Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

nostolaite-vikaa

3 posters

Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty nostolaite-vikaa

Viesti  daavid ruskea Ma Elo 09 2010, 17:41

kertokaapa viisaammat,mikä mättää...nostolaite ei vörki kunnolla...alkoi jo tuossa vähä oireilemaan,ajattelin,että vika öljyissä+suodattimessa...vaihtoin ne..nyt nostolaite ei nosta kuin vähän matkaa,ei saa nostettua mitään irti maasta...ja siihenkin pitää antaa kierroksia reippaanlaisesti..kun vääntää vivun alas,laskee...mutta kun antaa kierroksia nostolaitteen ollessa alaasennossa,nostaa itsestään taasen siihen samaan kohtaan kuin mihin nostaa yläasennossakin..en tidä ymmärsikö kukaan mitään,mitä yritän kertoa..?...valskaako siinä joku venttiili tms...tietäis jostaki päin alkaa kattelee vikaa...kiitos jo etukäteen vinkeistä..

daavid ruskea

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 52
Paikkakunta : Alpua

http://jarivaaraniemi@dagolas.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  daavid ruskea Ma Elo 09 2010, 17:43

rattori on siis 880 selectamatic-69

daavid ruskea

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 52
Paikkakunta : Alpua

http://jarivaaraniemi@dagolas.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  JMV Ma Elo 09 2010, 18:29

Ootkos kattonut missä kunnossa imusiivilä? Koska se on yleisin hydrauliikka ongelma koska se kerää kaikki paskat sinne.


jos on pumpussa häikkää niin ota peräpötikkä irti ja pumppu käsittelyyn,voi olla että venttiilitki jumittelee siinä päällä,pura ja putsaa ne ja laita pumppuun uudet tiivisteet

jos et itse sitä hommaa hallitse niin kannattaa käyttää sitä anterolla.

Antero Pihlajaniemi löytyy Koneliike Pihlajaniemeltä Ylistarossa.


Itselläni oli 880 implematissa tossa imusiivilä hommassa täynnä paskaa Smile
JMV
JMV

David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 29
Paikkakunta : Pöytyä

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  Vieraili Ma Elo 09 2010, 20:30

Putsaappa ensin nostolaitteen nostoa ohjaava venttiili,jos nostolaitteen valitsinvipu on oikeassa asennossa,eli keskellä,se viisari poikittaisakselin oikeassa päässä olevassa pahkassa,ja jos ei kerran silloin nosta,kait tuon olet tarkistanu.

Takasillan päällä oikealla penkin vieressä on parilla 13 mm kannalla olevilla ruuveilla soikko pikkunen luukku,minkä läpi menee pudotusventtiili venttiilipesään,jos sellainen siinä on,on ilmeisesti,pyöräytä se pois,ja irroita luukku,joissaki malleissa pudotusventtiiliä ei tarvi irroittaa,luukku sopii pyörähtämään syrjään.

Sen alla on iso meisselikantaproppu,avaa se ja nosta pois juosi siitä venttiilin keskeltä.

Vuole sopiva puutappi,mikä tarttuu venttiiliin kiinni,ja nosta venttiili polttoainetörppöön.

Aukase venttiilin sisässä oleva ruuvi,ja kopista sihti ja hauli polttoaineastiaan,ja huuhtele ne puhtaaksi.

Laita se pudotusventtiili takasin,ja moottori käyntiin ja anna käydä noin pari minuuttia.

Laita venttiili puutapilla pesän poraukseen,ja nostele sitä edestakaisin,se pitää liikkua vapaasti.

Pistä tulppa ja kansi ja pudotusventtiili takasi ja kokeile nostaako.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  erkki Ma Elo 09 2010, 20:32

Siinä on TCU asento päällä. Paina nostolaitevipu ihan taakse jousipainetta vasten ja käännä vivun takana oleva vipu keskelle. Sitten pitäis taas pelittää. Jos ei auta niin laita uutta postia, asut niin lähellä, että voi uteliaisuuttani käväistä paikanpäällä ihmettelemässä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  daavid ruskea Ke Elo 11 2010, 19:28

Erkille SUURkiitos avusta ja neuvoista...taavetti viedään huomenna muhokselle hoitoon... Surprised

daavid ruskea

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 52
Paikkakunta : Alpua

http://jarivaaraniemi@dagolas.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  erkki Ke Elo 11 2010, 19:49

Juu, eipä kestä kiitellä,

Siinä oli monenlaista ongelmaa, mm. asennonsäätöluisteja pitelevä valu oli murtunut irti kokonaan ja nostolaitevipu kun oli katkennut, se oli korvattu mutteriin hitsatulla pitkällä vivulla, jossa ei ollut päätystoppareita enempää edessä kuin takanakaan.
Kun venttiililuistit lähtivät liikkeelle, varret nostivat ylös aina moottorin käydessä, joka johtuu todennäköisesti siitä, että
TCU venttiili on nostovivun rajoittamattoman liikkeen takia käynyt hyvin ylhäällä ja jumittunut sinne.

Tultiin siihen tulokseen, että koska traktorissa ei ole tarvetta tarkkaan asennonsäätöön eikä vetovastussäätöön, on nopein, helpoin ja halvin remontti laittaa yksitoiminen suuntaventtiili nostovivuksi. Asentajakin löytyi sopivan läheltä. Kyl se siitä, sano Turun suurikätinenkin aikoinaan.
Harvinaisen hyvin pidetty 880 on kyllä muuten, käy nätisti ja nostolaitteen ylipaineventtiili mouruaa tyhjäkäynnilläkin kuin kissa keväällä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty taavetin nostolaitteen muutos desingn tarmo hanhisuanto

Viesti  daavid ruskea Ma Elo 23 2010, 19:07

1.alkuperäinen nostolaitteen paineputki tulpattu
2.nostolaitteen alkuperäinen käyttövipu poistettu käytöstä ja venttiili käännetty ylimpään asentoon
3.asennettu 1-toiminen 3\8 ohjausventtiili josta paineputki nostolaitesylinterin päähän
4.paine ja paluuputket otettu takasillan päältä jossa alkuperäiset lähdöt
5.työsyvyydensäädön vivusto purettu

osat:
*1-toiminenohjausventtiili
*2 metriä hydrauliikka letkua
*kourallinen liitos osia ja tiivisteitä

Pelittää varmaanki paremmin kuin ikinä,enpä usko että edes uutena ollu noin hyvä!!!

Suurkiitos Tarmolle muhokselle!
jos jollakin jotain epäselvää kyseisestä remontista,tarmo varmaankin auttaa mielellään kysymyksissä.

daavid ruskea

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 52
Paikkakunta : Alpua

http://jarivaaraniemi@dagolas.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

nostolaite-vikaa Empty Vs: nostolaite-vikaa

Viesti  erkki Ma Elo 23 2010, 20:07

Kylllä se on uutena ollut erittäin hyvä, mutta kun on terve pumppu niin tuolla suuntaventtiilillä se pelaa mainiosti kun ei tarvi tarkkaa asennonsäätöä tai vetovastussäätöä. Impleen vastaavan zydeemin asennus vaatii hitusen enemmän ruuvaamista, mutta jos on uudempi imple missä on paluuputkiston proppu istuimen vasemmalla puolella niin muutos käy helpommin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa