Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tee Se Itse - jarrunestesäiliö

2 posters

Siirry alas

Tee Se Itse - jarrunestesäiliö Empty Tee Se Itse - jarrunestesäiliö

Viesti  Paulig Pe Elo 12 2011, 19:38

Tässäpä ohjeen poikanen, miten tehdä 990 selectamaticin (sekura) traktorin hapertuneen jarru / kytkinnestesäiliön tilalle uusi säiliö. Sopivia ei tarvikkeena ole (ehkä jossain toisessa merkissä voi olla) ja uusi sopiva säiliö maksaa n. 140e.

Tarvitaan ainoastaan uusi säiliöksi sopiva purkki ja yksi tiivistekumi. Jos uusi säiliö ei käy vanhan kiinnikkeisiin, myös kiinnike pitää rakentaa uusiksi.

- Tyhjennä ja irroita vanha säiliö. Säiliöstä saa nipan irti kiinto -ja hylsyavaimella. (nipassa kartiokierre)
 
Tee Se Itse - jarrunestesäiliö V.php?i=007768474867Lopputulos näkyy tässä kuvassa (pahoittelen kuvanlaatua)

- Poraa uuteen säiliöön reikä, joka on tiukka tuon nipan kanssa. Alkuperäisen kumitiivisteen laitoin säiliön ulkopuolelle ja yleismallisen (uuden säiliön pohjan paksuudesta riippuen) tiivisteen laitoin sisäpuolelle. Alkuperäisen säiliön pohja on suht paksu, joten tiiviste ei saa olla kovin olematon.

- Kiristetään paketti takaisin kiinni. En käyttänyt mitään tiivisteliimaa, muttei se olisi ollut haitaksi. Hyvin pitää ihan ilmankin. Kannattaa testata kuitenkin liitoksen tiiviys.

- Ilmareikää en tehnyt, hyvin toimii. Eipähän mene turhaa likaa säiliöön. Tarvittaessa säiliön maalaus. Säiliö kiinni traktoriin, uudet nesteet tietysti säiliöön. (vaihdoin samalla putkissa olevan nesteen)

Aikaa meni pari tuntia ekaan säiliöön, lähinnä tiivisteitä etsiessä, toisen säiliön teko + asennus tuntiin.

Lopputulos tässä kuvassa:

Tästä kuvaan


Viimeinen muokkaaja, Paulig pvm Pe Maalis 03 2023, 14:49, muokattu 1 kertaa
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tee Se Itse - jarrunestesäiliö Empty hieno homma

Viesti  Tessu La Elo 13 2011, 02:52

hyvin oivallettu joo käyhän tosiaan pelkäksi säiliöksi mikä vaan siihen sopii,monessa autossakin oli ennenvanhaan säiliö letkun päässä kun ei muuten mahtunu konepellinalle,niin tai sisälle kun semmosiakin oli, sit kun paino männät jarruista sisään niin kojetaulu tulvi eheeh vähän niiku kaverille kävi LT Volkkarissa kun säiliö oli kojetaulunpäällä.
Mut hyvä tuo on aina se hätä keinot keksii

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1877
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa