Etukuormaajan venttiili
2 posters
Sivu 1 / 1
Etukuormaajan venttiili
Hei!
Käytössä on Triman vanhempi 1320 etukuormain, jossa venttiili on kuormaimen kyljessä ja ohjaus on vaijerilla. Etukuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta ohjain kara ei palaudu itsestään perusasentoonsa, vaan etukuormaimen lasku jää päälle, ellei toimintoa keskeytä joyctikista kääntämällä keskiasentoon. Pelkona on, että kuormain lähtee laskemaan väärään aikaan, jolloin voi sattua vahinko.
Venttiilin rungon ulkopuoliset kopat on avattu ja selvää syytä ei löytynyt. Karan toisesta päädystä löytyy jousi, joka on kiinni neljällä kuulalla ja toisessa päässä on ohjausvaijeri kiinnityslaitteineen.
Onko muilla ollut vastaavia tilanteita etukuormaajien venttiilien kanssa ja mistä syytä pitäisi alkaa etsimään? Yhden ajatuksen mukaan jousi voisi toimia molempiin suuntiin ja toisen ajatuksen perusteella venttiili keskittää karan paineen avulla.
Käytössä on Triman vanhempi 1320 etukuormain, jossa venttiili on kuormaimen kyljessä ja ohjaus on vaijerilla. Etukuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta ohjain kara ei palaudu itsestään perusasentoonsa, vaan etukuormaimen lasku jää päälle, ellei toimintoa keskeytä joyctikista kääntämällä keskiasentoon. Pelkona on, että kuormain lähtee laskemaan väärään aikaan, jolloin voi sattua vahinko.
Venttiilin rungon ulkopuoliset kopat on avattu ja selvää syytä ei löytynyt. Karan toisesta päädystä löytyy jousi, joka on kiinni neljällä kuulalla ja toisessa päässä on ohjausvaijeri kiinnityslaitteineen.
Onko muilla ollut vastaavia tilanteita etukuormaajien venttiilien kanssa ja mistä syytä pitäisi alkaa etsimään? Yhden ajatuksen mukaan jousi voisi toimia molempiin suuntiin ja toisen ajatuksen perusteella venttiili keskittää karan paineen avulla.
natikka2- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Etukuormaajan venttiili
Karat keskitetään sen yhden jousen avulla. Harvemmin venttiilikarat hirttävät, syy löytyy useimmiten kaapelista tai sitten käyttövivun nivelestä. Ota ensin kaapelit irti venttiilikarojen päistä ja kokeile mikä osa hirttää.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
VS.Etukuormaajan venttiili
Käyttövipu ja kaapelit on käytetty irti ja ne tuntuvat toimivan. Lisäksi karan liikkumista kokeiltu ilman, että vaijeri on kiinni karassa. Kara ei "hirtä" kiinni, vaan se ei palaudu keskelle, kuten normaalisti otteen irroittaessa. Karan saa siirrettyä keskelle ilman voimaa. Onko sen yhden jousen siis tarkoitus keskittää kara molemmista toiminnoista (nosto- ja laskutoiminosta)? Keskittää ainakin nostoasennosta hyvin.OlleK kirjoitti:Karat keskitetään sen yhden jousen avulla. Harvemmin venttiilikarat hirttävät, syy löytyy useimmiten kaapelista tai sitten käyttövivun nivelestä. Ota ensin kaapelit irti venttiilikarojen päistä ja kokeile mikä osa hirttää.
natikka2- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Similar topics
» 25D nostolaitteen venttiili
» Selectamaticiin 3-tie venttiili
» Nostolaitteen venttiili
» 685:n etukuormaajan hydrauliikkasyöttö
» O: 2- toimi venttiili Selectaan
» Selectamaticiin 3-tie venttiili
» Nostolaitteen venttiili
» 685:n etukuormaajan hydrauliikkasyöttö
» O: 2- toimi venttiili Selectaan
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa