoiten homma käy kun traktorin katkaisee kytkinkopan kohdalta, ja irroittaa sitten moottorin (etupään päältä).
Kun traktori on poikki niin samalla on hyvä tarkastaa kytkimen kunto.
Laitoin sinulle YV:tä mahdollisesta moottorivaihtoehdosta traktoriisi...
mielestäni helpoiten homma käy kun traktorin katkaisee kytkinkopan kohdalta, ja irroittaa sitten moottorin (etupään päältä).
Kun traktori on poikki niin samalla on hyvä tarkastaa kytkimen kunto.
Laitoin sinulle YV:tä mahdollisesta moottorivaihtoehdosta traktoriisi...
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 996 vm. 77
Jaahas, nyt on moottori irti ja seuraa kysymys: Lähteekö tuo kaksoiskytkin pakettina nätisti irti vai pitääkö purkaa koko väkätys?
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Moi
Ei tarvi kokonaan purkaa,Ulkokehältä muistaakseni 9 pulttia auki niin kytkinastelma lähtee irti vauhtipyörästä.
Ulosoton levy siinä jää irraleen .
Sitten vauhtipyörä irti kammen päästä 4:llä pultilla kiinni.
Ei tarvi kokonaan purkaa,Ulkokehältä muistaakseni 9 pulttia auki niin kytkinastelma lähtee irti vauhtipyörästä.
Ulosoton levy siinä jää irraleen .
Sitten vauhtipyörä irti kammen päästä 4:llä pultilla kiinni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893
Vs: 996 vm. 77
Kytkinlevyt näyttäis olevan ok kunnossa, muistelen, että pari vuotta sitten tähän kytkinremppaa oliskin tehty. Jospa irroittelis joutessaan tuon ohjauksen hydraulipumpun tuosta koneesta. Vaatiiko toimenpide erikoisempia toimenpitteitä?
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Ohjauksen pumpun irroitus ei vaadi mitään ihmeempiä,muistaakseni se moottorinpuoleinen pultti on hankalassa paikassa.
Joko se ehjä lohko hommattu?
Joko se ehjä lohko hommattu?
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893
Vs: 996 vm. 77
No empä raatsinnu lohkoo ostaa, mut moottori nyt paikoillaan sovituksessa
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
No joo... orkkis tehostin pumppuhan pyöriikin väärin päin. -joten detroittilaisella mennään, saa nähä toimiiko. Sain tänään selviteltyä sähköjä sen verran että hehkut. sammutus, lataus ja startti pelittää. Ja Puuilosta hommasin Facetin polttoainepumpun, kun gm:n ei enää mahu paikalleen. Jostain on kylillä saaneet vähän vihiä tästä rojektista ni mulle tarjottiin samanlaista vehettä, josta syöttöpumppu ja jotain muutakin rikki, eli saatanpa vielä entisöintiprojektinkin aikaansaada. Van siitä sit myöhemmin.
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Vauhtipyörän kiinitys laippa työstössä
ja siihen lipsahti
ja siihen lipsahti
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Ja vaimo koeajaa...
https://youtu.be/ranOWXYb5KE
https://youtu.be/ranOWXYb5KE
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Sehän istuu nätisti "isolohko" nuoreempaankin Taavettiin! Täytyy sanoa että on kyllä yksilöllinen kone, harvoin näkee että näihin
nuorempiin olisi noita V8:ja muuteltu... Vanhemman kaartin koneissa niitä toki näkee asennettuina enemmän.
Mutta hienosti on tosiaan moottori tilaansa sovitettu, ja saundit on kohdillaan!
Minkä moottori toi V8 on?
nuorempiin olisi noita V8:ja muuteltu... Vanhemman kaartin koneissa niitä toki näkee asennettuina enemmän.
Mutta hienosti on tosiaan moottori tilaansa sovitettu, ja saundit on kohdillaan!
Minkä moottori toi V8 on?
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 996 vm. 77
Se on GM 6.5D kasi, Chevy vanista, vuosimallia jostain -93-95 , kun on ilman turboa ja mekaanisella pumpulla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 vm. 77
Projektikuvia olisi mukava nähdä moottorin sovituksesta runkopalkkien päälle. Onko moottorin alkuperäinen öljypohja paikallaan ja jos on, niin miten se saatiin istumaan runkoon. Kampiakselin linja pitää olla vaihdelaatikon kanssa jokseenkin samalla viivalla, joten osuminen on kai pitänyt jotenkin erityisesti varmistaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5033
Vs: 996 vm. 77
erkki kirjoitti:Projektikuvia olisi mukava nähdä moottorin sovituksesta runkopalkkien päälle. Onko moottorin alkuperäinen öljypohja paikallaan ja jos on, niin miten se saatiin istumaan runkoon. Kampiakselin linja pitää olla vaihdelaatikon kanssa jokseenkin samalla viivalla, joten osuminen on kai pitänyt jotenkin erityisesti varmistaa.
Joo. Valitettavasti niitä kuvia on kadonnut bittien taivaaseen tai johonkin, ja just se kännykkä, missä oli kuvia hajos (mahdollisesti siitä vielä kuvia saa pelastettua..)
Ja valmishan tämä ei ole vielä, vasta koeajossa. Vielä on sähköjä sipisteltävä, maalattava ynnämuuta.
Mutta, runkomuutoksista. Paljon piti leikellä. Veekasin startti on alempana kuin neloskoneen. Öljynsuodatin on myös keskilinjan alapuolella. Alkuperäinen öljypohja on poistettu. Veekasin lohko on saatu samaan tasoon ottamalla sen öljypohjan vaatima siivu pois taavetin rungosta (kuvassa vihreenä)
Runkoa on sitten vahvistettu pulttaamalla ulkokylkeen rautaa. Siihen vielä tulee alapuolen kautta muutama tukipalkki. Koneen ja kytkinkopan valissä olevaa levyä on modattu jotta sain sen pultattua detroittilaiseen kiinni ja samalla tukemaan moottorin takapään kiinnitystä.
Toivottavasti tää selventi vähän
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Ja nyt muuten kaipaisin tietty vinkkejä miten mikäkin vipstaaki tekee, vaihteitakin tuntuu olevan paljon. Olisko jossain ladattavissa pdf tiedostona ohjekirjaa tms.
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Joutilas, likimain uudenveroinen orkkis 885-990-996 kirja löytyisi kyllä...... Eri asia raaskiiko luopua ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 vm. 77
jusape kirjoitti:Joutilas, likimain uudenveroinen orkkis 885-990-996 kirja löytyisi kyllä...... Eri asia raaskiiko luopua ....
No tuommonen olis kyllä mukava! Jos et raatsi luopua, niin mitä jos korvausta vastaan skannailet?
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Joopa... Taavetti on palvellu nyt hienosti lumityökaluna -tähän asti. Nyt hajos toinen kertoja keppi. Tai eihän se keppi hajonnu, vaan ilmeisesti siirtohaarukan sokka sieltä sisältä meni poikki. Keppi heiluu ja akseli liikkuu vaan ei mitään tapahdu. No toinen keppi pelittää eli ajamaan pystyy. Ei kuulu mitään rutinoitakaan. Kai tuolla uskaltaa kesään asti ronkotella. Kysymys kuuluukin: Kuinka paljon pitää peliä purkaa sen sokan vaihdon takia?
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Ei muista tuonpuolen rakennetta, aluekepin saa pois kun siirtäjän kannen pultit avaa hytin ja kajuutan välistä, ahdas rakonen tosin touhuta on, kopin etureunasta kummityynyt irti ja tunkkaa 5cm ylöspäin, niin helpottaa kylläkin sitä hommaa paljon.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 vm. 77
Kytkin remppaa...
Ajokytkimen käpälän yks tappi poikki
Ja yks käpälä murtunnu poikki
Ajokytkimen käpälän yks tappi poikki
Ja yks käpälä murtunnu poikki
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Vs: 996 vm. 77
Mistäköhän sais tuommoisen käpäläsarjan suomesta?
Luk 433 0238 10
Luk 433 0238 10
jamba- David Brown : 996 -77
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Ruhtinansalmi
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa