Neuvoja maadoitushäiriöihin?
3 posters
Sivu 1 / 1
Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Miten maadoitus voi hävitä ihan hetkessä? 1390 otti kai nokkiinsa painepesurista ja kieltäytyi pesun jälkeen starttaamasta. En tiedä mitä kävi, mutta kaikki virrat hävisivät merkkivaloja myöten. Käynnistys onnistui lisämaadoituksella suoraan akulta startille, myös mittaristolle piti laittaa lisämaadoitus, jotta sai merkkivalot päälle.
Ei auttanut vaikka puhdistin akun navat, korjasin kaapelin liitokset ja putsasin myös hyvin maadoituspisteen sen alla. Maakaapelin toinen pää piti siirtää moottorin kylkeen, jotta starttaus onnistui. Vaihdoin myös ohjaamon ja rungon välisen rispaantuneen maajohdon vankempaan, mutta kaikki merkkivalot eivät silti toimi. Es hätävilkut toimii vain vasemmalle vaikka vilkut muuten toimii. Onko vielä jossain lisää maajohtoja tsekattavaksi? Maadoitus on yhä puutteellinen. Mitä voisi vielä yrittää?
Ei auttanut vaikka puhdistin akun navat, korjasin kaapelin liitokset ja putsasin myös hyvin maadoituspisteen sen alla. Maakaapelin toinen pää piti siirtää moottorin kylkeen, jotta starttaus onnistui. Vaihdoin myös ohjaamon ja rungon välisen rispaantuneen maajohdon vankempaan, mutta kaikki merkkivalot eivät silti toimi. Es hätävilkut toimii vain vasemmalle vaikka vilkut muuten toimii. Onko vielä jossain lisää maajohtoja tsekattavaksi? Maadoitus on yhä puutteellinen. Mitä voisi vielä yrittää?
Nixu- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Aika oudolta tuntuu kun startti pitää saada maita suoraan lohkosta,ei sille missään omaa maata ole vedetty.
Jotenkin tuntuu että edelleenkään ei ole akulta kunnon maata koppiin eikä lohkoihin.
Pesun jälkeen kyllä noin voi käydä kun vettä menny paineella joka paikkaan,sitten kun kuivaa joko toimii tai ei toimi kun alkaa ruostuminen maakohdissa.
Ei auta muu kun kaikki tutkia,mulla kerran lähti kyllä vanha Opeli käyntiin konehuoneen pesun jälkeen mutta mittroistossa ei mikään toiminu ja pyyhkijät pyyhki kokoajan!
Oli sulake palanu mittaristosta ja tihkureleessä vettä.
Jotenkin tuntuu että edelleenkään ei ole akulta kunnon maata koppiin eikä lohkoihin.
Pesun jälkeen kyllä noin voi käydä kun vettä menny paineella joka paikkaan,sitten kun kuivaa joko toimii tai ei toimi kun alkaa ruostuminen maakohdissa.
Ei auta muu kun kaikki tutkia,mulla kerran lähti kyllä vanha Opeli käyntiin konehuoneen pesun jälkeen mutta mittroistossa ei mikään toiminu ja pyyhkijät pyyhki kokoajan!
Oli sulake palanu mittaristosta ja tihkureleessä vettä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Kyllä noissa 1410-1390, 1494 yms koneissa startin perseestä menee maattokaapeli lohkoon. Se startin takapääty jossa hiiletkin on, on kummitiivisteellä kenttäkäämiin tiivistetty.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
PeetuPoika likes this post
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Niimpä muuten olikin joo,eipä ole missään muualla tiivisteitä ollu päädyissä, tai onhan se vanhemmissa Lucasissakin pannan alla mutta ei vaikuta maadotuksiin, no sitten vaan tukevaa kaapelia maajohtoihin niin pitäs virtojen kulkea jos + on ok.
Onkohan muuten tarvikestarteissa ollenkaan sitä tiivaria?
Siinäpä olis kanssa syy etteivät kauaa kestä jos vesi pääsee sisälle.
Onkohan muuten tarvikestarteissa ollenkaan sitä tiivaria?
Siinäpä olis kanssa syy etteivät kauaa kestä jos vesi pääsee sisälle.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Valmetin X02-X03 sarjalaisissa on myös päädystä maadoitus, sama foortissa, yms muissa, joissa vaan se perinteinen LUCAS-startti on, ja myös joissain ( yleisestikkin tän ikäluokan ? ) ihankamalanhuonon tarvikestarteissa myös - joissa myös kumitiiviste on ollut ( niissä, mitä ole aukomaan joutunut ) .
Ja kyllähän sen kumitiivisten ulkokauluksen tarvikestarteissakin näkee jo päältäpäin - starttia edes purkamatta.
Ja kyllähän sen kumitiivisten ulkokauluksen tarvikestarteissakin näkee jo päältäpäin - starttia edes purkamatta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Ok hyvä että näkee mutta kaikki ei taida tietää että olis maadotettava jos joku pois jättäny... itelläkään noita kun ei ole ollu niin tietoakaan ei ole
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Starteissa, jotka pitää maadoittaa sieltä hiilipäätylaipasta, siellä on vamiina pultti/mutteri - liitospaikka erillistä maattoa varten.
Se on helpon konsti havaita se, että pitääkö se startti erikseen maadoittaa.
Se on helpon konsti havaita se, että pitääkö se startti erikseen maadoittaa.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neuvoja maadoitushäiriöihin?
Ok kiitos tiedosta,täytyy kertoa toisillekkin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Takanostolaiteongelma - lukitus ei aukea
» 25D-neuvoja kaakkois-suomessa
» Tarttis 1390 katkasu neuvoja
» 990 Taavetin vesipumpun vaihto neuvoja
» Neuvoja kaivattaisiin kun 990 selectamaticin nostolaitteet ei toimi.
» 25D-neuvoja kaakkois-suomessa
» Tarttis 1390 katkasu neuvoja
» 990 Taavetin vesipumpun vaihto neuvoja
» Neuvoja kaivattaisiin kun 990 selectamaticin nostolaitteet ei toimi.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa