Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 5140 powershift ongelma

2 posters

Siirry alas

Case 5140 powershift ongelma Empty Case 5140 powershift ongelma

Viesti  Mikueel Ke Kesä 03 2015, 21:00

Löytyisikö joltain kokemusta kyseisestä ongelmasta? Eli -93 vuotinen maxxumi ja Powershift valo syttyy palamaan kesken ajon ja sen jälkeen ei pikavaihdetta pysty vaihtamaan. Sitten kun sammuttaa ja starttaa uudestaan valo sammuu ja vaihteet pelaa taas. Tämä ongelma on toistunut useamman kerran ja eri vaihteilla. Itse miettinyt paineanturi vikaa mutta saako sitä jotenkin testattua? Joku jo pelotteli että pakoissa vika mutta itse hieman epäilen kun ajettu reilu 5000h ja hyvällä pidolla kuitenkin ollut.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 5140 powershift ongelma Empty Vs: Case 5140 powershift ongelma

Viesti  OlleK To Kesä 04 2015, 08:03

Valo syttyy siis silloin,kun vaihdat vaihteelta toiselle (ei kesken ajon ajettaessa samalla vaihteella), eikö? Kun kone tekee sen seuraavan kerran, älä pysäytä moottoria äläkä koske muihin hallintalaitteisiin (seisontajarrun voit vetää päälle), kun kytkinpolkimeen seuraavan selityksen mukaisella tavalla.
Ajattele miltä vaihteelta vaihdoit mille vaihteelle ja pistä vaihtamistapahtuma muistiin. Paina tämän jälkeen kytkinpoljin täysin pohjaan ja pidä se siellä. Valo sammuu ensin ja alkaa sen jälkeen vilkkua. Laske vilkahduksien määrä ja pistä lukema muistiin. Vilkahduksia tulee muistaakseni 1 - 5 kappaletta. Vilkahduksien määrä kertoo minkä vian tietokone on havainnut ja tämän luvun (yhdessä vaihtamistapahtuman kanssa) sinun täytyy kertoa jollekin koulutetulle Case huoltomiehelle jolla on tallessa koulutusohjelma missä kerrotaan Powershift vaihteiston vianetsinnästä. Olen kyllä tehnyt mainitun materiaalin, mutta en muista näitä asioita ulkoa eikä minulla ole kopiota mainitusta opuksesta.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 5140 powershift ongelma Empty Vs: Case 5140 powershift ongelma

Viesti  Mikueel To Kesä 04 2015, 22:08

Joo tarvii testata seuraavan kerran kun lyö häiriön päälle. Kerran teki ainakin tämän kun meni töyssystä ja vaihdetta ei silloin vaihdettu.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 5140 powershift ongelma Empty Vs: Case 5140 powershift ongelma

Viesti  OlleK Pe Kesä 05 2015, 09:29

Jos häiriö syntyy töyssystä, voi syynä olla hapettuneita tai löysiä johtoliittimiä. Oikean takapyörän seutuvilla löytyy vaihteiston kylkeen kiinnitetty lohko, jossa on neljä solenoidia ja neljä painekatkaisijaa päälletysten. Tarkista, että johtoliittimet ovat puhtaat ja muutenkin kunnossa.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 5140 powershift ongelma Empty Vs: Case 5140 powershift ongelma

Viesti  Mikueel Su Kesä 07 2015, 16:14

Löytyi yksi aika valmiin näköinen liitos. Kiitokset neuvosta!

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa