Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ImpleCTAmatic -67

Siirry alas

ImpleCTAmatic -67 Empty ImpleCTAmatic -67

Viesti  jouto Ti Kesä 08 2010, 08:59

Houhou

Minulla on Selecta 990 -67, jossa kuitenkin kytkin ja vaihdelaatikko ovat -64 Implestä, perä taas Selectaa. Kävi näet niin, että säästeliäs isäukkoni jäädytti Implen lohkon, ja taannoinen maatalouskauppias taas räjäytti 12-vaihteisen Selectan askin. Se oli saanut vettä riittävästi, jäätyi talvella ja yrittivät isolla trukilla takapyöriä painottaen sitten hinata käyntiin. PAM!

No, näistä pätkistä naitettiin yli 20 vuotta sitten Impletamatic. Ja kun aski on impleä, niin siellähän on nostolaitepumpun imusuotimena metalliverkko, ei paperisuodatinta.

Kysymys 1: Sopiiko tähän punaiseen Selectan paperisuti, vai hommaanko uuden metalliverkon? Tässä nykyverkossa on pieni ylimääräinen hole, jonka takia pumppu on harvennutkin jo.

Nostolaitteen mäntsäosasto on tiivis, pysyy taakkoineen ylhäällä hyvät kyllänsä, mutta:

Kysymys 2: Kun kone käy tuo taakka nostimessansa, nostolaite korjaa asentoa vähän väliä. Myös pumpun äänestä kuulee, että se pumppaa kaiken aikaa. Eli ikään kuin nostoventiili ei sulkeutuisi täysin. Mitenkähän tuon asian osaisi säätää kohdalleen?

Terveisin
Kauko Ollila
Mäntsälä

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

ImpleCTAmatic -67 Empty Vs: ImpleCTAmatic -67

Viesti  käyttäjä Ti Kesä 08 2010, 09:44

jouto kirjoitti:Houhou

Minulla on Selecta 990 -67, jossa kuitenkin kytkin ja vaihdelaatikko ovat -64 Implestä, perä taas Selectaa. Kävi näet niin, että säästeliäs isäukkoni jäädytti Implen lohkon, ja taannoinen maatalouskauppias taas räjäytti 12-vaihteisen Selectan askin. Se oli saanut vettä riittävästi, jäätyi talvella ja yrittivät isolla trukilla takapyöriä painottaen sitten hinata käyntiin. PAM!

No, näistä pätkistä naitettiin yli 20 vuotta sitten Impletamatic. Ja kun aski on impleä, niin siellähän on nostolaitepumpun imusuotimena metalliverkko, ei paperisuodatinta.

Kysymys 1: Sopiiko tähän punaiseen Selectan paperisuti, vai hommaanko uuden metalliverkon? Tässä nykyverkossa on pieni ylimääräinen hole, jonka takia pumppu on harvennutkin jo.

Nostolaitteen mäntsäosasto on tiivis, pysyy taakkoineen ylhäällä hyvät kyllänsä, mutta:

Kysymys 2: Kun kone käy tuo taakka nostimessansa, nostolaite korjaa asentoa vähän väliä. Myös pumpun äänestä kuulee, että se pumppaa kaiken aikaa. Eli ikään kuin nostoventiili ei sulkeutuisi täysin. Mitenkähän tuon asian osaisi säätää kohdalleen?

Terveisin
Kauko Ollila
Mäntsälä

Implessä nostolaitteet pysyy ylhäällä kun rotanloukkumekanismi laukasee pumpun vapaakierrolle,onkohan rotanloukku säädetty oikein vai onko nostolaitetunnustelijan vaijeri jossain jumissa että se heijaisi nostovarsia?
Entäs se valitsinvipu(mihin tulee tunnustelijan vaijeri kiinni) siinä nostolaiteakselin oikeassa päässä,onko se kummassa asennossa,ylhäällä vai alhaalla?

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 700
Ikä : 58
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

ImpleCTAmatic -67 Empty Vs: ImpleCTAmatic -67

Viesti  erkki Ti Kesä 08 2010, 10:13

Onko siinä hybridissä nostolaitesysteemit kuitenkin selectasta?

Jos mahan alla on pyöreä peltiluukku, niin minun tietääkseni uudempien taavien suodatinpötikkä sopii siihen heittämällä. En nyt uskalla veikata, että onko siinä ulosottovaihteen alla painetunnistin jo olemassa ja tukkeutumisesta varoittava kolmas varoitusvalo kojetaulussa, minusta ne tuli vasta -68 -malliin. Toimii suodatus ilman varoitusvaloakin ihan hyvin.

Onko siinä kolmitieventtiili? Jos on, niin kokeilepa nostaa nostolaite taakan kanssa ylös ja naksauttaa kolmitieventtiili "2" -asentoon ja nostovipu eteen. Jos männässä on tiiviste kunnossa niin nostolaite pysyy ylhäällä päiväkausia. Jos se laskeutuu muutamassa minuutissa, niin männän tiiviste on kulahtanut. Tuo on helpoin konsti tutkia se.

Jos mäntä on kunnossa, mutta nostolaite silti nypyttää, niin siihen on yksi helppo poppakonsti olemassa: Pyöräytä ohjausvettiiliä porauksessaan varttikierros. Jos ohjausventtiilin karaan ja pesään on syöpynyt ura, joka vuotaa, niin kun ne kääntää ei kohtiin niin vuoto saattaa rauhoittua taas vuosikausiksi.

Nypytys ja jatkuvasti paineinen pumppu ei oikein istu samaan oireyhtymään ellei nypytys ole todella paha, että korjausliike tulee alle sekunnin välein.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4389

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa