m.david brown super cropmaster -52
5 posters
Sivu 1 / 1
m.david brown super cropmaster -52
hyvä alkuperäiskuntoinen kaikki toimii mittareista lähtien.vähän ajettu. takarenkaat akuperäiset continentaalit yli puolikuntoiset. tuplapenkillä,polvisuojilla.rekisterissä paperit huoltokirjat on. seissyt tallissa. helppo entisöintikohde.hinta.3300e.
pentti64- Viestien lukumäärä : 10
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Vissiin tää http://www.nettikone.com/david-brown/super-cropmaster/859090
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Onko tässä nyt se paljonpuhuttu nopea skootteritaavetti,mistä tarut kertoili ,53km/h,oli ollu mainio hellustelutraktori,naiset kaiholla muisteli noita,oli lehtijuttuki joskus noista,aika railakkaasti 25 A setoristaki oli menny edelle.
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Selevishän tuoki,miks taavettimiehillä on parhaat vaimot.
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Siinäpä Markulle kokoelmaan edes yksi 50 km/h malli
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Jaapa jaa Jyrki.Taidanpa laittaa tuohon 1690 nelivetoon 15/55 ettet pääse nokittelemaan.Oispa sitten Suomen nopein neliveto taavetti.
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Super Cropmaster on lievästi viritetty versio tavallisesta Cropmasterista. Supereita on tehty noin vuosina 1950-1952 yhteensä 5000 kappaletta ja kaikkia Cropmastereita yhteensä lähes 60 000, joten voidaan puhua varustellusta erikoismallista. Superissa on pikkasen isompi poraus, 3 5/8 tuumaa, elikkä jotain kolmisen milliä isompi kuin vakiossa ja tehoa on 37,5 heppaa joka on noin 3 enempi kuin vakiossa. Moottori ottaa tehtaan säädöissä hieman enempi kierroksia ja traktorissa on pulleammat 28-13/14.9 takarenkaat, joten se on myös nopeampi. Säädintä rukkaamalla siihen tosin saa vauhtia kyllä enempi kuin tarpeeksi.
Superissa on alunpitäen 12 volttiset sähköt ja siinä on ollut vakiovarusteena täysikokoiset sivupellit moottorissa.
Superista tehtiin Amerikan ja Canadan markkinoille versio, joka sai nimen Prairie Cropmaster. Siinä oli yksin istuttava peltipotta istuin, kytkinpoljin vaihdelaatikon vasemmalla puolella ja oikealla polkimilla toimivat ohjausjarrut. Varisinkin Diesel versio Prairie Cropmasterista saavutti mainetta ja menestystä, sehän oli tosiasiassa tekniikaltaan 900-mallin esiaste.
Superissa on alunpitäen 12 volttiset sähköt ja siinä on ollut vakiovarusteena täysikokoiset sivupellit moottorissa.
Superista tehtiin Amerikan ja Canadan markkinoille versio, joka sai nimen Prairie Cropmaster. Siinä oli yksin istuttava peltipotta istuin, kytkinpoljin vaihdelaatikon vasemmalla puolella ja oikealla polkimilla toimivat ohjausjarrut. Varisinkin Diesel versio Prairie Cropmasterista saavutti mainetta ja menestystä, sehän oli tosiasiassa tekniikaltaan 900-mallin esiaste.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5081
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Oishan tuohon 1690 70Kmh osat jo saatavillaCase1594 kirjoitti:Jaapa jaa Jyrki.Taidanpa laittaa tuohon 1690 nelivetoon 15/55 ettet pääse nokittelemaan.Oispa sitten Suomen nopein neliveto taavetti.
semmosen itselle tekisin jos 1690 ois
enkä tarkoita rengas suurennoksia eikä kierroksia tarvi lisätä
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
jyrki kirjoitti:Oishan tuohon 1690 70Kmh osat jo saatavilla enkä tarkoita rengas suurennoksia eikä kierroksia tarvi lisätä
Nyt alkaa kuulostaa jo niin hullulta että kerroppas vähän lisää
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Sama nopeutus on kyseessä,kuin on Veli-Matin takapotkussa.Ei se vissiin virallisesti seittemääkymppiä kulie,mutta isoilla renkailla ,pikku ylikierroksilla saattaa perässä tulevan auton mittari kolokutella noita lukemia.
Voipi olla ,että laitan tuon oman nelivedon talavenmittaan tuohon vormiin.
Saattaa tulla valamettien ja muidenkin mönkijöiden perävalot tutuiks.
Voipi olla ,että laitan tuon oman nelivedon talavenmittaan tuohon vormiin.
Saattaa tulla valamettien ja muidenkin mönkijöiden perävalot tutuiks.
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Tarkemmin kovaloota kuutonen 68km/h pitäs gps nopeus tulla
eikä rengas eikä kierros viritys lehtolan apuja kyllä tarvii
Ei ole Veli-matilla tommosta
eikä rengas eikä kierros viritys lehtolan apuja kyllä tarvii
Ei ole Veli-matilla tommosta
Vieraili- Vierailija
Vs: m.david brown super cropmaster -52
ja mitäs se kustantaisi se melkeen lentäminen.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: m.david brown super cropmaster -52
Nyt mullakin pätkii.
Kerroppa Jyrki millä välityksillä tuo tapahtus.
Jos 1690 kulukee 11/58 välityksillä ja pikku ylikierroksilla 40k ja 15/55 välitys nopeuttaa sen 1,438 kertaiseksi eli 57km/h.
Senhän se Tikon vormula kuluki.
Kerroppa Jyrki millä välityksillä tuo tapahtus.
Jos 1690 kulukee 11/58 välityksillä ja pikku ylikierroksilla 40k ja 15/55 välitys nopeuttaa sen 1,438 kertaiseksi eli 57km/h.
Senhän se Tikon vormula kuluki.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» David Brown Cropmaster 40 luvulta
» David Brown Cropmaster Diesel (ei siis 25D) kysymyksiä
» myydään david brown cropmaster -52 moottorin ja vaihteiston osia
» david brown 950
» Apua tarvittaisiin... Super Cropmaster -52
» David Brown Cropmaster Diesel (ei siis 25D) kysymyksiä
» myydään david brown cropmaster -52 moottorin ja vaihteiston osia
» david brown 950
» Apua tarvittaisiin... Super Cropmaster -52
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa